Citat:
Ursprungligen postat av
Badassmfoka
MM de var fyndigt. Vi är människor nu precis som dem var då, vi har bara lite lägre IQ och är mentalt samt fysiskt svagare i genomsnitt.
Tycker du ärligt framtiden ser ljus ut närmsta åren här i Världen med en ekonomisk världskrasch och en pandemi på full G med radikal islam och kriminella gäng massimporterade år efter år så länge jag levt nästan. Ja de blir nog jättebra.

En enorm skillnad på oss och de människor du refererade till. Kunskap är något vi kan tillgodogöra oss genom tänkande och erfarenheter. Ta vilken människa som helst som levde för tusen år sedan och hon hade 1000 års brist på kunskap jämfört med oss. Tänk på vilket jättehuvud du har genom din smartphone - vad hade hon....hade inte ens en aning om att jorden var en planet.
Sen håller jag med om att det suger apskit idag - jag är så gammal så jag har upplevt vårt folkhem och jag minns det som igår när jag för första gången såg
en neger på gatan ungefär vid samma tidpunkt som jag såg den första rymdfarkosten på himlavalvet som en liten stjärna sakta passera från horisont till horisont.
Sverige var en idyll och kunde ha blivit ett paradis om löntagarfonderna fått leva. Det var ju en astronomisk räknemiss av arbetsgivarna
och fackpamparna när de skulle toklura arbetarna i "löneförhandlingarna". Något som glasklart bevisar vilka korkskallar våra styrande är.
Tillägg på ditt tillägg: Ja det var ju en plojtråd från begynnelsen som jag fick för mig att fixa till