Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-03-08, 21:34
  #1
Medlem
elbels avatar
Jag skulle egentligen aldrig vilja lämna mina hemtrakter men ibland är det som att man måste rasta av sig. Hatar ständigt kommande resfeber

Precis som man joggar/tar en promenad ibland för att rasta av sig vill kroppen längre bort ibland.

Jag bor i lgh, kan tänka mig att det är lättare att vara kvar hemma om man har hus

Lever jag ett understimulerande liv? för lite utmaningar?
Skaffa krävande hobby?

Kan ni leva utan resor?
Citera
2020-03-08, 21:36
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Jag skulle egentligen aldrig vilja lämna mina hemtrakter men ibland är det som att man måste rasta av sig. Hatar ständigt kommande resfeber

Precis som man joggar/tar en promenad ibland för att rasta av sig vill kroppen längre bort ibland.

Jag bor i lgh, kan tänka mig att det är lättare att vara kvar hemma om man har hus

Lever jag ett understimulerande liv? för lite utmaningar?
Skaffa krävande hobby?

Kan ni leva utan resor?


Jag har rest. Jag har bott utomlands i flera flera år. Nu är det "gjort".

Jag trivs bättre hemma.
Citera
2020-03-08, 22:26
  #3
Medlem
Det ingår i människans natur att resa, utforska, lära och uppleva nya grejer och kulturer osv.

Det är så vi har lyckats breda ut oss till alla hörn och kanter på jorden, långt innan flyg, båtar, bilar, GPS osv osv.

Så ut och res och bli lite livserfarenheter rikare, IMO.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback