2020-03-08, 00:34
Medlem
Kalk-Allan2s avatar
Ännu en intressant video om att konstruera baser ute i rymden!

https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
Citera
2020-03-08, 00:38
Medlem
Kalk-Allan2s avatar
Tänk bara tanken om alla länder i världen lade sina pengar på rymdforskning istället på vapenforskning, OM vi säger att detta hade hänt på 50-talet, hur långt fram hade vi då varit?

Ännu en intressant video!
https://www.youtube.com/watch?time_c...ature=emb_logo
Citera
2020-03-08, 02:31
Medlem
Kalk-Allan2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
Ingen annan väg är möjlig än en altruistisk värld där inga stater eller länder finns. En värld där vi alla lever som medarbetare och inte som nu som motarbetare (konkurrenter). En värld utan ett monetärt system som måttstock mellan människor där vissa har nycklar och andra har låsen (bojor). Då finns inga hinder för ett fullständigt automatiserande och rationaliserande av produktionsindustrin. Kunskapen flödar fritt och inga yrkeshemligheter upprätthålls. Detta är möjligt om vi vill - omöjligt om vi inte vill!
Tanken är fin här, lite Vänster misstänker jag , MEN en sådan värld med människor är inte möjlig, vi är giriga av naturen, MEGA företag kommer att uppstå (som redan finns idag) men då menar jag MEGA företag som kommer att ha privat arme och kör totalt på sin vinning! Om det så är på någon asteroid eller planet vet jag ej, men sanna mina ord!
Citera
2020-03-08, 02:35
Medlem
Kalk-Allan2s avatar
Samt AI och robotar kommer ju in här naturligtvis!

De kommer att kunna utföra arbeten MYCKET mer effektivt än människor på dessa planeter!

Jag tror att dessa superrika människor kommer att skapa detta och bosätta sig på någon "underbar" planet, som vi andra bara kan drömma om!
Citera
2020-03-08, 08:56
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ingen annan väg är möjlig än en altruistisk värld där inga stater eller länder finns. En värld där vi alla lever som medarbetare och inte som nu som motarbetare (konkurrenter). En värld utan ett monetärt system som måttstock mellan människor där vissa har nycklar och andra har låsen (bojor). Då finns inga hinder för ett fullständigt automatiserande och rationaliserande av produktionsindustrin. Kunskapen flödar fritt och inga yrkeshemligheter upprätthålls. Detta är möjligt om vi vill - omöjligt om vi inte vill!
Det låter som en utopi vilket har försökts uppnås i alla oändliga möjliga former genom historian, har oftast slutat riktigt riktigt illa. Detta eftersom man inte tar in i beräkningen människans fallna natur. Vi vill gott men vi gör ont när det är enklare eller lockar mer. Vissa är ju även psykopater och de tenderar att vara väldigt manipulativa, sadistiska och makthungriga. Vilket gör dem framgångsrika i högre mån än vanliga människor, särskilt de med lite högre IQ.
Citera
2020-03-08, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Det låter som en utopi vilket har försökts uppnås i alla oändliga möjliga former genom historian, har oftast slutat riktigt riktigt illa. Detta eftersom man inte tar in i beräkningen människans fallna natur. Vi vill gott men vi gör ont när det är enklare eller lockar mer. Vissa är ju även psykopater och de tenderar att vara väldigt manipulativa, sadistiska och makthungriga. Vilket gör dem framgångsrika i högre mån än vanliga människor, särskilt de med lite högre IQ.

Detta löser vi snart med genmanipulering.
Citera
2020-03-08, 10:51
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onetoomany
Detta löser vi snart med genmanipulering.
Jisses vilka dårar de var i denna delen av flashback då
Är ni medvetna om att genomsnittliga IQn sjunkit under ganska lång tid nu då det inte krävs en hög IQ eller intelligens längre för att ha en stor familj.

Det har blivit betydligt enklare ända sedan industriella revolutionen och till och med innan det. Vilket har gjort att mer intelligenta människor inte känner att de behöver fokusera omgående på att föra vidare sina gener då de är lite över hela grejen, de oroar sig inte över att dö i krig eller sjukdom osv innan de har fört vidare sina gener som brukade vara en naturlig evolutionär funktion.

De fokuserar hellre på "högre saker", karriär, forskning, business osv, även de smarta kvinnorna i ännu högre utsträckning som knappt var ett alternativ förr i tiden.
Det är generellt runt om i världen de mest korkade människorna som genomsnittligt gör mest barn, motsatsen hur det brukade vara när man var tvungen att vara bland de smarta för att överleva.

Ni har sett på för mycket science fiction, Elon Musk och Joe Rogan tror jag.
Och vänta om ni lyssnat på Elon Musk måste ni väl lärt er att AI troligen kommer fucka upp oss totalt inte ge något paradissamhälle.
Ni måste inse att världen blir bara mer korkad och människor förstår sig inte på teknologin de har tillgång till över huvud taget längre vilket bara kan leda till tyranni av eliten och/eller samhällskollaps. Om ni förstår er på vårt ekonomiska system borde ni inte vara så taggade på framtiden heller, kan bli bra efter allt kollapsat om vi får till en vettig kraschlandning också men inte på det här futuristiska utopiska AI genmanipulationssamhället ni tror på jisses. :P
Citera
2020-03-08, 22:56
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan2
Tanken är fin här, lite Vänster misstänker jag , MEN en sådan värld med människor är inte möjlig, vi är giriga av naturen, MEGA företag kommer att uppstå (som redan finns idag) men då menar jag MEGA företag som kommer att ha privat arme och kör totalt på sin vinning! Om det så är på någon asteroid eller planet vet jag ej, men sanna mina ord!
Alltså, altruistiska kommer människor att bli av rent egoistiska skäl.

Precis som du säger vill människor ha högsta möjliga vinst och det gagnar den enskilda människan mest att samarbeta och inte konkurrera. Det är en naturlag så gott som någon och som fört oss dit vi är idag.

Redan som urmänniskor lärde vi oss jaga i grupp och på det sättet besegra långt starkare och bättre för strid utrustade individer (djur). Vilken enskild människa kan själv bygga en rymdraket eller en U-båt osv?!

Just den idag enskilda girigheten kommer att föra oss till ett läge där det blir en självklarhet för varje individ att hon inte kan ställa sig högst och först framför världskollektivet därför att hon just förlorar på sådana försök.

Vi står inför en gemensam mental mutation framtvingad av teknisk landvinning och därmed en ekonomisk ekvation som inte går ihop. Alltfler mister sina jobb för att de inte längre behövs därför att tekniken tar över för att den blir billigare för kapitalägarnas produktionsföretag. Automater, robotar, datorer od köper icke de varor och tjänster de producerar och de friställda arbetarna kan inte göra det då de saknar medel därtill eftersom de inte längre får några löner.

Enkel matematik i kubik!

Citat:
Aldrig förut har det gjorts några försök att ena hela världen och hade det gjorts några skulle de ha misslyckats för försök är just postulerade att misslyckas. Som jag sa i mitt förra inlägg - allt hänger på viljan och när valet står mellan den gemensamma storslagna döden och mänsklighetens verkliga födelse då vill alla eftersom vi kommer att förstå det förtjänstfulla.

Defaitismen kommer att bli bortglömd efter att först ha blivit smilad åt av oss alla

UFO:s & Gud/Fan är ordknappa för på så sätt tillåter de oss att växa
Senast redigerad av nobbens 2020-03-08 kl. 22:58.
Citera
2020-03-08, 22:58
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Alltså, altruistiska kommer människor att bli av rent egoistiska skäl.

Precis som du säger vill människor ha högsta möjliga vinst och det gagnar den enskilda människan mest att samarbeta och inte konkurrera. Det är en naturlag så gott som någon och som fört oss dit vi är idag.

Redan som urmänniskor lärde vi oss jaga i grupp och på det sättet besegra långt starkare och bättre för strid utrustade individer (djur). Vilken enskild människa kan själv bygga en rymdraket eller en U-båt osv?!

Just den idag enskilda girigheten kommer att föra oss till ett läge där det blir en självklarhet för varje individ att hon inte kan ställa sig högst och först framför världskollektivet därför att hon just förlorar på sådana försök.

Vi står inför en gemensam mental mutation framtvingad av teknisk landvinning och därmed en ekonomisk ekvation som inte går ihop. Alltfler mister sina jobb för att de inte längre behövs därför att tekniken tar över för att den blir billigare för kapitalägarnas produktionsföretag. Automater, robotar, datorer od köper icke de varor och tjänster de producerar och de friställda arbetarna kan inte göra det då de saknar medel därtill eftersom de inte längre får några löner.

Enkel matematik i kubik!

Aldrig förut har det gjorts några försök att ena hela världen och hade det gjorts några skulle de ha misslyckats för försök är just postulerade att misslyckas. Som jag sa i mitt förra inlägg - allt hänger på viljan och när valet står mellan den gemensamma storslagna döden och mänsklighetens verkliga födelse då vill alla eftersom vi kommer att förstå det förtjänstfulla.

Defaitismen kommer att bli bortglömd efter att först ha blivit smilad åt av oss alla
Jisses du är ung du
Massor av folk har försökt "ena hela världen"
Djingis khan, stahlin, alexander den store, Julius Ceasar osv
Du kommer inte få något utopiskt samhälle skapat av människor, du får vänta på Jesus för det.
Senast redigerad av Badassmfoka 2020-03-08 kl. 23:00.
Citera
2020-03-08, 23:00
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Jisses du är ung du
Där tar du fel igen - tämligen säker är jag på att jag är betydligt äldre än du är
Citera
2020-03-08, 23:01
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Där tar du fel igen - tämligen säker är jag på att jag är betydligt äldre än du är
bara autistiskt naiv då, gjorde en edit på mitt förra inlägg du får läsa också.
Citera
2020-03-08, 23:04
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Jisses du är ung du
Massor av folk har försökt "ena hela världen"
Djingis khan, stahlin, alexander den store, Julius Ceasar osv
Du kommer inte få något utopiskt samhälle skapat av människor, du får vänta på Jesus för det.
Se min signatur beträffande det där om Jesus - det där andra är historia som inte äger någon som helst relevans idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in