2020-03-09, 02:26
Medlem
Här kommer en liten reflektion över dagen som gått. Komikern Özz Nujen har fått mycket skit i Sverigevänliga kretsar för att han putslustigt påpekade att han i egenskap av muslimsk svartskalle inte längre står högst upp på rasisternas dagordning. Har han inte lite av en poäng här? Om man ska generalisera så måste ju asiaternas systematiska djurplågeri, som har uppdagats gång på gång i samband med Covid-19-pandemin, med råge trumfa arabernas hedersförtryck och afrikanernas häxkonster?

Nu till själva frågan, när SARS härjade 2002-2003, så har jag inget minne av att massmedia i västvärlden visade sina tittare/läsare vad som var det verkliga orsaken till utbrottet. Om jag minns rätt så visade man filmer på kycklingar som satt tätt ihoppackade i burar, men man visade ingenting liknande det som visas i det här australiska reportaget, trots att denna organiserade psykopati förmodligen var lika utbredd då och det förmodligen var lika lätt för ett tv-team på den tiden att knalla in i en "wet market" och filma misären.

Var det en aktiv policy hos västerländska mediebolag att tona ner djurplågeriet i Asien för att inte dämpa de massiva investeringar som skedde i Kina under den här tiden? Kan Kinas kommunistparti varit inblandade i censuren? Och kanske viktigast av allt, hade dagens Coronapandemi kunnat motverkas om västerländska journalister hade gjort sitt jobb och fokuserat på djurhållningen i Asien med samma passion som den man ägnade #metoo-tafsande, klimatförändringar och liknande?
Senast redigerad av oshin.cantwell 2020-03-09 kl. 02:30.
Citera
2020-03-09, 02:42
Medlem
Nix.

Ser inget som skulle tyda på det. Jag kände till att djurplågeriet var omfattande i Kina — via media.

Du kanske bara inte kommer ihåg något av alla mediedreven mot djurplågeri, t.ex. plockning av levande fåglar, kanske för att det inte passar in i din konspirationsbild?

Eller så kommer du ihåg det men minns det som som en annan konspiration? (Jag förutsätter att du är en såndär filur som anser att allt som händer är en konspiration oavsett vad som händer)
Senast redigerad av .-fuckYUO-. 2020-03-09 kl. 02:50.
Citera
2020-03-09, 05:25
Medlem
Ömmandet av djur är inte värst utbrett utanför Europa och Västvärlden. Ja, knappt ens utanför norra Europa (och dit den Nordeuropeiska kulturen har exporterats, som Amerika och Oceanien). Redan italienarnas behandling av djur har ofta kommenterats av nordbor, tyskar, britter o.s.v. Jämfört med Kina behandlas djur knappast värst mycket bättre på många andra håll i världen. Jag har fått intrycket att det i Kina åtminstone går mot det bättre istället för mot det sämre. Det är lite svårt att göra det till en dagsnyhet: "Idag behandlades djur fortfarande illa på de flesta håll i världen."
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-03-09 kl. 05:29.
Citera
2020-03-09, 07:00
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Här kommer en liten reflektion över dagen som gått. Komikern Özz Nujen har fått mycket skit i Sverigevänliga kretsar för att han putslustigt påpekade att han i egenskap av muslimsk svartskalle inte längre står högst upp på rasisternas dagordning. Har han inte lite av en poäng här? Om man ska generalisera så måste ju asiaternas systematiska djurplågeri, som har uppdagats gång på gång i samband med Covid-19-pandemin, med råge trumfa arabernas hedersförtryck och afrikanernas häxkonster?

Nu till själva frågan, när SARS härjade 2002-2003, så har jag inget minne av att massmedia i västvärlden visade sina tittare/läsare vad som var det verkliga orsaken till utbrottet. Om jag minns rätt så visade man filmer på kycklingar som satt tätt ihoppackade i burar, men man visade ingenting liknande det som visas i det här australiska reportaget, trots att denna organiserade psykopati förmodligen var lika utbredd då och det förmodligen var lika lätt för ett tv-team på den tiden att knalla in i en "wet market" och filma misären.

Var det en aktiv policy hos västerländska mediebolag att tona ner djurplågeriet i Asien för att inte dämpa de massiva investeringar som skedde i Kina under den här tiden? Kan Kinas kommunistparti varit inblandade i censuren? Och kanske viktigast av allt, hade dagens Coronapandemi kunnat motverkas om västerländska journalister hade gjort sitt jobb och fokuserat på djurhållningen i Asien med samma passion som den man ägnade #metoo-tafsande, klimatförändringar och liknande?

Typiskt vänstern att försöka vinna billiga debattpoäng på att påpeka att det finns andra än muslimer som behandlar djur illa. Nu är det emellertid så att two wrongs dont make a right. Och att inte ens kinesernas ondska och hänsynslöshet kan mäta sig med beteendet hos världens 1.6 miljarder muslimer när det gäller ALLT kött de äter.

Vad är förklaringen till att djurrättsvänstern aldrig ens NÄMNER halal-slakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in