2010-08-05, 19:32
Medlem
Norskfolket r ett trevligt och nice folk som br bevaras. Vem blir inte glad nr man hr en norskbrud prata?
Citera
2010-08-05, 19:54
Medlem
Christopheruss avatar
men vafan r halvnorsk!
Citera
2010-08-09, 02:12
Medlem
borat_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopherus
men vafan r halvnorsk!

Det var la roligt!
Citera
2010-08-09, 02:43
Medlem
djgoebbelss avatar
Jag har jobbat i Norge ett tag och jag har en helt annan uppfattning.

Norge r ett oerhrt vackert land - srskilt lngs kusten dr byarna bokstavligt talat klttrar p bergen som dyker upp ur havet. Mnniskorna r i allmnhet trevliga och jag mrkte inte av ngon riktigt svenskfientlighet heller.
Dessutom s r det s olikt Sverige trots att det r ett grannland, bara det r speciellt.
Nej Norge tervnder jag grna till.

Synd att det ska vara s jvla dyrt bara.
Citera
2010-08-09, 02:47
Medlem
djgoebbelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSAA
Norge r fult. Utan tvekan ett av vrldens vackraste land, ven om Oslo r en skitstad. Bergen r en mellanstor sad (250.000 invnare) som r bra mycket vackrare n ngon svensk stad. Det gller ven min stad (lesund, 45.000 inv, korat till landets vackraste stad flera gnger, ligger vid Geiranger)

Det var i just lesund jag bodde och jag mste sga att den staden r en av de vackraste jag beskt (och d har jag nd varit i bl.a. Prag, Rom, New York, Milano m.m)

Jag blev verkligen frbluffad ver hur vackert det var. Sverige (som jag ansett r vldigt vackert) blev pltsligt mycket grare och tristare.

Vad r det hr, nu fick jag pltsligt en stor lust att ka tillbaka till lesund.. Hmm
Citera
2010-08-09, 14:29
Medlem
Colossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djgoebbels
Det var i just lesund jag bodde och jag mste sga att den staden r en av de vackraste jag beskt (och d har jag nd varit i bl.a. Prag, Rom, New York, Milano m.m)

Jag blev verkligen frbluffad ver hur vackert det var. Sverige (som jag ansett r vldigt vackert) blev pltsligt mycket grare och tristare.

Vad r det hr, nu fick jag pltsligt en stor lust att ka tillbaka till lesund.. Hmm

Var tvungen att kolla upp den staden och visst ser det trevligt ut

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...d_MH5Y3793.jpg
Citera
2010-11-13, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colossus
Var tvungen att kolla upp den staden och visst ser det trevligt ut

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...d_MH5Y3793.jpg
Staden r vacker men vldigt utspridd, majoriteten av folket bor i villafrorter 5-20 km frn centrum (typ "gamla stan"). Gamla stan r dessutom ganska dd frutom helgntter (uteliv), handelsomrdet Moa (fyra kpcentrum som tilsammans utgr Norges 4:e strsta, en mindre version av Kungens kurva) 10 km drifrn r oftast mycket livligare n gamla stan.

Moa r den viktigaste trafik- och handelsknutpunkten p vstkusten mellan Bergen och Trondheim, mnga mnniskor frn mindre stder i nromrdet (lesund med nrfrorter har ca 60.000 invnare, 150.000 p pendelavstnd) ker till Moa och nrliggande frorter nr de ska handla i "stan". Sjlv ker jag bara till gamla stan nr jag ska festa, om jag ska kpa ngot frutom livsmedel ker jag till Moa.
Citera
2010-12-03, 18:35
Medlem
Smygrkarns avatar
Norge suger, dom har fan inte uppfunnit ett skit och inte en jvel knner till landet, Sverige dremot r ett vrldsknt land
Citera
2010-12-03, 18:40
Medlem
UNDERBAR TRD!

Jag jobbade dr mellan april och november. Det var fan det vrsta jag varit med. Frmst byrkratin som r vrre n hr. OCH ALLA FRBANNANDE VGTULLAR! VERALLT! Och trots det r deras vgar 100 gnger smre n i Sverige! HUR R DET MJLIGT! Nej. Ner med Norge. Jag tjnade dock mastigt med pengar drifrn. Alltid ngot.

Bra lt: http://www.youtube.com/watch?v=EEacVimzyYQ

Norge, Norge, Norge r ett ruttet land. Norrmn r frskrckliga s fula och s sm! (underbar lt)

Hela Oslo har nog mer ghetton n ngon annan storstad jag sett i Sverige. Inte vacker stad. Mjligen kers brygga. Dr kan det vara fint p sommaren.

Sen r nstan allt stngt p sndagar ocks. WHYYYYYY?

Finns dock frdelar med Norge. Som att media inte r helt PK-frgiftat.
Senast redigerad av Northling 2010-12-03 kl. 18:42.
Citera
2010-12-06, 02:36
Medlem
Quorthons avatar
Skulle Norge vara fult? Det r utan tvekan vrldens vackraste land. Vrldens vackraste och trevligaste kvinnor har de ocks. De har ocks bidragit med mycket av den bsta musiken som skapats.
Citera
2010-12-12, 18:46
Medlem
Stora delar av Norge och Sverige finns p Google Street View. Dr ser man att en random plats i Norge r mycket vackrare n motsvarande i Sverige, srskilt vstkusten upp til lesund (dr bor jag) ungefr.
Citera
2010-12-14, 16:48
Medlem
Quorthons avatar
Finns lika mycket fint i nordnorge ocks enligt mig. Hela norska kusten r fantastisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in