Citat:
Ursprungligen postat av
gakka
Är ganska säker på att epidemiologi INTE funkar så att du kan körsbärsplocka citat där han haft ”fel” och använda som bevis för ett jäkla skit. Tegnell säger ju själv i var och varannan mening att det finns otroligt mycket som de inte vet. De anpassar sig hela tiden efter förändringar i ett bristfälligt faktaunderlag. Det senaste är ju att de ska testa slumpmässigt urval för att få en bättre bild av hur många som är smittade.
Det jag menar med att ”få rätt” är om det nu INTE blir en apokalyps i Sverige trots att alla idioter här inne anklagat Tegnell för detta. Det enda som är synd i det läget är att alla här är anonyma får i en flock som aldrig behöver ta ansvar för NÅGONTING de sagt, trots att de kräver detta av alla som faktiskt är ute och krigar för vårt land i detta nu.
Är ganska säker på att man kan använda sunt förnuft och logik bara för att man inte är en epidemiolog.
Dvs när Tengyl påstod söndagen den 8/. 3 att på måndag eller tisdag så vänder det, så trots att man inte är en epidemiolog, så kunde många/de flesta/förnuftiga förstå att så kommer inte fallet att vara. Likaså när han sa att smittan inte kommer ut från Kina. Det kan väl en slumpmässig alkis från en parkbänk räkna ut med röven att visst kommer den att lämna Kina, särskilt under tiden av det kinesiska nyåret.
Alla kan givetvis ha fel, men att Tengyl har sagt så galna saker och haft så fullkomligt fel, så många gånger, får ju många människor att börja undra vad det egentligen är för agenda Tengyl bedriver. trots att jag har så svårt för den herren, så kan jag bara inte tro att han totalt är tappad bakom en vagn. Hans jobb utannonserades väl aldrig på Arbetsförmedlingen direkt, det är väl någon politiskt tillsatt tjänst där det krävs många år i Unga Örnarna, SSU och dyl. Sannolikt även någon typ av nämnd som väljer bland ett antal nominerade och de kan väl inte vara helt korkade?