Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2006-03-26, 17:31
Medlem
Har sett ut ett nätverk som jag vill knäcka, så jag läste runt lite, tomsnetworking guiden bl.a. och tog fram en Auditor CD från i höstas (inget revolutionerande inom WEP-cracking har väl tagits fram sedan dess?).
Startade Kismet och det har vart på i ca 3 timmar nu men inte fått några IV:s. Krävs det som jag misstänker att en klient måste ansluta till accesspunkten? Är det isf bara att vänta? hoppas de inte är bortresta

Glömde nämna att jag förstås har airodump igång samtidigt och det är där som jag inte får några IVs.
Citera
2006-03-26, 18:27
Medlem
har samma problem när ja försöker knäcka mitt egna nätverk! tänkte skapa en tråd om det men vågade inte riktigt :$ följt massa WEP å WPA knäckar guider genom video inspelningsgrejs haha. men de funkar inte . ja kör på WEP då ja inte riktigt är så jätte rädd att någon ska komma förbi och knäcka det. men kan inte käncka det pga inga IVs .
Citera
2006-03-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbone
har samma problem när ja försöker knäcka mitt egna nätverk! tänkte skapa en tråd om det men vågade inte riktigt :$ följt massa WEP å WPA knäckar guider genom video inspelningsgrejs haha. men de funkar inte . ja kör på WEP då ja inte riktigt är så jätte rädd att någon ska komma förbi och knäcka det. men kan inte käncka det pga inga IVs .
Om du har två datorer, har du provat att ansluta den ena med rätt nyckel och ha den andra igång lyssnandes efter IVs samtidigt som du surfar? Då ska de om jag har fattat det rätt komma. Bekräfta, någon?
Citera
2006-03-26, 21:12
Medlem
hm.. jo dock inte anslutit efter att ja börjat lyssna hehe fast de kanske itne gjorde något eller ja vet inte.
men ja venne höll på en hel dag just med det där kändes surt när man slösat bort allt utan att fått något tillbaka. men vet att de var något snack om PRISM 2 kort vet inte om ja har ett sånt jag har ett Intel® PRO/Wireless 2200BG Network Connection (Dual mode 802.11b/g)
skulle va kul om det funkade med det om det inte gör det får man väl leta beg bärbardator på internet helst me sånt kort annars köpa en utan å köpa till ett kort som funkar det får dock bli långt senare om man har pengar över..
Citera
2006-03-27, 00:49
Medlem
iso

Crossbone: dra hem t ex nån fet iso så får du alla ivs som du behöver. Eller så elitar du med packet internet grouper. (Jag skulle inte köra med wep, ebbeZ kan komma och hacka dig då.)

Zebbe: ja, använd aireplay å void11.
Citera
2006-03-27, 11:23
Medlem
Här finns två filmer som visar hur man knäcker WEP om någon är intresserad:
http://www.crimemachine.com/Tuts/Flash/wepcracking.html
http://rapidshare.de/files/10876180/...-REAL.avi.html
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbe
Har sett ut ett nätverk som jag vill knäcka, så jag läste runt lite, tomsnetworking guiden bl.a. och tog fram en Auditor CD från i höstas (inget revolutionerande inom WEP-cracking har väl tagits fram sedan dess?).
Startade Kismet och det har vart på i ca 3 timmar nu men inte fått några IV:s. Krävs det som jag misstänker att en klient måste ansluta till accesspunkten? Är det isf bara att vänta? hoppas de inte är bortresta

Glömde nämna att jag förstås har airodump igång samtidigt och det är där som jag inte får några IVs.
Ja det krävs att någon är ansluten, annars finns ingen relevant trafik att fånga.
Citera
2006-03-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av räh
Crossbone: dra hem t ex nån fet iso så får du alla ivs som du behöver. Eller så elitar du med packet internet grouper. (Jag skulle inte köra med wep, ebbeZ kan komma och hacka dig då.)

.

okej får väl dra ner något trevligt samtidigt då . fattade inte de var de som var felet hehe såg så lätt.
haha. hm nja får se om ja byter. sånt som märks
Citera
2006-03-27, 13:34
Medlem
Redbeards avatar
IV's är egentligen paket som innehåller data och kallas också rätt ofta för just data-paket.
Dessa genereras när det är trafik mellan clienten och AP'n (Access Point), sådan trafik kan vara tex en nedladdning, eller om någon surfar eller om någon kopplar upp sig mot AP'n

Som jag förstår det så rotar du med någon annans nätverk. Då kan det ju vara svårt att tvinga dem att surfa. Om du kör Linux så kan du lätt se clienterna i kismet eller genom att det genereras IV's.
Iallafall... Det brukar dock vara lite väl segt att sitta och vänt apå att IV's ska skapas genom surfning. Vad man gör då är att man kör "aireplay"
Aireplay har onlika attacker, det är attack 3 och attack 0 som är intressanta för oss just nu.
När du ser att det är trafik så kör du igång aireplay -3 <options> <interface> för att lyssna efter ett ARP paket som vi ska använda för att injecta. Detta gör vi för att när det skickas så skapas IV-paket.
Hur gör vi för att få ett sånt paket då?
Jo vi använder oss av attack 0
Aireplay -0 100 <Option> <Interface>
rätt som det är kommer du se aireplay -3 hitta ett paket och börja skicka det, och då bör du också se antalet sniffade IVs öka.

detta var bara en snabb teoretisk genomgång är det något specifikt du undrar över så fråga på.
Citera
2006-03-27, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
IV's är egentligen paket som innehåller data och kallas också rätt ofta för just data-paket.
Dessa genereras när det är trafik mellan clienten och AP'n (Access Point), sådan trafik kan vara tex en nedladdning, eller om någon surfar eller om någon kopplar upp sig mot AP'n

Som jag förstår det så rotar du med någon annans nätverk. Då kan det ju vara svårt att tvinga dem att surfa. Om du kör Linux så kan du lätt se clienterna i kismet eller genom att det genereras IV's.
Iallafall... Det brukar dock vara lite väl segt att sitta och vänt apå att IV's ska skapas genom surfning. Vad man gör då är att man kör "aireplay"
Aireplay har onlika attacker, det är attack 3 och attack 0 som är intressanta för oss just nu.
När du ser att det är trafik så kör du igång aireplay -3 <options> <interface> för att lyssna efter ett ARP paket som vi ska använda för att injecta. Detta gör vi för att när det skickas så skapas IV-paket.
rätt som det är kommer du se aireplay -3 hitta ett paket och börja skicka det, och då bör du också se antalet sniffade IVs öka.

detta var bara en snabb teoretisk genomgång är det något specifikt du undrar över så fråga på.
Bra förklaring, är helt med nu. Får väl ha grejen igång under kvällstid då det är troligast att de loggar in. Segt
Citera
2006-03-27, 16:18
Medlem
Redbeards avatar
Finns det behov av en bra guide på svenska om detta? kan knåpa ihop en utförlig sådan om ni vill...?
Citera
2006-03-27, 16:36
Medlem
acuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard

Men för att kunna köra Aireplay så måste det ju ändå vara trafik i nätet, annars så skickas det ju inga IV's. Sen så funkar ju inte alla IV's att injecta. Så det enda som man kan göra med injection är att snabba upp insamlandet av tillräcklict många IV's.
Citera
2006-03-27, 17:09
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Men för att kunna köra Aireplay så måste det ju ändå vara trafik i nätet, annars så skickas det ju inga IV's. Sen så funkar ju inte alla IV's att injecta. Så det enda som man kan göra med injection är att snabba upp insamlandet av tillräcklict många IV's.

Alldeles korrekt. Och det är ju precis det man använder det till också Att snabba upp antalet IVs som skickas ut så vi kan fånga in dem och analysera/cracka dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in