Citat:
Ursprungligen postat av
svartnatt666
Säger så mycket dumt utan att tänka mig för oavbrutet i livet har jag märkt. Ju jävligare dessto mer vill jag låta stå. Gärna något så känsligt att jag får upprepade panik attacker i följd sen. Haha det är kul. Tänk om det kommer ut så fel personer få veta? Neeeeeej. Så hintar någon om jag vet. I verkliga livet. Neeeeeej. Vad roligt livet är.
Så du ångrar att du skapade tråden eftersom det kan komma fram att du känner dig osäker i din manlighet?
Enligt din andra tråd så gick du i skolan om jag förstod det rätt. Så du är ung. Det är vanligt att unga män känner sig osäkra i sin manlighet. Speciellt som man då oftare än senare har en felaktig bild av hur en man är.
T.ex. så antar jag att du tänker att en man bör ha ett hårt handslag för att signalera vilken alfa man är, när du senare i livet inser att du i handlingen att ta ett hårt handslag istället förmedlar att du vill förmedla manlighet, vilket tyder på osäkerhet som är omanligt.
Att istället anpassa sig till den man tar i hand med tyder på att man är omhändertagande och vill att folk ska känna sig bekväma vilket är en ledaregenskap och att man är så säker i sig själv att man inte bryr sig om man uppfattas som alfa, beta eller häst.
Sen om man ska slåss till döden så kan man släppa fram aggressivitet och dominans, men annars i vardagen så är det inte manligt att vara kall.
Vad är manligast? Att trycka ner någon eller att lyfta upp någon?