2020-03-09, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Vilken typ av dåliga omdömen har du hört?

Både jag och min rumskamrat använder hallon och det har alltid funkat.

De flesta operatörer fungerar i normalstora städer, val av operatör blir känsligare om man har specifika krav eller bor på en plats med dålig täckning.

//Tripportreat

Har läst här bla.
https://se.trustpilot.com/review/hallon.se
Citera
2020-03-09, 09:15
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Har läst här bla.
Enligt mina erfarenheter har Hallon väldigt fläckvis bra täckning fläckvis värdelös täckning jämfört med t.ex. Telia som har bra täckning nästan överallt (har carwifi i min bil som är kopplat till Telia och det glappar aldrig ur vart man än kör) Hastigheten på hallon (3) datanät är enligt min erfarenhet lägre får sällan mer än 20-30MBit/s med Hallon där jag får ut mer än det dubbla med Telia.

Har dock bra erfarenhet av Hallon support, när dom inte kunde lösa mitt problem fick jag 100GB i extra surfpott som kompensation...
Senast redigerad av kimdah2002 2020-03-09 kl. 09:21.
Citera
2020-03-09, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Fria samtal för mindre än hundra kronor.
• Fello (Telia). Bästa täckningen.
• Telenor (prenumerationsladdning = 82,50 kr/mån).
• Hallon (Tre).
• Wifog (Tre).

Finns Vimla också och My beat. Går att söka efter billigast pris här:
https://www.mobilabonnemang.nu/billi...obilabonnemang
Citera
2020-03-09, 13:30
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Har läst här bla.
Det här blir mitt sista svar då jag inte har betalt för att försvara hallon.se.

Du får tänka på att omdömena på trustpilot motsvarar en liten del av alla användare, folk som är nöjda tenderar att vara tysta och låta det rulla på medan de missnöjda gapar. Basera inte allt på trustpilots omdömen.

Vidare kan jag säga att jag har jobbat med kundtjänst och support. Man ska inte underskatta hur ofta långa hanteringstider och andra problem beror på kunden. Det kan handla om bristande tekniska kunskaper eller att man inte läst på ordentligt innan bli.a.

Jag säger inte att det alltid är kundens fel men det är det jävligt ofta, folk klagar dessutom på konstiga saker som att kostnadstaket inte går att sätta till noll så att deras trettonåriga son kunde spendera pengar via appar - är det verkligen värt en stjärna? Nån annan klagade på felaktiga roamingavgifter, något som förekommer hos alla operatörer. Roaming är bökigt eftersom trafiken ska gå flera steg. Nån klagade på problem som låg hos dennes väns operatör osv.

Jag säger inte att hallon är utan problem, jag försöker bara nyansera det lite. Alla operatörer har problem och missnöjda kunder och det är de som hörs mest. Hallon är en lågprisoperstör och då kan man inte förvänta sig samma nivå som hos operatörer som kostar minst det dubbla.

Fördelen med hallon är att det inte är någon bindningstid eller uppsägningstid, det värsta som kan hända är att det blir krångel med nummerflytt. Något jag upplevt även hos de större operatörerna, jag räknar i stort sett alltid med att få byta nummer om jag byter operatör.

Skulle du vara missnöjd är det ju bara att säga upp det och välja något annat, du säljer ju knappast din själ till dem så jag förstår inte varför du gör en sån stor grej av det.

Har du en normal telefon och använder den likt den genomsnittliga användaren(inte reser mellan olika länder titt som tätt eller behöver massa extra/premium-tjänster) så kommer det säkert fungera bra.

Nu har jag försvarat dem tillräckligt, avgör själv om det är värt att ge dem en chans.

//Tripportreat
Citera
2020-03-09, 23:09
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanerlite
Hallon ägs av 3 så du kör på samma nät som dem.

Nej, Tre och Hallon är två olika varunamn som operatören och företaget Hi3G marknadsför.
Ja, naturligtvis använder de sitt eget nät.
Citera
2020-03-09, 23:11
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s0fokles
Finns Vimla också och My beat. Går att söka efter billigast pris här:
https://www.mobilabonnemang.nu/billi...obilabonnemang

Om man funderar på Telenors katastrofprodukt Vimla, ska man absolut först kika in på deras forum https://forumet.vimla.se/ och läsa ett tag där. Sen kan jag garantera att man inte väljer Vimla.
Citera
2020-03-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Kan man bara byta direkt från Tele 2 till Hallon eller är det krångel med uppsägningstider etc? Vad anser ni att jag ska göra?
Enklast är att flytta ditt nummer från Tele2 till Hallon så avslutas ditt Tele2-abonnemang automatiskt (30 dagars uppsägningstid).
Nackdelen är att du får betala en månadsavgift till Tele2 utan att få någon nytta av den.
Senast redigerad av Nolltaxerik 2020-03-10 kl. 01:14. Anledning: Förtydligande
Citera
2020-03-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Det här blir mitt sista svar då jag inte har betalt för att försvara hallon.se.

Du får tänka på att omdömena på trustpilot motsvarar en liten del av alla användare, folk som är nöjda tenderar att vara tysta och låta det rulla på medan de missnöjda gapar. Basera inte allt på trustpilots omdömen.

Vidare kan jag säga att jag har jobbat med kundtjänst och support. Man ska inte underskatta hur ofta långa hanteringstider och andra problem beror på kunden. Det kan handla om bristande tekniska kunskaper eller att man inte läst på ordentligt innan bli.a.

Jag säger inte att det alltid är kundens fel men det är det jävligt ofta, folk klagar dessutom på konstiga saker som att kostnadstaket inte går att sätta till noll så att deras trettonåriga son kunde spendera pengar via appar - är det verkligen värt en stjärna? Nån annan klagade på felaktiga roamingavgifter, något som förekommer hos alla operatörer. Roaming är bökigt eftersom trafiken ska gå flera steg. Nån klagade på problem som låg hos dennes väns operatör osv.

Jag säger inte att hallon är utan problem, jag försöker bara nyansera det lite. Alla operatörer har problem och missnöjda kunder och det är de som hörs mest. Hallon är en lågprisoperstör och då kan man inte förvänta sig samma nivå som hos operatörer som kostar minst det dubbla.

Fördelen med hallon är att det inte är någon bindningstid eller uppsägningstid, det värsta som kan hända är att det blir krångel med nummerflytt. Något jag upplevt även hos de större operatörerna, jag räknar i stort sett alltid med att få byta nummer om jag byter operatör.

Skulle du vara missnöjd är det ju bara att säga upp det och välja något annat, du säljer ju knappast din själ till dem så jag förstår inte varför du gör en sån stor grej av det.

Har du en normal telefon och använder den likt den genomsnittliga användaren(inte reser mellan olika länder titt som tätt eller behöver massa extra/premium-tjänster) så kommer det säkert fungera bra.

Nu har jag försvarat dem tillräckligt, avgör själv om det är värt att ge dem en chans.

//Tripportreat

Tack!
Citera
2020-03-10, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Enligt mina erfarenheter har Hallon väldigt fläckvis bra täckning fläckvis värdelös täckning jämfört med t.ex. Telia som har bra täckning nästan överallt (har carwifi i min bil som är kopplat till Telia och det glappar aldrig ur vart man än kör) Hastigheten på hallon (3) datanät är enligt min erfarenhet lägre får sällan mer än 20-30MBit/s med Hallon där jag får ut mer än det dubbla med Telia.

Har dock bra erfarenhet av Hallon support, när dom inte kunde lösa mitt problem fick jag 100GB i extra surfpott som kompensation...

Tack för svaret!
Citera
2020-03-31, 13:05
Medlem
Karmans avatar
Blev uppringd av en säljare från ett säljbolag som säljer Hallon Företag. Hon erbjöd mig ett företagsabbonemang för 99 kr/mån+moms. I det ingår 6 gb surf (som man kan spara upp till en viss nivå), fria samtal och SMS i hela EU/EES, både om man är i Sverige och ringer till annat EU-land eller ringer från annat EU-land till Sverige. Hon hävdade också att Hallon, som ägs av Tre, givetvis i första hand kör i Tres nät, men där andra operatörer har bättre täckning använder de dessa i stället (!?).

Alltihopa låter nästan för bra för att vara sant. Var är haken?
Citera
2020-03-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Blev uppringd av en säljare från ett säljbolag som säljer Hallon Företag. Hon erbjöd mig ett företagsabbonemang för 99 kr/mån+moms. I det ingår 6 gb surf (som man kan spara upp till en viss nivå), fria samtal och SMS i hela EU/EES, både om man är i Sverige och ringer till annat EU-land eller ringer från annat EU-land till Sverige. Hon hävdade också att Hallon, som ägs av Tre, givetvis i första hand kör i Tres nät, men där andra operatörer har bättre täckning använder de dessa i stället (!?).

Be om att få skriftligt på de påståenden så blir det nog en annan femma.
Citera
2020-03-31, 15:19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Ett problem med företagsabonnemang är att du inte kan säga upp det innan bindningstiden är slut om det inte fungerar (så kolla längden på bindningstiden) Vill du testa det kan du ju alltid köpa ett kontantkort som håller en månad, det gjorde jag. Som sagt funkar bra på vissa platser funkar inte alls på andra)

Tre delar 3G nät med Telenor det var nog det hon menade, 4G har dom ett eget. När jag testade Hallon kom jag sällan upp i med än 20-25Mbit/s på samma plats med Telia har jag 40-50Mbit/s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in