2020-03-08, 10:34
Medlem
Pinkuss avatar
Bytte nyligen från min iPhone till en android och flyttade över simkortet. allt funkar men är med i en grupp där vi SMS ar varandra om möten och liknande. Dessa meddelandrn kommer ej fram till Androidtelefonen men när jag slår på Iphonen så kommer fortfarande dit trotts att den bara har wifi anslutning. hur löser jag detta problem. har det med någon inställning i iMessage att göra?
Citera
2020-03-08, 10:42
Medlem
BNCs avatar
iMessage använder i första hand inte sms för gruppchattar utan går över internet istället.
Detta är ej Android-telefoner kompatibla med.

Gå ur gruppen med din iPhone, och be någon lägga till ditt telefonnummer på nytt i chatten så bör den fatta att du inte har iPhone. Då kommer chatten att börja använda sms istället (med konsekvensen att den kan fungera lite sämre för samtliga).
Citera
2020-03-08, 13:26
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BNC
iMessage använder i första hand inte sms för gruppchattar utan går över internet istället.
Detta är ej Android-telefoner kompatibla med.

Gå ur gruppen med din iPhone, och be någon lägga till ditt telefonnummer på nytt i chatten så bör den fatta att du inte har iPhone. Då kommer chatten att börja använda sms istället (med konsekvensen att den kan fungera lite sämre för samtliga).

Ett alternativ är att börja använda en plattformsoberoende meddelandeapplikation sm Telegram, Skype eller Viber.
Citera
2020-03-08, 14:34
Medlem
Pinkuss avatar
R äckte med att stänga av iMessage på Iphonen, förutsatt att personen som skickar har sin sms funktion på.
Citera
2020-03-08, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkus
R äckte med att stänga av iMessage på Iphonen, förutsatt att personen som skickar har sin sms funktion på.
Ta ett kliv till och installera WhatsApp så kan ni fortsätta diskussionen där. Jag tror knappt vad jag läser när du skriver att du i professionella sammanhang använder dig av SMS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in