Citat:
Ursprungligen postat av
Mangelina
På riktigt, hamburgare endast på nötfärs blir bra mycket torrare än på blandfärs. Är som dag och natt ju. Nötfärs innehåller ju alldeles för lite fett!
Det beror nog mer på vem som tillagar den och hur snål man är med köttfärsen

Tycker i regel att fläskkött är ganska vidrigt och undviker det för det mesta, då det som du säger är mer fett vilket jag icke uppskattar och det är billigare av en anledning.
Tycker biff är mycket saftigare och godare, men en bra fläskfilé för högre pris kan så klart sopa banan med en billig biff på reapris.
Nu är det ju dock som så att Hamburgare i regel är gjort på nötkött. Det heter "Beef patty" på engelska och inte "Pork patty". Det FINNS Pork pattys självklart, men det är inte det som serveras eller finns vanligtvis.
Jag steker min burgare med ruskigt jävla mycket smör (tyvärr för mycket i all mat jag gör, fusk) och steker så den får fin yta men nästan är röd inuti, så att den skulle bli torr håller jag icke med om!
Min sambo som inte uppskattar kött överhuvudtaget tycker till och med att mina burgare är goda, fast klagar på att dom är lite för saftiga ibland. Men bra recension av en mer eller mindre vegetarian.
Prova använda överdriver mycket smör och skopa på under stekprocessen för att få in det i köttet så lovar jag att du kommer uppskatta det, men smaken är ju förfasiken som baken så inte ska vi försöka övertyga varandra.