• 1
  • 2
2020-03-08, 19:52
Medlem
Hej!

Jag har alltid trott att jag har så billigt mobilabonnemang (Tele2, 189 kr 2 gb surf i månaden).

Jag såg nu att Hallon har 4 gb för endast 99 kr i månaden varav man betalar 50 kr de två första månaderna.

Jag funderar skarpt på att byta leverantör. Vad tycker ni? Jag har redan betalat av min iPhone 8 plus hos Tele 2 och jag vill ha så billiga mobilräkningar som möjligt. Kan man bara byta direkt från Tele 2 till Hallon eller är det krångel med uppsägningstider etc? Vad anser ni att jag ska göra?
Citera
2020-03-08, 19:56
Medlem
Det är ju två olika operatörer så du får säga upp Tele2 och sen skaffa ett abonnemang hos Hallon. Om du kan använda samma nummer om du byter låter jag vara osagt.

Sen kan det dessutom vara så att din telefon är operatörslåst om du köpt den från Tele2.
Citera
2020-03-08, 20:00
Medlem
Tripportreats avatar
Jag använder hallon och det fungerar bra för det jag använder telefonen till. Däremot kommer jag inte upp i närheten av samma hastighet som jag gjorde med exempelvis Telenor, för mig gör det dock ingen skillnad.

Har aldrig upplevt några stabilitetproblem och priset och avtalet är bra.

//Tripportreat
Citera
2020-03-08, 20:17
Medlem
Smurfanerlites avatar
Hallon ägs av 3 så du kör på samma nät som dem.
Citera
2020-03-08, 20:21
Medlem
Trollsajtmedlems avatar
Comviq 3GB 95kr Tele2s nät.
Citera
2020-03-08, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollsajtmedlem
Comviq 3GB 95kr Tele2s nät.

Länk? Jag betalar 145kr med 5 GB men det räcker gott och väl med 3 GB. Ser ingen 95 kr med fast pris.

Edit,
Antar att du menar mini, jag behöver fria minuter.
Citera
2020-03-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Jag använder hallon och det fungerar bra för det jag använder telefonen till. Däremot kommer jag inte upp i närheten av samma hastighet som jag gjorde med exempelvis Telenor, för mig gör det dock ingen skillnad.

Har aldrig upplevt några stabilitetproblem och priset och avtalet är bra.

//Tripportreat

Nu när Tele2 slutar med 3GB Fast för 199:-
Och gör den till 6GB Fast för 299:-
Tänkte jag gå över till Hallon, men har läst om att många klagar på den dåliga teckningen.
Upplever du att det är dålig teckning?
Citera
2020-03-08, 21:12
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Nu när Tele2 slutar med 3GB Fast för 199:-
Och gör den till 6GB Fast för 299:-
Tänkte jag gå över till Hallon, men har läst om att många klagar på den dåliga teckningen.
Upplever du att det är dålig teckning?

Nej, däremot har jag bara testat det i städer med bra utbyggt mobilnät. Har aldrig testat det på landsbygden.

De tillhör ju tre så där tre har täckning lär du även ha det med hallon. Det är lätt att kolla täckningskartor.

Det enda jag upplevt är som sagt lägre hastighet än hos de dyrare operatörerna, detta beror nog på att de begränsar kapaciteten för att ha full styrka på deras huvudtjänster.

//Tripportreat
Senast redigerad av Tripportreat 2020-03-08 kl. 21:14.
Citera
2020-03-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tripportreat
Nej, däremot har jag bara testat det i städer med bra utbyggt mobilnät. Har aldrig testat det på landsbygden.

De tillhör ju tre så där tre har täckning lär du även ha det med hallon. Det är lätt att kolla täckningskartor.

//Tripportreat

Jag bor i en stad. Men jag blir lite tveksam när jag läser om det dåliga omdömet. För de har bra priser.
Citera
2020-03-08, 21:25
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Länk? Jag betalar 145kr med 5 GB men det räcker gott och väl med 3 GB. Ser ingen 95 kr med fast pris.

Edit,
Antar att du menar mini, jag behöver fria minuter.
Hos Lyca får man fastpris och 8 GB för 99 kr (FB) Comviq Fast Pris Mini. 3GB Men fick 6GB?

Själv kör jag med Vimla som går via Telenor och får 3 GB för 80 kr men det är för att 2 personer också har bytt via min tipslänk.
Citera
2020-03-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Jag behöver fria minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av VIilmerY
Jag bor i en stad. Men jag blir lite tveksam när jag läser om det dåliga omdömet. För de har bra priser.
Fria samtal för mindre än hundra kronor.
• Fello (Telia). Bästa täckningen.
• Telenor (prenumerationsladdning = 82,50 kr/mån).
• Hallon (Tre).
• Wifog (Tre).
Citera
2020-03-08, 21:38
Medlem
Tripportreats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nolltaxerik
Fria samtal för mindre än hundra kronor.
• Fello (Telia). Bästa täckningen.
• Telenor (prenumerationsladdning = 82,50 kr/mån).
• Hallon (Tre).
• Wifog (Tre).
Vilken typ av dåliga omdömen har du hört?

Både jag och min rumskamrat använder hallon och det har alltid funkat.

De flesta operatörer fungerar i normalstora städer, val av operatör blir känsligare om man har specifika krav eller bor på en plats med dålig täckning.

//Tripportreat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in