Citat:
Ursprungligen postat av
Kalk-Allan2
Tanken är fin här, lite Vänster misstänker jag

, MEN en sådan värld med människor är inte möjlig, vi är giriga av naturen, MEGA företag kommer att uppstå (som redan finns idag) men då menar jag MEGA företag som kommer att ha privat arme och kör totalt på sin vinning! Om det så är på någon asteroid eller planet vet jag ej, men sanna mina ord!
Alltså, altruistiska kommer människor att bli av rent egoistiska skäl.
Precis som du säger vill människor ha högsta möjliga vinst och det gagnar den enskilda människan mest att samarbeta och inte konkurrera. Det är en naturlag så gott som någon och som fört oss dit vi är idag.
Redan som urmänniskor lärde vi oss jaga i grupp och på det sättet besegra långt starkare och bättre för strid utrustade individer (djur). Vilken enskild människa kan själv bygga en rymdraket eller en U-båt osv?!
Just den idag enskilda girigheten kommer att föra oss till ett läge där det blir en självklarhet för varje individ att hon inte kan ställa sig högst och först framför världskollektivet därför att hon just förlorar på sådana försök.
Vi står inför en gemensam mental mutation framtvingad av teknisk landvinning och därmed en ekonomisk ekvation som inte går ihop. Alltfler mister sina jobb för att de inte längre behövs därför att tekniken tar över för att den blir billigare för kapitalägarnas produktionsföretag. Automater, robotar, datorer od köper icke de varor och tjänster de producerar och de friställda arbetarna kan inte göra det då de saknar medel därtill eftersom de inte längre får några löner.
Enkel matematik i kubik!
Citat:
Ursprungligen postat av
Badassmfoka
Det låter som en utopi vilket har försökts uppnås i alla oändliga möjliga former genom historian, har oftast slutat riktigt riktigt illa. Detta eftersom man inte tar in i beräkningen människans fallna natur. Vi vill gott men vi gör ont när det är enklare eller lockar mer. Vissa är ju även psykopater och de tenderar att vara väldigt manipulativa, sadistiska och makthungriga. Vilket gör dem framgångsrika i högre mån än vanliga människor, särskilt de med lite högre IQ.
Aldrig förut har det gjorts några försök att ena
hela världen och hade det gjorts några skulle de ha misslyckats för försök är just postulerade att misslyckas. Som jag sa i mitt förra inlägg - allt hänger på viljan och när valet står mellan den gemensamma storslagna döden och mänsklighetens verkliga födelse då
vill alla eftersom vi kommer att förstå det förtjänstfulla.
Defaitismen kommer att bli bortglömd efter att först ha blivit smilad åt av oss alla
UFO:s & Gud/Fan är ordknappa för på så sätt tillåter de oss att växa