2022-01-07, 11:52
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Nu har Bamses syster blivit binär.
Går i läderklädsel och har rakat huvud.

Snälla soc, hjälp dessa syskon.
Det är så synd om barnen. Bamse är autistisk och är lättledd av modern, men verkar må ganska bra under omständigheterna. Tvillingsyster är typisk självskadartyp som redan hatar sig själv och är utåtagerande i skolan. Det blir inte bättre av psykolog-mammans(och hon ska hjälpa andra människor...hu) mixrande med identiteter och att tvillingsystern satts i rampljuset under många år. Storebror ser alltid så otroligt lidande ut och jag har nog aldrig sett honom med en kompis. Han verkar också ha npgon diagnos. Men det är ju inget direkt fel på något av de stackars barnen. Det är miljön och då främst mamman som är den skyldiga. Apropå det: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/2016237/
Citera
2022-01-15, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molton99
Japp, senaste är att man får följa med dem på semester... Tycker även det börjar synas mer att det faktiskt är två flickor det handlar om (syns tydligare i ansiktsdragen) så kommer ju bli svårare att köra på den där dragrollen. De är väl 8 nånting nu? Är ju inte helt ovanligt att flickor numer kommer i förpuberteten redan i den åldern.

Vad tänker mamsen göra då?

Då kommer hon väl övertala dotter att låta
Könskorrigera sig med hormoner och kniven. Hemskt.

Såg precis detta. Det är ju direkt upprörande att SVT pressat detta på små barn. Man sjunger ”man är det man känner sig som” och förvirrar små treåringar. Det är inte OK
Citera
2022-01-15, 15:57
Medlem
Tydligen börjar det bli problem för mamman.
Det icke-transbarnet har börjat revoltera och visar trots-beteende. Söker normal köksroll.

Även Bamse gjorde det i höstas men det slogs snabbt ner av mamman och rektorn.

Alltså Bamse ville inte vara trans mer. Ville provocera och gick in i rätt omklädningsrum.
Alltså inte V förvirring utan för att provocera.
Gympaläraren kontaktade rektorn som snabbt kom och bröt.
Ska varit flera liknande händelser men jag vet inget mer i detalj.
Har dock förstått att det är mamman och rektorn som tillsammans är med och driver på.

Så sjukt. En sinnessjuk mamma och en galen PK-rektor.

Skall sägas att det varit två pedofilskandaler på östregårdskolan.
En 2014, som vad man vet var påhittat av en mamma som blev tillsagd av en manlig dagisfröken.

Den andra typ 2020. Mycket värre.
En collin anställdes och fota filmade och vad man vet gjorde övergrepp på lite äldre elever.

Vet ej men tror han satt häktad länge och nu dömts.
Citera
2022-01-16, 17:05
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtalladegalang
Tydligen börjar det bli problem för mamman.
Det icke-transbarnet har börjat revoltera och visar trots-beteende. Söker normal köksroll.

Även Bamse gjorde det i höstas men det slogs snabbt ner av mamman och rektorn.

Alltså Bamse ville inte vara trans mer. Ville provocera och gick in i rätt omklädningsrum.
Alltså inte V förvirring utan för att provocera.
Gympaläraren kontaktade rektorn som snabbt kom och bröt.
Ska varit flera liknande händelser men jag vet inget mer i detalj.
Har dock förstått att det är mamman och rektorn som tillsammans är med och driver på.

Så sjukt. En sinnessjuk mamma och en galen PK-rektor.

Skall sägas att det varit två pedofilskandaler på östregårdskolan.
En 2014, som vad man vet var påhittat av en mamma som blev tillsagd av en manlig dagisfröken.

Den andra typ 2020. Mycket värre.
En collin anställdes och fota filmade och vad man vet gjorde övergrepp på lite äldre elever.

Vet ej men tror han satt häktad länge och nu dömts.
Du menar att rektorn går in och detaljstyr barnets könsidentitet? Come on, ingen tar verkligheten på allvar om du håller på sådär. För övrigt så är gymnastikläraren av en mer "normal typ" som bland annat könar barnen i tilltal. Come on.... Det kanske är därför som det är så svårt att få till ett möte med rektorn, bara en lärare visslar så kommer rektor springande för att fysiskt hindra att ett barn går in i ett visst omklädningsrum
Citera
2022-01-16, 17:14
Medlem
Jag är stolt över att SVT valt och sända detta. Svenska folket står bakom detta eftersom en extrem stor majoritet i vårat land står upp för HBTQIA+-rättigheter. Förut var homosexuella mest i fokus, nu är det helt rätt att fokusen riktas mer mot transpersoner och icke-binära som är väldigt utsatta i vårt samhälle. Genus och normkritiskt arbete är viktigt redan från förskola och SVT som public service har ett ansvar att stå upp för alla människors lika värde - man kan säga att de har ett utbildningsansvar. Bravo till alla inblandade!
Citera
2022-01-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Du menar att rektorn går in och detaljstyr barnets könsidentitet? Come on, ingen tar verkligheten på allvar om du håller på sådär. För övrigt så är gymnastikläraren av en mer "normal typ" som bland annat könar barnen i tilltal. Come on.... Det kanske är därför som det är så svårt att få till ett möte med rektorn, bara en lärare visslar så kommer rektor springande för att fysiskt hindra att ett barn går in i ett visst omklädningsrum

Har hört om liknande historia.
Angreppspunkten från skolan var väl typ.
Man får välja, men inte välja varje dag.
Nått sånt
Citera
2022-02-07, 16:17
Medlem
Ny sexskandal på Östregårdskolan.

3e personalen som tas med händerna i syltburken sedan Bengt Bornliden blev rektor.

Denna gången, liksom tidigare en resursperson.

En gång kanske två gånger men nu tredje gången.
Detta samt info om att Bengt avsåg anställa Benny Vairaigi gör att han måste bort. Kommunen måste fan agera.

""
Från rektor Bengt B
5 februari kom det till min kännedom att en elev på fritids misstänks blivit utsatt för ofredande av en erfaren och uppskattad personl i verksamheten. Händelsen är polisanmäld och personen är hemma med lön och omedelbar verkan under tiden som polisutredning pågår.

Personen har under lång tid använts som vikarie på flera av våra enheter utan tidigare anmärkningar och rutin om utdrag ur belastningsregister har följts.
Citera
2022-02-08, 08:44
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redikronobergare
Ny sexskandal på Östregårdskolan.

3e personalen som tas med händerna i syltburken sedan Bengt Bornliden blev rektor.

Denna gången, liksom tidigare en resursperson.

En gång kanske två gånger men nu tredje gången.
Detta samt info om att Bengt avsåg anställa Benny Vairaigi gör att han måste bort. Kommunen måste fan agera.

""
Från rektor Bengt B
5 februari kom det till min kännedom att en elev på fritids misstänks blivit utsatt för ofredande av en erfaren och uppskattad personl i verksamheten. Händelsen är polisanmäld och personen är hemma med lön och omedelbar verkan under tiden som polisutredning pågår.

Personen har under lång tid använts som vikarie på flera av våra enheter utan tidigare anmärkningar och rutin om utdrag ur belastningsregister har följts.
Du hann före mig... Rektorn borde ha en egen tråd.
Citera
2022-02-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Du hann före mig... Rektorn borde ha en egen tråd.

Det cirkulerar ett mail bland föräldrar nu som skall nått media och kommunledning.

Tydligen skall Bengt känt till att både pedofilen Collin 2019 och pedofilen XX nu 2022 var aktiva och antastad barn.

En vecka innan den nya pedofilskandalen slog till den 4 februari, hade 4 elever anmält personalen för övergrepp och fotografering.
BENGT tystade ner det.
Sen hände övergreppet på fritids ve kan efter.
Hade alltså helt kunnat undvikas
Citera
2022-02-17, 11:13
Medlem
Blåbärskungens avatar
Är det patomimi som ligger bakom sånt här?
Citera
2022-02-19, 16:53
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtalladegalang
Det cirkulerar ett mail bland föräldrar nu som skall nått media och kommunledning.

Tydligen skall Bengt känt till att både pedofilen Collin 2019 och pedofilen XX nu 2022 var aktiva och antastad barn.

En vecka innan den nya pedofilskandalen slog till den 4 februari, hade 4 elever anmält personalen för övergrepp och fotografering.
BENGT tystade ner det.
Sen hände övergreppet på fritids ve kan efter.
Hade alltså helt kunnat undvikas
Vilka mail menar du? Jag har barn på skolan och det har bara kommit två mail. Ett som informerade om vad dom hänt och att personen är avstängd under utredning och ett mail om att föräldrar tydligen behöver hjälp av skolan i sin föräldraroll och kräver att skolan pratar med barnen om det här....(typiskt dagens föräldrar).

Jag har inte hört något om att rektorn ska ha känt till något negativt om den nye(däremot att han kände till Colins förehavanden), tvärtom ska han ha varit en länge använd och uppskattad vikarie. Jag har inte heller hört något om att flera elever ska ha anmält vikarien eller att han ska ha fotograferat barnen som Colin gjorde. Jag säger inte att det inte är sant dock Däremot går det ett rykte bland barnen att vikarien är illa omtyckt pga stränghet och att några få flickor bestämde sig för att hitta på en historia för att få bort honom. Om det är sant eller ej vet jag förstås inte, men om det är den vikarien jag tror att det är så stämmer det om stränghet och höga krav i alla fall. I vilket fall ska det här såklart tas på största allvar och utredas.
Citera
2022-03-31, 13:07
Medlem
Incendios avatar
Ok, föräldramöte avklarat. Rektor Bengt inledde såklart med fina ord,floskler och skämt. Peat om värdegrund och hur duktigt de jobbar med mångkultur . Föräldrarna tittade mest ut genom fönstret. Sedan kom mötets huvudpunkt - Colin och V*****.
Rektorn(och en förvaltnings-gubbe) berättade först om deras rutiner och hur de agerat och gav sig själv mycket beröm. Föräldrar asförbannade. Frågor ställdes och stämningen blev mer och mer upprörd med följd att rektorn blev mer och mer i försvarsläge. Under frågestunden kom det mycket riktigt från att rektorn kännt till att Colin betett sig olämpligt i ett idrottslag, men att han där inte blivit anmäld eller dömd för något och därför tyckte rektorn att Colin kunde anställas. Någon annan koll av Colin än registerutdrag gjordes inte. Tidigt blev det problem med Colin som lade till elever på sociala medier, vilket rektorn pratade med Colin om. Sedan avslöjades smygfotandet. En mamma till en drabbad pojke började gråta när hon berättade om att över 50 bilder på hennes son räknats som grovt barnporr och att de fått NOLL hjälp från skolan. De fick söka privat terapi och pojken mår fortfarande dåligt såhär över ett år senare. Rektorn beklagade lite, men ryckte mest på axlarna och stod med armarna i kors. Angående det senaste fallet så är utredningen inte klar och han är inte dömd för något( och man fick absolut inte döma någon på förhand enligt rektorn). Där hade barn reagerat att mannen i fråga hållit på med sin mobil i anslutning till omklädningsrummen(vilket rektorn pratat med honom direkt om då de har telefonförbud för både lärare och elever på skoltid och inom skolans område)och sedan hade det tydligen hänt något mer hands on på fritids. En flicka hade berättat för sin mamma vad som hänt och V stängdes av direkt. Denna lärare hade ingen konstig bakgrund som Colin. Föräldrar arga och undrar hur det här kan hända igen. Rektorn så att eftersom det inte fanns något i register så kunde han ju inte veta att han dragit på sig ett peddo till. Sedan hade visst mötet dragit ut på tiden och rektorn schasade ut oss.

Detta med Colin har skrämt många barn och många pojkar vägrar att duscha efter idrotten och flera barn har tagits ur fritids efter senaste skandalen. Fritidspersonalen(som är underbara) så att de gärna ville ha tillbaka barnen, me en gång kan vara en slump, två gånger - not so much. Det finns nog inte en förälder som har förtroende för rektorn. Många föräldrar har sagt att det är så mycket yta och fejk med rektorn. Många har uttryckligen sagt att de inte tål honom. Rektorn själv har fått sitt jobb i flingpaketet (eller tja , av sin fru) och kan inte alls det här med att leda eller ta kritik och konflikter. Förra veckan stötte jag på rektorn efter skoltid. Han hälsade gärna på dottern, men inte på mig. Han verkar inte veta hur han ska bete sig inför vuxna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in