Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-09, 23:06
Medlem
Har en Sony Xperia mobil, dvs en Android, jag behöver en bra och pålitlig app som kan spela in ett telefonsamtal jag måste göra imorgon där både jag och den jag pratar med hörs på inspelningen. Någon som har någon bra app att rekommendera? Får gärna vara gratis förstås.

Jag kollade lite på Appstoren på Androiden men det fanns så många där med varierande betyg så sätter min tilltro till att någon här har ett bra tips utifrån egen erfarenhet?

Tack på förhand.
Citera
2020-03-09, 23:21
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linakova
Har en Sony Xperia mobil, dvs en Android, jag behöver en bra och pålitlig app som kan spela in ett telefonsamtal jag måste göra imorgon där både jag och den jag pratar med hörs på inspelningen. Någon som har någon bra app att rekommendera? Får gärna vara gratis förstås.

Jag kollade lite på Appstoren på Androiden men det fanns så många där med varierande betyg så sätter min tilltro till att någon här har ett bra tips utifrån egen erfarenhet?

Tack på förhand.

Du inser väl att ditt inlägg skriker "mitt liv hänger på det här samtalet, om det skiter sig och inspelningen inte fungerar så finns det en chans att jag letar upp dig som tipsat och stryper dig" va?

Skämt åsido så använder jag själv Cube ACR och tycker den funkar utmärkt. Ett tips är att testa appen genom att ringa ett nummer som har ett knappval, typ 1177, och sen kolla så att både ljud och mikrofoninspelning fungerade bra där.
Citera
2020-03-10, 06:15
Medlem
Hackergirls avatar
Det beror på vilket OS du har då Google förbjuder detta med enheter med nyare OS... Google har byggt in en spärr som tyvärr ingen Dev kommer runt. Står massor om detta på XDA, Swedroid och internet.

Själv använder jag Skvalex, Dev har en tråd på XDA där han svarar om det är problem 🙂
Citera
2021-05-17, 00:03
Medlem
jag har haft flera android telefoner och har provat nästan alla inspelning- sappar som finns med både Sony, Samsung, huawei, lg, Motorola men det har blivit sämre, typ omöjligt hitta någon gratis app som funkar, dom jag har nu är med android 10 och 11, och dom har ändrat reglerna i EU och hos Google eller om det var android så man får inte spela in samtal för och se nummer från uppringaren eller den man ringer till-dumt! och förut kunde man höra vad man säger i samtalen från båda men inte längre har jag märkt, men jag har inte heller provat apparna så noga, läste om det från app-tillverkaren eller om det var svar från android att man kunde inte använda vilket program som helst, och det fanns några ändringar man kan göra, dom gamla android var bättre om du har tur kan du kanske hitta en gammal app och telefon och andvända den .ACR var bra förut.(röd) annars om du har 2 telefoner bredvid så kan du använda en vanlig röst-samtals-app på den ena samtidigt när du pratar i den andra och ha högtalar-funktionen på.
Senast redigerad av complain 2021-05-17 kl. 00:06.
Citera
2021-05-17, 00:07
Medlem
Är det inte enklast att titta i menyn för telefonen om den inte själv har den funktionen. Borde den inte ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in