• 1
  • 2
2020-03-10, 19:48
Medlem
nationalizten88s avatar
En man smittad med coronaviruset åker runt till "orten" och hostar i hissar för att smitta så många som möjligt. Tensta, Rinkeby, Husby ska vara drabbat. Vilket eventuellt brott begås? Och hur/bör det beivras?
Citera
2020-03-10, 19:53
Bannlyst
Och i kategorin "saker som inte har hänt" har DU vunnit första priset! DU HAR INTE HÄNT! DET DU SÄGER HAR INTE HÄNT!

INGET HAR HÄNT!
Citera
2020-03-10, 20:07
Bannlyst
Fyfan vad smutsig. Hoppas han blir nedpissad som jaffar
Citera
2020-03-10, 20:09
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
En man smittad med coronaviruset åker runt till "orten" och hostar i hissar för att smitta så många som möjligt. Tensta, Rinkeby, Husby ska vara drabbat. Vilket eventuellt brott begås? Och hur/bör det beivras?

Fan, nobelpriset i idéer går till..

Detta... Kommer jag hoppas händer. Får jag Corona så vet jag iaf vilket det första stället jag går till, och det är inte sängen.
Citera
2020-03-10, 20:11
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:

Spridande av smitta är en sorts misshandel:

Brottsbalken 3.kap.

5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393)

12 § Vållande till kroppsskada eller sjukdom får, om brottet inte är grovt, åtalas av åklagare endast om målsäganden anger brottet till åtal och åtal är påkallat ur allmän synpunkt.
Citera
2020-03-10, 20:20
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Spridande av smitta är en sorts misshandel:

Brottsbalken 3.kap.

5 § Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader. Lag (1998:393)

12 § Vållande till kroppsskada eller sjukdom får, om brottet inte är grovt, åtalas av åklagare endast om målsäganden anger brottet till åtal och åtal är påkallat ur allmän synpunkt.

Tack för svar, kan smittspridning av Coronaviruset höja straffet i dylikt fall.
Citera
2020-03-10, 20:39
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Fan, nobelpriset i idéer går till..

Detta... Kommer jag hoppas händer. Får jag Corona så vet jag iaf vilket det första stället jag går till, och det är inte sängen.

Det händer och ett Sverige vänligt forum på Darkwebb uppmuntrar även medlemmar i Malmö och Göteborg som smittats att göra detsamma. Landar det då även under uppvigling?
Citera
2020-03-10, 21:15
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Det händer och ett Sverige vänligt forum på Darkwebb uppmuntrar även medlemmar i Malmö och Göteborg som smittats att göra detsamma. Landar det då även under uppvigling?
"Det händer". Du har fickan i handen och spelar fickpingings till det svider åt tanken. Lika så låtsasvännerna på ditt låtsasforum.

Runka på för all del. Men använd 4chan eller något annat spamforum.
Sexnoveller.se funkar kanske också under fetishkategorin.

Kanske sitter du inte endast och fantiserar utan försöker plantera en tanke utan att göra brott för uppvigling. Grattis, det ökar ditt IQ med 1 hel poäng.
Det kommer inte funka. Varenda jävel som hatar något har tänkt den tanken.
Inte en jävel kommer göra det. Speciellt inte när de är sjuka, finns andra saker att tänka på, andra saker som tar ens energi. Orkar man inte göra något fysiskt mot det man hatar när man är frisk, orkar man knappast göra det när man är sjuk. Din drömmare. Dröm tystare tack.
Lyckas du övertala en mentalsjuk person, så är den personen just mentalsjuk och kommer vara enormt dålig på uppgiften du försöker förmedla, och vara ett jävla misslyckande.
Citera
2020-03-10, 21:17
Medlem
HarryManbacks avatar
Härligt initiativ.

Han hjälper viruset att sprida sig. Veckans hjälte.
Citera
2020-03-10, 22:11
Medlem
Är det en av "super-spridarna" som man pratade om på tv4 nyss?
Citera
2020-03-10, 22:14
Medlem
ArgusOnes avatar
Nu tror jag inte att det hat hänt, ännu med tanken på noll källor. Men däremot har det hänt i Kina, så någon psykiskt labil arab i orten kan nog säkert bjuda på det framöver.
Citera
2020-03-11, 00:24
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nu tror jag inte att det hat hänt, ännu med tanken på noll källor. Men däremot har det hänt i Kina, så någon psykiskt labil arab i orten kan nog säkert bjuda på det framöver.

En video som jag själv såg har precis spridits i en av Facebook grupperna tillhörande en förort till Stockholm, där mannen i videon spottar i handen och går runt och tar på saker i hopp om att göra folk sjuka. Alternativt har han en psykisk sjukdom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in