• 1
  • 2
2020-03-07, 11:10
Medlem
Slutade med subutex(8) efter 7 års bruk för en månad+ sedan, iktorivil efter 10 år för 2 månader sedan och 2 år lyrica/amf/cb för dryga 5 månader sedan. Med det sagt mår jag rätt dåligt, går till beroendecenter och har nu fått venlafaxin och buspiron. Känns som de endast fokuserar på min subutexavis, men jag lider ju extremt mycket av ikto än antar jag. Nästa gång jag träffar läkare, vad F*N kan jag be om och få utskrivet? Är jag ren 6v får jag elvanse men lycka till med det med denna paniken, klarat mig hittills men det är knappt. Buspiron hjälper litegrann men har precis börjat insättning på venlafaxin och paniken är något värre...överväger att skaffa något varje sekund, men inte subutex och inte benzo.

De ville knappt skriva ut Voxra trots att jag haft det tidigare, något jag vet funkar ett tag. Känner ju själv att jag skulle behöva ett gäng stavar för att gå till ica(inte för att jag vill ha det). Är det lönt att fortsätta säga att saker inte funkar? Eller är man dödsdömd som missbrukare? Jag menar vad fan om jag har dokumenterat missbruk nog för programmet borde de väl kunna skriva ut något som faktiskt funkar? Gabapentin, är det att glömma t.ex? Vad kan fungera? Kanske slutade lite väl fort men nu är jag här och det blir bättre, fysiskt iallafall...rätt skönt att lida ett tag så man lär sig, men man får nog kan jag säga.
Senast redigerad av Theresnothingleft 2020-03-07 kl. 12:05.
Citera
2020-03-07, 11:22
Medlem
Peyzs avatar
3 års sen jag klev av mitt tioåriga xanor missbruk. Snitta kanske 10mg om dagen. Typ, så benzon kan jag relatera till.

Är du under nedtrappning eller har du slutar helt? Hur många veckor sen?

Det som funka för mig efter jag var klar med stesolidnedtrapningen, var therlen. Ge den en chans. Du somnar inte på den men den är väldigt bra på hålla dig sovandes när du väl somnar. 1 för körde jag.

Sen ska du ju självklart ha lergigan 50mg. Den är till för ångest, men funkar bra för sömn med. Bättre för sömn vill jag säga för det är en ganska kass ångest tablett. Det är depo effekt på den med så den hjälper även till med hålla dig sovandes..
Jag tyckte iallafall sömnen var jobbigast att hantera, även om panikångesten inte var att leka med.
Men är man vaken tillräckligt många nätter de är fan inte roligt alltså. Får man ordning på sömnen med så håller sig ångesten i bättre skick med.
Så sömn, viktigt!!

Sen melanotin.. För mig är den här tabletten helt underbar insomningstablett för biverkningarna finns ju typ inga och skit bra insomnings.. Slipper jag imovane tack vare denna

Sen ska du ju givetvis ha imovane nu några veckor iallafall.. 14mg är väl rimligt

Magnesium funkar rätt bra med.
Senast redigerad av Peyz 2020-03-07 kl. 11:24.
Citera
2020-03-07, 11:28
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2020-03-07, 11:30
Medlem
Peyzs avatar
Jag tycker du ska börja med dom iallafall. Meöanotinen är svindyr. Men du kommer de finns ju frikort. Elvansen kommer ändå tvinga dig upp dit så det vara värt.

Sen är du precis i början av, så kanske du kan höra med läkaren om eventuellt trappa ned med oxasxand om det nu är över jävligt för dig..Det ska vara jobbigt för dig. Men inte för jobbigt. Du ska klara av det!

Sen har ju vården anti psykotiska med.. Funkar inget. Så funkar dom garanterat. Kalleanka klubba och godnatt ungefär.
Quetiapin
Seroquel..
Men dom ska du äta i nödfall.. Det är starka tabletter så.. Men dom räddar en, det gör dom..

Lycka till broder 🤜🤛
Citera
2020-03-07, 11:36
Medlem
jewclaws avatar
Du slutade med droger för att få droger utskrivet?
Är du på något sätt tvungen att droga eller är det din lilla snuttefilt?
Citera
2020-03-07, 11:38
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theresnothingleft
Slutade med subutex(8) efter 7 års bruk för en månad+ sedan, iktorivil efter 10 år för 2 månader sedan och 2 år lyrica/amf/cb för dryga 5 månader sedan. Med det sagt mår jag rätt dåligt, går till beroendecenter och har nu fått venlafaxin och buspiron. Känns som de endast fokuserar på min subutexavis, men jag lider ju extremt mycket av ikto än antar jag. Nästa gång jag träffar läkare, vad F*N kan jag be om och få utskrivet? Är jag ren 6v får jag elvanse men lycka till med det med denna paniken, klarat mig hittills men det är knappt. Buspiron hjälper litegrann men har precis börjat insättning på venlafaxin och paniken är något värre...överväger att skaffa något varje sekund, men inte subutex och inte benzo. Minn

De ville knappt skriva ut Voxra trots att jag haft det tidigare, något jag vet funkar ett tag. Känner ju själv att jag skulle behöva ett gäng stavar för att gå till ica(inte för att jag vill ha det). Är det lönt att fortsätta säga att saker inte funkar? Eller är man dödsdömd som missbrukare? Jag menar vad fan om jag har dokumenterar missbruk nog för programmet borde de väl kunna skriva ut något som faktiskt funkar? Gabapentin, är det att glömma t.ex? Vad kan fungera? Kanske slutade lite väl fort men nu är jag här och det blir bättre, fysiskt iallafall...rätt skönt att lida ett tag så man lär sig, men man får nog kan jag säga.
Nu för tiden är det bra mycket svårare att få nertrappning från benz, du skulle kunna be om GABAPENTIN för att lindra ABS och förebygga kramper, det brukar man under en period kunna få.
Sedan som han i inläggetet innan så be om att få letgigan FORTE 50mg.
Även jag har venlafkaxin ( som för övrigt ger utslag på Tramadol på UP stickor), den hjälper mig med depression och till viss del ångest, men mot långvarig ångest så är Buspiron ett bra val.

Råden jag kan ge är inte så roliga men tror du skall försöka att inte fokusera så mkt på läkemedel, det är jobbigt att sluta med det blir bättre och bättre, men givetvis skall du ha GABA för att minska riskerna och den värsta absen av Benz.
Försök härda ut, det kommer vända.
Klart att du kan försöka få nertrappning men som sagt är det ganska svårt att få det nu för tiden, för ett antal år sedan var dom rätt så generösa med det.
Citera
2020-03-07, 12:00
Medlem
Dryga 2 månader sedan jag gick av ikto, 38~ dagar sedan jag gick av sub. Verkar vara svårt att få theralen utskrivet, bett om det 2 gånger nu men icke, melatonin har jag, vet inte om det fungerar men antar att jag får lite bättre sömn. Jag slutar med tunga droger, jag är trött på att vara olaglig och en missbrukare som svar på den spydiga frågan, har du gått av benzo och subutex samtidigt..räcker med den ena kan jag lova. Jag vill få medicin utskrivet, då jag känner att jag verkligen behöver medicineras. Det är självhat, ångest, oro, konstant stress för kropp och själ, panikattacker, självmordstankar och så vidare som är jobbigt... jag funderar på det med oxascand, är ju inget mot iktorivil men förlänger ändå om jag fattat rätt. Vill ju inte ha set back heller. Grejen är den att jag inte kan mycket om icke-narkotikaklassade mediciner, ta Buspar, extremt effektiv mot fysiska opiatavtändningen och jag visste ingenting om det, men tar sådan tid för den och venlafaxin att verka att jag knappt vågar chansa, speciellt inte med snri. Känns som det blir sämre för psyket och inte bättre, bortsett från snri.

Blir väl antipsykotiska, låter ju bra. Är så trött på att må såhär. Vad annat än quetiapine? Viktuppgången...det tar på psyket
Senast redigerad av Theresnothingleft 2020-03-07 kl. 12:14.
Citera
2020-03-07, 12:30
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Dryga 2 månader sedan jag gick av ikto, 38~ dagar sedan jag gick av sub. Verkar vara svårt att få theralen utskrivet, bett om det 2 gånger nu men icke, melatonin har jag, vet inte om det fungerar men antar att jag får lite bättre sömn. Jag slutar med tunga droger, jag är trött på att vara olaglig och en missbrukare som svar på den spydiga frågan, har du gått av benzo och subutex samtidigt..räcker med den ena kan jag lova. Jag vill få medicin utskrivet, då jag känner att jag verkligen behöver medicineras. Det är självhat, ångest, oro, konstant stress för kropp och själ, panikattacker, självmordstankar och så vidare som är jobbigt... jag funderar på det med oxascand, är ju inget mot iktorivil men förlänger ändå om jag fattat rätt. Vill ju inte ha set back heller. Grejen är den att jag inte kan mycket om icke-narkotikaklassade mediciner, ta Buspar, extremt effektiv mot fysiska opiatavtändningen och jag visste ingenting om det, men tar sådan tid för den och venlafaxin att verka att jag knappt vågar chansa, speciellt inte med snri. Känns som det blir sämre för psyket och inte bättre, bortsett från snri.

Blir väl antipsykotiska, låter ju bra. Är så trött på att må såhär. Vad annat än quetiapine? Viktuppgången...det tar på psyket

Strunta i oxacand.
Quentapin i rätt dos får dig att sova, du kan försöka få Zyprexa/olancapin mot ångest och till viss del sömnen, börja på låg dos för att slippa insättningssyptom som myrkryp osv. Nästan all nerokeptica ger viktuppgång, hållcen bra kost och motionera regelbundet.
Theralen borde inte alls vara svårt att få. Som sagt, håll dig borta från allt vad Benz och andra narkotika heter, det lönar sig.
Buspiron, Quentapin, venlafkaxin, GABA, theralen och zyprexa är mer än tillräcklig för att klara det anser jag.
Senast redigerad av Julle128 2020-03-07 kl. 12:44.
Citera
2020-03-07, 12:39
Medlem
HateWrecks avatar
Du verkar vara skolboksexeplet på den som ska ha theralen.
Om du står på dig hos doktorn borde du få antingen theralen eller haldol utskrivet.
Borde hjälpa med det allra värsta.

Melatonin gör nog ingen skillnad alls i det här sammanhanget.
Vården brukar vilja skriva ut en massa antihistaminer vars biverkningar är trötthet.
Fungerar dåligt vid avtändning..

Vet de som tänt av opiater framgångsrikt med kratom.
Ingen aning om vilken sort eller hur men det bör gå att googla rätt enkelt.

Ta inte en "mildare" benzo för att ersätta en "starkare". Det funkar inte
Trappa isf sakta ned det preparat du är inkörd på

Lycka till!
Citera
2020-03-07, 12:54
Medlem
Då får jag stå på mig alltså. Haha ja man tycker ju att det ska vara lätt att få theralen...

Testade kratom en dag i början, var för effektivt hehe, lätt att man lurar sig själv där och tror det blir lätt tills man slutar med det också. Stod ut genom den värsta perioden med fysiska besvär dock, frossan satt inte i länge, har mest bara hjärtklappning, blodtryck, darrningar och ont i magen nu..börjar nog vänja mig med det mesta... bara tomheten, depressionen osv som är hemskt outhärdlig
Citera
2020-03-07, 13:15
Medlem
Julle128s avatar
Citat:
Då får jag stå på mig alltså. Haha ja man tycker ju att det ska vara lätt att få theralen...

Testade kratom en dag i början, var för effektivt hehe, lätt att man lurar sig själv där och tror det blir lätt tills man slutar med det också. Stod ut genom den värsta perioden med fysiska besvär dock, frossan satt inte i länge, har mest bara hjärtklappning, blodtryck, darrningar och ont i magen nu..börjar nog vänja mig med det mesta... bara tomheten, depressionen osv som är hemskt outhärdlig
En tröst i det hela är att även det ser mörkt o jobbigt ut just nu så vänder det med tiden, håll det i minnet!
Citera
2020-03-11, 00:21
Medlem
RoarTrogesens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julle128
Strunta i oxacand.
Quentapin i rätt dos får dig att sova, du kan försöka få Zyprexa/olancapin mot ångest och till viss del sömnen, börja på låg dos för att slippa insättningssyptom som myrkryp osv. Nästan all nerokeptica ger viktuppgång, hållcen bra kost och motionera regelbundet.
Theralen borde inte alls vara svårt att få. Som sagt, håll dig borta från allt vad Benz och andra narkotika heter, det lönar sig.
Buspiron, Quentapin, venlafkaxin, GABA, theralen och zyprexa är mer än tillräcklig för att klara det anser jag.

Fetade är ganska maxad medicinering skulle jag säga, att eventuellt sluta med tre neuroleptika i framtiden blir saftigt... dessutom lär du bli en zombie även efter att benzo/sub at'n har lagt sig om du står på så tunga mediciner.

Lider med dig TS, kan inte säga så mycket mer än att det tar tid. Inget som återhämtar sig från på några veckor, men till slut släpper det.

Mvh
Roar Trøgesen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här