Flashback bygger pepparkakshus!
2020-03-09, 01:11
Medlem
FejkEmrans avatar
Det beror på vad meningen är. Saknar du självinsikt är måhända psykolog bra, annars inte och du kan gå till vilken samtalskontakt som helst. Prova kyrkan annars. Nä men seriöst, du går till någon som är privat och då kostar det. Fördelen är att kompetensen sannolikt är bättre än den du kan få från psykiatrin.
Citera
2020-03-09, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashskid
Vet inte ens om jag ska vara ärlig, vet ingenting numera.

Varför inte ta och prova att läsa bibeln? Det är gratis och kanske Gud kommer tala till dig.
Citera
2020-03-09, 01:14
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkunt
Jag ska rätta till min mening. Blev lite fel där men min poäng är att psykologi tillhör humaniora. Humaniora är känd för att vara flum vetenskap. Psykologer har inte tillgång till naturforskning där den riktiga forskning hör hemma.
Jag råder dig att kolla på valfritt psykologprogram och se hur upplägget ser ut. Det är inte bara salverande hundar och penisavund i 5 år på heltid om du tror det. Psykologi idag är väldigt vetenskapligt belagt.
Citera
2020-03-09, 06:10
Medlem
En psykolog kommer ju inte själv med en magisk lösning utan får ju bara dig själv att själv komma fram till vad som är problemet.
Citera
2020-03-09, 09:29
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Vill ha piller eller något, funderar på att självmedicinera med amfetamin.

Rekammunderas stort härifrån, mannen. Snorta cola går också bra. Sätter jävla eld i vardagen en halvtimme per näsfuling.
Citera
2020-03-09, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Rekammunderas stort härifrån, mannen. Snorta cola går också bra. Sätter jävla eld i vardagen en halvtimme per näsfuling.

Nä får ingen effekt av kola, har aldrig känt någon annorlunda känsla vid intag.
Citera
2020-03-09, 10:58
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:

Hur ska vi ska kunna hjälpa dig om du inte kan förklara det? Svårt att rekommendera nåt om man inte får veta vad du behöver hjälp med.
Citera
2020-03-09, 12:11
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Har börjat jobba på mig själv och försöker hitta tillbaka till någon form av människa.

Man har ju alltid fått rådet att prata med en psykolog om man mår dåligt, inte visste jag att det skulle kosta 800kr för ETT samtal! Är detta ett skämt?

Hur fan ska man ha råd att betala 10-20 tusen för något som kanske inte ens hjälper i slutändan?

Är jag dum och naiv som trodde att psykisk vård var gratis? När man ser sånna här mörka siffror vill man bara lägga sig i graven, ge upp likväl.

Hur är det tänkt att 18-24-åringar ska ha råd med detta? De som är i störst behov av psykisk vård.

Vad kan jag göra? Är det självmedicinering som gäller i dagens samhälle?
Ja. Det är ett skämt. Glöm själovmedicinering med. Är också ett skämt. Flashback är gratis. Ventilera här?
Citera
2020-03-09, 13:08
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Många unga är ju bara vilsna pga värdelösa föräldrar. Då kan du googla Jordan peteson läsa om honom och hans bok 12 rules...

Är du psyksjuk så är kanske psykiatri bättre...
Citera
2020-03-09, 14:05
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Nä får ingen effekt av kola, har aldrig känt någon annorlunda känsla vid intag.

Doktor LucNN ordinerar en 2x dosökning.
Citera
2020-03-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Många unga är ju bara vilsna pga värdelösa föräldrar. Då kan du googla Jordan peteson läsa om honom och hans bok 12 rules...

Är du psyksjuk så är kanske psykiatri bättre...

Nej är inte psyksjuk. Eller det vet man väl inte ens om man nu vore det.

Har läst mycket av Jordan Peterson. Även kollat på många av hans föreläsningar. Har ett jobb, stabil ekonomi, vältränad och förövrigt hälsosam. Äger ett hus, har bil.

Hade aldrig sökt hjälp om jag inte provat allt jag vet på egen hand först.
Citera
2020-03-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartnatt666
Ja. Det är ett skämt. Glöm själovmedicinering med. Är också ett skämt. Flashback är gratis. Ventilera här?

Det som skrivs på Flashback ligger kvar i all framtid. För mycket information och jag skulle outa mig. Finns redan folk som nystar i min identitet.

Behöver ett face to face möte med någon som lyssnar och sedan kan ta till sig det jag säger. Komma med lösningar eller bekräfta mina farhågor. Vill liksom veta att jag är normal eller om inte, vad som är felet på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in