2020-03-09, 21:48
Medlem
SkattefriZons avatar
Hur många tror ni skulle titta på en live sänd debbat mellan dessa 10 partier?
Skulle alla partier ställa upp?

Feministiskt initiativ
Alternativ för Sverige
Medborglig samling
Pirat partiet
Landsbygdspartiet Oberoende
Enhet
Kristna Värdepartiet
Nordiska motståndsrörelsen
Klassiskt liberala partiet
Sveriges kommunistiska Parti
Citera
2020-03-09, 21:50
Medlem
Sikkunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkattefriZon

Feministiskt initiativ
Alternativ för Sverige
Medborglig samling
Pirat partiet
Enhet
Kristna Värdepartiet
Nordiska motståndsrörelsen
Sveriges kommunistiska Parti

En stor minoritet. Ingen bryr sig ett dugg om dessa partier som du nämner. Möjligtvis AFS men resten är helt irrelevanta.
Citera
2020-03-09, 21:58
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkunt
En stor minoritet. Ingen bryr sig ett dugg om dessa partier som du nämner. Möjligtvis AFS men resten är helt irrelevanta.

Nästan 80 000 har röstat på dom och tror du inte mångdubbelt mer har tänkt tanken?
Citera
2020-03-09, 22:38
Medlem
Varför skulle man titta på en drös med irrelevanta sammanslutningar för? Möjligtvis skapar det något slags underhållsvärde, varför debatten hör hemma på tidningarnas nöjesavdelning. Så ja, då kan det eventuellt bli intressant.
Citera
2020-03-09, 23:08
Medlem
Termos99s avatar
Jag skulle kolla på denna debatt men den kräver en skicklig moderator (ordning, rättvisa och struktur), kan då vara intressant att se dessa helt olika synsätt mötas i diskussioner.

Men nej jag tror inte att de skulle ställa upp.
Citera
2020-03-09, 23:22
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:

Feministiskt initiativ x
Alternativ för Sverige x
Medborglig samling
Pirat partiet x
Enhet
Kristna Värdepartiet
Nordiska motståndsrörelsen x
Sveriges kommunistiska Parti x

Har tröttnat på 8-klöverns floskelsömnpiller. Så dessa ser jag inte mycket på längre.
Men om man bantade ned din lista till de förkryssade så skulle jag garanterat titta.
Citera
2020-03-09, 23:28
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jag skulle kolla på denna debatt men den kräver en skicklig moderator (ordning, rättvisa och struktur), kan då vara intressant att se dessa helt olika synsätt mötas i diskussioner.

Men nej jag tror inte att de skulle ställa upp.

Alla får välja en fråga som dom ska debbatera runt.
Vilka skulle passa som moderator skulle passa som moderatorer till det här?
Citera
2020-03-10, 03:25
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Alla får välja en fråga som dom ska debbatera runt.
Vilka skulle passa som moderator skulle passa som moderatorer till det här?

Ja hur debatten ske är också viktigt, det kan inte bli att folk pratar i mun och likaså att alla får liknande tid på att uttrycka sig utan att bli avbrutna.

Vet inte om du sett debatter från IntelligenceSquared debates US?

De använder en bra debattform, 2 sidor som får ta ställning till en fråga ex "Capitalism is a Blessing", båda sidor har två representanter som båda argumenterar för, eller emot påståendet. De får hålla öppningsanförande, ställa frågor till varandra och få frågor från publiken. Moderatorn John Donvan tycker jag är en av de bästa jag sett, opartisk och ställer relevanta frågor till båda sidor samt håller publikens frågor distinkta och till ämnet.

Ett ex på en av deras debatter:
https://www.youtube.com/watch?v=ROT2HjxovsE

Om jag bara leker med tanken så skulle samtliga partier få ta ställning till ex: "Sverige ska ta större ansvar för Syriska flyktingar" eller "Facken har för mycket makt" osv. OBS bara 1 ämne per debattomgång för att inte springa iväg och dra in all världens ämnen och problem utan hålla det till ämnet. Låt oss säga att 4 partier skulle vara för något och 2 st partier emot, då skulle de två partierna få ha 2 debattörer så att det blir 4 mot 4.

Säkert inte möjligt men intressant tycker jag att det skulle bli.
Citera
2020-03-10, 05:44
Medlem
Cannibalizations avatar
Det närmaste vi har kommit något sådant är väl debatten mellan Kasselstrand och Bard? Någon får gärna upplysa mig om det finns fler exempel.

Vissa av partierna "erkänner" inte ens varandra, Fi är väl de jag tänker på i första hand där.

Skulle många titta? Av ren nyfikenhet så tror jag faktiskt många skulle det, speciellt om NMR skulle vara med då media hypat upp dem något otroligt senaste åren.
Citera
2020-03-10, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkunt
Jag tror på succé!
Folk skulle bli intresserade utav spektaklet, men knder debatten så skulle de känna sig upplysta eftersom de som sägs är det som svensken egentlihen tycker, så därför skulle en sådan debatt aldrig tillåtas på stats tv.

F! skulle inte komma.
Citera
2020-03-10, 06:47
Medlem
Aschberg gjorde något liknande på TV3 inför valet 2006, men han inkluderade 18 småpartier, inklusive Unika Partiet och en jultomte. Resultatet blev naturligtvis, helt planenligt, en ren freak show:

https://youtu.be/PpIkDGzg1xg
Citera
2020-03-10, 08:01
Medlem
smoerreboms avatar
Om public service verkligen var i allmänhetens tjänst skulle de ju ordna en sån debatt med typ topp 6-8 här vid varje val oavsett hur många som tittar.

Nu är ju public service egentligen bara horor som har ordnat en kassaskåpssäker födkrok där de kan leva som en privilegierad elit och suga etablissemangets kuk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in