2020-03-12, 06:16
Medlem
Problemet är att de flesta är naiva och vågar inte ta beslut.
Citera
2020-03-12, 06:35
Medlem
Kan inte ta in att Tegnell åkte till Somalia på biståndsuppdrag jag menar hur illa är det fatt med den svenska mentaliteten och myndigheterna egentligen ? inte konstigt vi har en integrering som inte fungerar i detta velour samhälle.
Citera
2020-03-12, 06:39
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kan inte ta in att Tegnell åkte till Somalia på biståndsuppdrag jag menar hur illa är det fatt med den svenska mentaliteten och myndigheterna egentligen ? inte konstigt vi har en integrering som inte fungerar i detta velour samhälle.

Samma här. Att han mitt i stridens hetta som frontfigur åker till Somalia. Ja, det är sanslöst.
Ja omöjligt att ta in en sådan grad av idiotism.
Citera
2020-03-12, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Samma här. Att han mitt i stridens hetta som frontfigur åker till Somalia. Ja, det är sanslöst.
Instämmer, det är som om general Custer tar en fika mitt i stridens hetta. Ofattbart.....
Citera
2020-03-12, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid

Precis i den absoluta kritiska inledningsfasen så åker idioten till somalia. Proklamerandes toppen är nådd, han skiter i folkhälsan. Oseriöst.
Citera
2020-03-12, 08:08
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benke-50
Det är ju sant, en demokratisk smitta, nu kan alla bli sjuka, även gåslever-vänstern kan drabbas, då är det viktigt att sluta testa för viruset och be folk stanna hemma och va tysta istället

Sverige testar bara riskgrupper. Det är samma sak som att man släpper spridningen fri.

Medborgarföraktet har nått en ny nivå.
Citera
2020-03-12, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Ja, Corona är väl det mest demokratiska vi har i Sverige just nu! Jag ska ställa ett par flaskor skumpa på kylning och ha tills nyheterna om avlidna förrädiska politiker avlöser varandra!

Danmark stänger ner skolor redan nu. Och Sverige som verkar behöva lära sig ytterligare en dyr läxa vill begränsa folksamlingar till 500. Om inte svensken ute i stugorna är rasande nu så lär de vara det när samtliga av oss har en anhörig som avlidit tack vare naiviteten.

U.S.A. med presidenten Trump har samma sorts senfärdiga agerande och brist på agerande som svenska politiker. Det handlar om politiker och beslutsfattare som alltid flyter ovanpå, och lever i sina skyddade bubblor. Trump har väl fått en uppenbarelse om att ekonomi bara är intressant för folk som lever. Som död saknar ju pengar betydelse för Trump. Trump tillhör ju själv riskgruppen som kan dö av detta virus, en sak som måste ha chockat honom.

När börserna sjönk, och därmed Trumps chanser att bli återvald insåg han allvaret i denna Pandemi, och började stoppa flyg till U.S.A med motiveringen att denna farsot kommer från andra länder. Han ignorerade spridningsrisken och folkets vanmakt ekonomiskt att vara hemma eller söka sjukvård.

Politiker i Sverige har mycket gemensamt med Trumps U.S.A. Ingen beredskap. Allt som behövs inom sjukvården saknas när många människor insjuknar. Inga resurser inom sjukvården som kan hantera en Pandemi. Åtgärder som komme för sent. Efter en sanslös retorik från "experter" som förvärrat läget med sin okunskap.

Svenska politikers början till insikt om denna Pandemi, att de agerar beror på att de insett att de själva också kan drabbas av hemska saker. En tanke som säkert chockar dem! Coronaviruset är den faktor som kommer få mest betydelse i kommande val i både U.S.A och Sverige. Det handlar om politiker vars legitimitet är ifrågasatt, och att deras ängslighet om sin egen framtid innebär livsfara för många medborgare.

Det som skrämmer mig mest är att Italien redan gått ut med att de inte kan lägga sjukvårdsresurser på äldre medborgare nu när resurserna inom sjukvården inte räcker till.
Citera
2020-03-12, 09:57
Medlem
Asmodeusvults avatar
Finns det någon vetenskaplig artikel någonstans som visar att vår statsepidemiolog har rätt sin syn på att saker måste ske i en så otroligt långsam takt och att det är sämre att agera tidigt?

För alla normalt funtade framstår det ju bara som prokrastinering och brist på beslutskompetens och genomförandeförmåga.
Citera
2020-03-12, 10:09
Medlem
Det här är det SJUKASTE jag sett på länge! SE FILMEN!

Jämlikhet? Jämlikhet? Va? Vad pratar människan om?

Ansvarig för att skydda svenska folket ska bara fokusera på just -
Hindra sjukdomsspridning!! Han borde vara TACKSAM att företag låter sina anställda jobba hemifrån för att stoppa smittspridningen! Att alla ska kunna göra samma sak har absolut ingenting med hans uppdrag att göra. Han är ju faan inte riktigt klok! AVGÅ NU!

https://twitter.com/i/status/1237858212759523331
Senast redigerad av shine76 2020-03-12 kl. 10:10. Anledning: Glömde skriva att man måste se filmen.
Citera
2020-03-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Finns det någon vetenskaplig artikel någonstans som visar att vår statsepidemiolog har rätt sin syn på att saker måste ske i en så otroligt långsam takt och att det är sämre att agera tidigt?

För alla normalt funtade framstår det ju bara som prokrastinering och brist på beslutskompetens och genomförandeförmåga.

Kan tänka mig att FHM och politikerna vill hitta ett slags "win-win" scenario.

Varför stoppa flyg mellan Kina och Sverige i Januari, när de kan vänta tills "rätt tid". Vilket verkar vara en gräns på, låt oss säga 20 smittade har identifierats, för det tänker man att man kan spåra och hantera. Därefter stänger man flygen mellan Kina och Sverige, på så sätt tjänat 2 månader. Man vill ju inte stänga ner flyg i onödan.

Enligt min mening, helt IQ-befriat. Sverige har aldrig lyckats väl med krissituationer.
Citera
2020-03-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Kan tänka mig att FHM och politikerna vill hitta ett slags "win-win" scenario.

Varför stoppa flyg mellan Kina och Sverige i Januari, när de kan vänta tills "rätt tid". Vilket verkar vara en gräns på, låt oss säga 20 smittade har identifierats, för det tänker man att man kan spåra och hantera. Därefter stänger man flygen mellan Kina och Sverige, på så sätt tjänat 2 månader. Man vill ju inte stänga ner flyg i onödan.

Enligt min mening, helt IQ-befriat. Sverige har aldrig lyckats väl med krissituationer.

Sverige behöver mer folk av det här virket: https://youtu.be/TaVeBP4AdoI
Citera
2020-03-12, 10:44
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
U.S.A. med presidenten Trump har samma sorts senfärdiga agerande och brist på agerande som svenska politiker. Det handlar om politiker och beslutsfattare som alltid flyter ovanpå, och lever i sina skyddade bubblor. Trump har väl fått en uppenbarelse om att ekonomi bara är intressant för folk som lever. Som död saknar ju pengar betydelse för Trump. Trump tillhör ju själv riskgruppen som kan dö av detta virus, en sak som måste ha chockat honom.

När börserna sjönk, och därmed Trumps chanser att bli återvald insåg han allvaret i denna Pandemi, och började stoppa flyg till U.S.A med motiveringen att denna farsot kommer från andra länder. Han ignorerade spridningsrisken och folkets vanmakt ekonomiskt att vara hemma eller söka sjukvård.

Politiker i Sverige har mycket gemensamt med Trumps U.S.A. Ingen beredskap. Allt som behövs inom sjukvården saknas när många människor insjuknar. Inga resurser inom sjukvården som kan hantera en Pandemi. Åtgärder som komme för sent. Efter en sanslös retorik från "experter" som förvärrat läget med sin okunskap.

Svenska politikers början till insikt om denna Pandemi, att de agerar beror på att de insett att de själva också kan drabbas av hemska saker. En tanke som säkert chockar dem! Coronaviruset är den faktor som kommer få mest betydelse i kommande val i både U.S.A och Sverige. Det handlar om politiker vars legitimitet är ifrågasatt, och att deras ängslighet om sin egen framtid innebär livsfara för många medborgare.

Det som skrämmer mig mest är att Italien redan gått ut med att de inte kan lägga sjukvårdsresurser på äldre medborgare nu när resurserna inom sjukvården inte räcker till.

FHM har redan velat lyfta debatten om hur man ska prioritera i vården. Det verkar vara den enda plan som de faktiskt jobbat med. Inte en enda konkret plan, lösning, produkt eller förberedelse. Man har inte skaffat in så mycket som en enda extra respirator.

I över 6 veckor har de mest effektiva insatserna för att stoppa/bromsa smittspridningen varit känd och WHO har uppmanat Sverige och andra länder att följa dem men Sveriges regering och FHM har nonchalerat fakta som de solklart känt till. Detta är landsförräderi och måste straffas, annars kommer folket aldrig mer att ha förtroende för politiker.

Detta skulle kunna vara planen och att i det massiva motståndet som borde komma efter detta medborgarsvek ska man tvinga fram ett totalitärt styre. Detta känns för magstarkt även för våra talanglösa politiker och myndigheter, så många människor KAN inte vara så fundamentalt korkade.

Svenskarna kommer inte att gå på ännu en "Vi kunde inte se det komma..."

Den svåra sjukdomsproblematiken med Corona visar sig nu i färsk statistik drabba människor ända ner i 40-års åldern. Detta känner WHO till och detta känner så klart också FHM till men de hoppas kunna låtsas att det var okända fakta.

Alla ni vars nära och kära kommer att avlida 2020 pga politikers och myndigheters medborgarförakt, kom ihåg vilka de ansvariga är!

.

Jag önskar att jag hade fel men tyvärr så har jag haft rätt ända sedan i slutet på januari.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in