Citat:
Ursprungligen postat av
VIilmerY
Det här blir mitt sista svar då jag inte har betalt för att försvara hallon.se.
Du får tänka på att omdömena på trustpilot motsvarar en liten del av alla användare, folk som är nöjda tenderar att vara tysta och låta det rulla på medan de missnöjda gapar. Basera inte allt på trustpilots omdömen.
Vidare kan jag säga att jag har jobbat med kundtjänst och support. Man ska inte underskatta hur ofta långa hanteringstider och andra problem beror på kunden. Det kan handla om bristande tekniska kunskaper eller att man inte läst på ordentligt innan bli.a.
Jag säger inte att det alltid är kundens fel men det är det jävligt ofta, folk klagar dessutom på konstiga saker som att kostnadstaket inte går att sätta till noll så att deras trettonåriga son kunde spendera pengar via appar - är det verkligen värt en stjärna? Nån annan klagade på felaktiga roamingavgifter, något som förekommer hos alla operatörer. Roaming är bökigt eftersom trafiken ska gå flera steg. Nån klagade på problem som låg hos dennes väns operatör osv.
Jag säger inte att hallon är utan problem, jag försöker bara nyansera det lite. Alla operatörer har problem och missnöjda kunder och det är de som hörs mest. Hallon är en lågprisoperstör och då kan man inte förvänta sig samma nivå som hos operatörer som kostar minst det dubbla.
Fördelen med hallon är att det inte är någon bindningstid eller uppsägningstid, det värsta som kan hända är att det blir krångel med nummerflytt. Något jag upplevt även hos de större operatörerna, jag räknar i stort sett alltid med att få byta nummer om jag byter operatör.
Skulle du vara missnöjd är det ju bara att säga upp det och välja något annat, du säljer ju knappast din själ till dem så jag förstår inte varför du gör en sån stor grej av det.
Har du en normal telefon och använder den likt den genomsnittliga användaren(inte reser mellan olika länder titt som tätt eller behöver massa extra/premium-tjänster) så kommer det säkert fungera bra.
Nu har jag försvarat dem tillräckligt, avgör själv om det är värt att ge dem en chans.
//Tripportreat