2020-03-09, 20:53
Medlem
Hej! Lider sedan några år tillbaka av ångest, som jag medicineras för. Har dock slarvat med min medicin och får nu skörda de jag sått.

Med andra ord har jag mer ågest än vanligt, att få ångest kan jag hantera, men vad jag inte kan hantera är att jag alltid blir akut bajsnödig så fort jag får ångest, alltså jag måste verkligen bajsa nu, annars skiter jag på mig. vilket är ett problem eftersom jag arbetar ute, långt ifrån någon toa.

Har googlat runt lite, men jag verkar vara rätt ensam om detta, någon som hört om något liknande, och kan tipsa om hur jag ska göra för att inte bajsa ner mig medans jag väntar på att medicinen ska börja verka igen.

Tack
Citera
2020-03-09, 21:00
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Gå på toa innan du går ut eller använd vuxenblöja!
Citera
2020-03-09, 21:01
Medlem
Möjligen Atarax, biverkning är att den minskar den gastrointestinala rörligheten.
Citera
2020-03-09, 21:05
Medlem
Ballcancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookinfly
Hej! Lider sedan några år tillbaka av ångest, som jag medicineras för. Har dock slarvat med min medicin och får nu skörda de jag sått.

Med andra ord har jag mer ågest än vanligt, att få ångest kan jag hantera, men vad jag inte kan hantera är att jag alltid blir akut bajsnödig så fort jag får ångest, alltså jag måste verkligen bajsa nu, annars skiter jag på mig. vilket är ett problem eftersom jag arbetar ute, långt ifrån någon toa.

Har googlat runt lite, men jag verkar vara rätt ensam om detta, någon som hört om något liknande, och kan tipsa om hur jag ska göra för att inte bajsa ner mig medans jag väntar på att medicinen ska börja verka igen.

Tack

mycket vanligt skulle jag säga. Oftast blir man ju antingen väldigt kissnödig eller bajsnödig när man blir stressad eller nervös så låter rätt normalt men såklart jobbigt. Tror det mesta är psykologiskt. Något som du behöver träna på kanske? Försök att slappna av (inte ringmuskeln) när du upplever detta. Googla lite på mindfullness och lär dig andningsövningar. Hjälper väldigt bra mot magknip och ångest för min del. Men annars finns ju psyllium frön eller kapslar som man kan ta dagligen. Brukar göra avföringen lite mer lätthanterlig och regelbunden. Lycka till.
Citera
2020-03-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
mycket vanligt skulle jag säga. Oftast blir man ju antingen väldigt kissnödig eller bajsnödig när man blir stressad eller nervös så låter rätt normalt men såklart jobbigt. Tror det mesta är psykologiskt. Något som du behöver träna på kanske? Försök att slappna av (inte ringmuskeln) när du upplever detta. Googla lite på mindfullness och lär dig andningsövningar. Hjälper väldigt bra mot magknip och ångest för min del. Men annars finns ju psyllium frön eller kapslar som man kan ta dagligen. Brukar göra avföringen lite mer lätthanterlig och regelbunden. Lycka till.
Jo det där med andningen kan jag, ska kolla upp lite mindfulness och se vad det är
Citera
2020-03-09, 22:14
Medlem
Fäkta-Fly-mekanismen som drar igång. Helt naturligt.

https://nyheter24.se/nyheter/forskni...-vi-ar-nervosa
Citera
2020-03-09, 22:24
Medlem
BewilderedHulders avatar
Händer mig ganska ofta.

Jag kan bokstavligen känna magen vända sig ut och in därinne. Inte så att jag behöver en blöja men behöver ju tillgång till en toalett inom en rimlig tid.
Citera
2020-03-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drymzel
Fäkta-Fly-mekanismen som drar igång. Helt naturligt.

https://nyheter24.se/nyheter/forskni...-vi-ar-nervosa
Exakt
Citera
2020-03-09, 23:18
Medlem
Yllevantars avatar
Känner igen problemet mycket väl.

Mitt enda tips är att få det ur kroppen snabbast möjligt. Ju längre man håller det - desto sämre mår man. Ta med en rulle ut och skit i skogen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in