Citat:
Ursprungligen postat av
Theresnothingleft
Slutade med subutex(8) efter 7 års bruk för en månad+ sedan, iktorivil efter 10 år för 2 månader sedan och 2 år lyrica/amf/cb för dryga 5 månader sedan. Med det sagt mår jag rätt dåligt, går till beroendecenter och har nu fått venlafaxin och buspiron. Känns som de endast fokuserar på min subutexavis, men jag lider ju extremt mycket av ikto än antar jag. Nästa gång jag träffar läkare, vad F*N kan jag be om och få utskrivet? Är jag ren 6v får jag elvanse men lycka till med det med denna paniken, klarat mig hittills men det är knappt. Buspiron hjälper litegrann men har precis börjat insättning på venlafaxin och paniken är något värre...överväger att skaffa något varje sekund, men inte subutex och inte benzo. Minn
De ville knappt skriva ut Voxra trots att jag haft det tidigare, något jag vet funkar ett tag. Känner ju själv att jag skulle behöva ett gäng stavar för att gå till ica(inte för att jag vill ha det). Är det lönt att fortsätta säga att saker inte funkar? Eller är man dödsdömd som missbrukare? Jag menar vad fan om jag har dokumenterar missbruk nog för programmet borde de väl kunna skriva ut något som faktiskt funkar? Gabapentin, är det att glömma t.ex? Vad kan fungera? Kanske slutade lite väl fort men nu är jag här och det blir bättre, fysiskt iallafall...rätt skönt att lida ett tag så man lär sig, men man får nog kan jag säga.
Nu för tiden är det bra mycket svårare att få nertrappning från benz, du skulle kunna be om GABAPENTIN för att lindra ABS och förebygga kramper, det brukar man under en period kunna få.
Sedan som han i inläggetet innan så be om att få letgigan FORTE 50mg.
Även jag har venlafkaxin ( som för övrigt ger utslag på Tramadol på UP stickor), den hjälper mig med depression och till viss del ångest, men mot långvarig ångest så är Buspiron ett bra val.
Råden jag kan ge är inte så roliga men tror du skall försöka att inte fokusera så mkt på läkemedel, det är jobbigt att sluta med det blir bättre och bättre, men givetvis skall du ha GABA för att minska riskerna och den värsta absen av Benz.
Försök härda ut, det kommer vända.
Klart att du kan försöka få nertrappning men som sagt är det ganska svårt att få det nu för tiden, för ett antal år sedan var dom rätt så generösa med det.