Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Jag såg ett program häromdagen som hade flera klipp som visade ögonblicksbilder i Sverige 80-talet och 90-talet. Det var som ett helt annat land. Det skulle behövas skapas en rörelse i väst likt sionismen som skapar en långsiktig plan att återställa vita kristna västländer igen. Jag har ju länge hoppats att det var det DT håller på med. Återstår att se om det stämmer eller om han själv bara är en bricka.
Var ung och vacker på 80-90 talet.
Det var en helt annan värld. Visst fanns det brottslighet men inte som idag.
Det var inte ofta folk blev rånade eller misshandlade, blev förstasides nyheter av det på den tiden.
Psykisk ohälsa fanns såklart men det var ingen epedemi som nu, kan inte komma på en enda runt mig som hade några märkbara problem som påverkade dem i livet.
Fanns 1 kille som antagligen hade nån diagnos på hela högstadieskolan, han var dock desto mer aktiv med bränder i papperskorgar och en massa annat skit, suttit inne större delen av livet har jag förstått.
Allergi? Hur stavar man till det?
Diabetes, 1 kille på hela samma högstadieskola.
Ingen neger, inga blattar.
Gjorde lumpen slutet av 80-talet, bara vita. Ja och så hade vi en bög men vi var snäll mot honom för han var helt ofarlig och vi fattade att han inte valt det.
Men på mitten av nittiotalet började det poppa upp flockar blattar i utelivet och med dom slagsmål och skit, hela tiden och det verkar inte ha blivit bättre sen dess.
Vi lärde oss saker i skolan varje dag och sa lärarna till oss att vara tysta så var vi det.
Det fanns en framtidstro och en äventyrslystnad inför framtiden och alla möjligheter i min ungdom, jag ser inget av det idag, snarare tvärtom.
Försök att skapa mening genom sociala medier istället för att vara här och nu och verkligen göra något för saken skull inte för att kunna ta en bild.
Det är mycket som blivit tokigt och Sverige har gått från att vara ett föregångsland inom precis alla områden till ett varnande exempel.
Jag tror att många idag, även vita inte kan identifiera sig som svensk helt enkelt för att dom faktiskt inte vet vad det är i en värld där svenska flaggan och nationalsången varit på tapeten många ggr som en rasistisk symbol medans alla tillresta tillåts och till och med uppmuntras att bejaka sitt eget språk och sin egen kultur av samma politiker som säger att vi måste jobba mer med integrationen.
Som du skrev, du har fått en glimt in i vad Sverige och svenskarna var genom ögonblicksbilder men det finns så mycket som en gång var = att vara svenska.
Det svenska är idag nästan utrotat så till den grad att det enda vi har kvar är det genetiska vilket då blir grogrunden för rasism.
Svensk kultur, svenska sociala strukturer, svenskt uppförande var en gång byggt av en gemensam strävan i samhället mot en bättre framtid, vi var hänsynsfulla, tystlåtna och gjorde inte så mycket väsen av oss.
I storts sett raka motsatsen till< hur världen ser ut idag och dom tillresta som berikat vårt land är raka motsatsen så attknuffa oss av scenen och ta över har inte ens varit kamp, bara ett skeende.
Det som en gång gjorde Sverige svenskt som kändes så bar att få bo i och kunna säga att man var från, ett land dit alla ville för allt var så bra har idag blivit raka motsatsen.
Det är nog därför det är så svårt att kalla till samling av svenskarna och göra något åt situationen för samhället idag vet inte vad Sverige betyder eller skulle kunna betyda och vara.
Den enda målsättningen som alla som vill ha tillbaks Sverige har gemensamt är att icke vita måste bort och det är såklart en bra start men vi måste ta tillbaks värderingar och självkänsla med och förstå att det Sverige en gång var var något unikt i denna värld full av krig och oro som det alltid varit.