• 2
  • 3
2020-03-08, 23:14
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Se min signatur beträffande det där om Jesus - det där andra är historia som inte äger någon som helst relevans idag
MM de var fyndigt.
Vi är människor nu precis som dem var då, vi har bara lite lägre IQ och är mentalt samt fysiskt svagare i genomsnitt.
Tycker du ärligt framtiden ser ljus ut närmsta åren här i Världen med en ekonomisk världskrasch och en pandemi på full G med radikal islam och kriminella gäng massimporterade varje år i över 20 år nu. Ja de blir nog jättebra.
Jag brukar normalt sett inte vara pessimisten här på flashback men den här tråden var ju rent skrämmande hur verklighetsfrånvända folk var.
Citera
2020-03-08, 23:33
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
MM de var fyndigt. Vi är människor nu precis som dem var då, vi har bara lite lägre IQ och är mentalt samt fysiskt svagare i genomsnitt.
Tycker du ärligt framtiden ser ljus ut närmsta åren här i Världen med en ekonomisk världskrasch och en pandemi på full G med radikal islam och kriminella gäng massimporterade år efter år så länge jag levt nästan. Ja de blir nog jättebra.
En enorm skillnad på oss och de människor du refererade till. Kunskap är något vi kan tillgodogöra oss genom tänkande och erfarenheter. Ta vilken människa som helst som levde för tusen år sedan och hon hade 1000 års brist på kunskap jämfört med oss. Tänk på vilket jättehuvud du har genom din smartphone - vad hade hon....hade inte ens en aning om att jorden var en planet.

Sen håller jag med om att det suger apskit idag - jag är så gammal så jag har upplevt vårt folkhem och jag minns det som igår när jag för första gången såg en neger på gatan ungefär vid samma tidpunkt som jag såg den första rymdfarkosten på himlavalvet som en liten stjärna sakta passera från horisont till horisont.

Sverige var en idyll och kunde ha blivit ett paradis om löntagarfonderna fått leva. Det var ju en astronomisk räknemiss av arbetsgivarna och fackpamparna när de skulle toklura arbetarna i "löneförhandlingarna". Något som glasklart bevisar vilka korkskallar våra styrande är.

Tillägg på ditt tillägg: Ja det var ju en plojtråd från begynnelsen som jag fick för mig att fixa till
Senast redigerad av nobbens 2020-03-08 kl. 23:49.
Citera
2020-03-08, 23:50
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
En enorm skillnad på oss och de människor du refererade till. Kunskap är något vi kan tillgodogöra oss genom tänkande och erfarenheter. Ta vilken människa som helst som levde för tusen år sedan och hon hade 1000 års brist på kunskap jämfört med oss. Tänk på vilket jättehuvud du har genom din smartphone - vad hade hon....hade inte ens en aning om att jorden var en planet.

Sen håller jag med om att det suger apskit idag - jag är så gammal så jag har upplevt vårt folkhem och jag minns det som igår när jag för första gången såg en neger på gatan ungefär vid samma tidpunkt som jag såg den första rymdfarkosten på himlavalvet som en liten stjärna sakta passera från horisont till horisont.

Sverige var en idyll och kunde ha blivit ett paradis om löntagarfonderna fått leva. Det var ju en astronomisk räknemiss av arbetsgivarna och fackpamparna när de skulle toklura arbetarna i "löneförhandlingarna". Något som glasklart bevisar vilka korkskallar våra styrande är.

Tillägg på ditt tillägg: Ja det var ju en plojtråd från begynnelsen som jag fick för mig att fixa till
De är ju fint att man kan drömma i alla fall
Citera
2020-03-09, 15:23
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Nä för i helvete - här gäller det att vakna upp och skaka av sig skiten. Jävligt många kvider och resten har resignerat men inte en enda säger hur det ska vara och om någon så gör så får han genast höra att han är en drömmare om han inte är i kyrkan för där får han höra att han stör friden - för dom har ju slagit sig till ro med att vänta. De säger att Guds löften består - ja tacka fan för det när de aldrig infrias!
Citera
2020-03-10, 12:26
Medlem
Ambelains avatar
Självklart är rymden mänsklighetens framtid.

Egentligen är det bara konstigt att det inte redan hänt.

Om vi tex hade stannat kvar på Månen, redan första gången vi åkte dit, så hade det tvingat fram ett världsligt internationellt samarbete.
Och det hade förmodligen satt fart på hela teknikutvecklingen också samtidigt, så att allt hade blivit både effektivare och billigare - ganska snabbt också dessutom.

Det hade skapat ungefär samma incitament som för världskrig.

Särskilt om man hade placerat kolonisatörer från flera olika länder på Månen.
För ingen politiker hade ju vågat överge dem i rymden.
Det hade blivit politiskt självmord helt enkelt.

Så alla hade ansträngt sig så mycket det bara hade gått.

Vi borde göra det nu, oavsett om de andra vill vara med på det eller inte.
Space X hade tex kunnat fylla några raketer med medborgare från flera olika pengastarka länder, och sen bara dumpat personerna där.

Med ständigt Live-sändning för hela världens TV-tittare.

Inte ens kineserna hade vågat överge folket på Månen.

---

Jag undrar dessutom hur det hade påverkat oss, mänskligheten, rent "mentalt och emotionellt.
På både mikro- som makronivå.

För insikten om att vi, mänskligheten, "nu" hade tagit nästa stora kliv i vår civilisatoriska utveckling och blivit en närmast "odödlig" art, det hade kanske påverkat vårt sätt att se på oss själva.

Om vi hade haft kolonier på flera himlakroppar så hade vi närmat oss odödligheten.
Jorden, månen, Mars, Saturnus månar, Jupiters månar.

Det hade gett effekt.

I framtiden kommer vi ju dessutom att även lämna vårt solsystem för att kolonisera även någon av våra grannstjärnors planeter och månad.
Ja ...

Alltså, kan ni tänka er ...
Att Veta detta, att det lever människor - Just "nu" - på stjärnsystem utanför vårt solsystem.
Människor vid Sirius, etc ...
Citera
2020-03-18, 21:57
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Nu när coronaeffekten möjligtvis fungerat som en väckarklocka även för dig så kan jag inte hålla mig från att rent retoriskt fråga dig: "Who's dreaming now?"
Citera
2020-05-11, 20:47
Medlem
CityBangBangs avatar
Jag tror att den här corona epidemin och följande vågor samt diverse pandemier i framtiden kan bli välgörande utvecklingssteg för mänskligheten i sin helhet. Det blir lite som att komma igång igen efter ett stort krig, men på ett högst påtagligt mera subtilt sätt.

Visserligen blir det ju tragiskt i många fall på kort sikt både individuellt sett och kollektivt.

Men vi kommer bli tvingade att utveckla oss hur vi väljer att se på livet och hur vi skall leva det.

Vi kommer bli tvingade allt efter hand att kasta av oss diverse bojor som vi fäst oss själva vid.

Framför oss har vi symboliskt sett en massiv djungel där vi har svårt att se träden pga skogen i sin mångfald som framträtt för oss hittills. Det gäller för oss att upptäcka detaljerna och lära oss vad vi kan göra med grenar, löv etc och hjälpas åt att lära varandra förstå vad vi kan tillföra oss för kunskap och sedan bygga livet vidare på detta.
Citera
2020-05-27, 22:24
Medlem
Haha, varför tror folk på kärnvapenkrig? Kommer aldrig hända. För mycket att förlora för alla inblandade.
Möjligt att nån enslig tok som kim jung un eller liknande drar av en atombomb i nåt skitland men att stora länder som usa, Ryssland eller Kina skulle börja atombomba i stor skala kommer aldrig hända.

Sen, varför tror ni mänskligheten på jorden kommer gå under?

Även om 90% av befolkningen dog under en natt skulle det fortfarande finnas fler hundra miljoner människor kvar.

Naturen repar sig alltid, och på kort tid dessutom.

Mars hade varit coolt men inte nödvändigt.
Senast redigerad av Smushkush 2020-05-27 kl. 22:28.
Citera
2020-05-27, 23:08
Medlem
iptrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Haha, varför tror folk på kärnvapenkrig? Kommer aldrig hända.
För att terrorister, eller islamister, kommer ha dom inom 10 år. Det är varför vi tror att det kommer ske. För ifall dom har positivt IQ, kommer dom placera dom så att skadan inte bara drabbar ett par bönder - utan tvingar kärnvapenländerna att agera.

Det måste vara rogivande att leva i din värld.
Citera
2020-05-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iptrix
För att terrorister, eller islamister, kommer ha dom inom 10 år. Det är varför vi tror att det kommer ske. För ifall dom har positivt IQ, kommer dom placera dom så att skadan inte bara drabbar ett par bönder - utan tvingar kärnvapenländerna att agera.

Det måste vara rogivande att leva i din värld.
Hur många atombomber tror du dom lyckas få tag i?
Hur många atombomber tror du krävs för att utrota alla människor på jorden?

Skulle terrorister få tag i atombomber skulle det få alla världens ögon på sig.
Citera
2020-05-28, 17:53
Medlem
Det finns ingen anledning till oro. Vi har redan kunskapen om att kolonisera en planet i Rymden.
Skrot Nisse och hans kompis Bertil. Ja...ni vet han som har ett skrotupplag mitt i stan, och
Bertil uppfinnaren som flyger omkring i sin Ö. Skrot Nisse har materialet och Bertil har kunskapen. Han kan
transportera folk ut i ett vacuum och landa på Pluto eller Mars vilket nu passagerarna är
intresserade att stiga av på. Efter några vändor ut i Rymden så har befolkningen börjat att öka
på Pluto och Mars eller var man nu vill stiga av någonstans. Vad jag hörde av Skrot Nisse så
håller Bertil på med att snickra på en tidsmaskin, så han behöver anställa någon med intresse för
skrot. Vår kära ledare Svetsarn, ni vet, har halvt om halvt lovat att lägga lite energi på detta och stötta
projektet med Rymdresorna och Tidsmaskinen, för han om någon vet vad en järnbit är.
Så bara lugn....vi är i säkra händer. Allting kommer att lösa sig.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in