2020-03-15, 21:24
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Nej!

Det är socialdemokraterna som dikterar vad som gäller, Tegnells uppgift är att motivera det "vetenskapligt" vilket gör att det bara blir bajs ur truten på han.

Kan just tänka mig att en majoritet av Flashbackdårar tror just så.
Citera
2020-03-15, 21:49
Medlem
rex144s avatar
Tegnell har en grandios personlighet och nu har han drabbats av hybris... eftersom regeringen lyssnar på honom och han är på TV, en sjuk jävel.

Polen sätter alla som kommer från utlandet i karantän, man har stängt alla restauranger, gallerior.

Tegnell beter sig som en galen forskare, han vill se hur jävligt det kan bli och det kommer bli värre än i Italien eftersom deras sjukvård är mycket mer utbyggd, de har större resurser.

Folk kommer dö på gator och torg som flugor och ingen kommer vilja plocka upp liken på grund av smittan
Citera
2020-03-15, 21:56
Medlem
Varför är Tegnell och Eliasson igång? Vad händer på regeringskansliet? Det bästa nu är väl att anlita kinesisk exptertis tex och överlåta tänkandet till de som kan. Ut med tokstollarna nån gång och sluta utreda er själva.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-03-15 kl. 21:58.
Citera
2020-03-15, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Tegnell har en grandios personlighet och nu har han drabbats av hybris... eftersom regeringen lyssnar på honom och han är på TV, en sjuk jävel.

Polen sätter alla som kommer från utlandet i karantän, man har stängt alla restauranger, gallerior.

Tegnell beter sig som en galen forskare, han vill se hur jävligt det kan bli och det kommer bli värre än i Italien eftersom deras sjukvård är mycket mer utbyggd, de har större resurser.

Folk kommer dö på gator och torg som flugor och ingen kommer vilja plocka upp liken på grund av smittan

Sjukvården kommer att belastas och vårdplatser kommer inte att räcka till om allt för många insjuknar samtidigt men att det skulle bli så hemskt som du vill påskina tror jag inte.

Citat:
Kina
Antalet fall: 80 824

Antal döda: 3 189

Det första landet, det värst drabbade landet. Men viktigt här är också att över 65 500 nu tillfrisknat. Kinas regering tror sig vara genom det värsta. Men Kina införde extremt hårda restriktioner i drabbade områden. I princip allt stängdes ner. Ett socialt angiverisystem håller koll på medborgarna. Kritik har spritts på sociala medier, men Kinas övervakningssystem gör sitt bäst att tona ner allt sånt.

https://www.expressen.se/nyheter/sa-gor-resten-av-varlden-i-kampen-mot-corona/

Sen kan man alltid ta på sig foliehatten och misstänkligöra alla journalister, alla makthavare och förståsigpåare.
Citera
2020-03-15, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argentums
Det första landet, det värst drabbade landet. Men viktigt här är också att över 65 500 nu tillfrisknat. Kinas regering tror sig vara genom det värsta. Men Kina införde extremt hårda restriktioner i drabbade områden. I princip allt stängdes ner. Ett socialt angiverisystem håller koll på medborgarna. Kritik har spritts på sociala medier, men Kinas övervakningssystem gör sitt bäst att tona ner allt sånt.

Sen kan man alltid ta på sig foliehatten och misstänkligöra alla journalister, alla makthavare och förståsigpåare.

I Malmö är detta ogenmförbart. I Malmös ghetton bor det 3 ggr fler än vad det är byggt för. Här finns ingen sammanhållning. Här styr klaner. Folk är dysfunktionella och i många fall rena byfånar.- - Torghandel och allt är öppet och folk verkar totalt aningslösa. Snuviga kassörer tar på alla livsmedelvaror i butikera. Ingen info har gått ut i arabaffärerna och i moskeerrna. - Nästa vecka kollapsar Malmö totalt. Unga friska män kommer att ge sig på de svaga. Tyvärr är det så. Jag gissade på en brostängning 4 dagar innan de stängde. Jag hoppas jag har fel nu i alla fall. Sjukhuset kommer att tömmas på personal. Ingen vill vara där. När det kastas sten och eldas bildäck.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2020-03-15 kl. 22:05.
Citera
2020-03-15, 22:03
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argentums
Sjukvården kommer att belastas och vårdplatser kommer inte att räcka till om allt för många insjuknar samtidigt men att det skulle bli så hemskt som du vill påskina tror jag inte.

Citat:
Kina
Antalet fall: 80 824

Antal döda: 3 189

Vi vet att 20% av de smittade behöver vårdas på sjukhuset för svår lunginflamation, vatten i lungorna, de kommer behöva respiratorer... och då är min fråga hur många respiratorer har Sverige?
Hur många intensivvårdplatser finns det?

Du har ingen aning om vilken panik det kommer bli, och när sjukvårdpersonal smittas... det är bara en tidsfråga,
Citera
2020-03-15, 22:06
Medlem
Citat:
Vi vet att 20% av de smittade behöver vårdas på sjukhuset för svår lunginflamation, vatten i lungorna, de kommer behöva respiratorer... och då är min fråga hur många respiratorer har Sverige?

Du har ingen aning om vilken panik det kommer bli, och när sjukvårdpersonal smittas... det är bara en tidsfråga,

I Malmö får alla över 40 ingen vård alls.
Citera
2020-03-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B71
Nej!

Det är socialdemokraterna som dikterar vad som gäller, Tegnells uppgift är att motivera det "vetenskapligt" vilket gör att det bara blir bajs ur truten på han.

Det gäller att inte skapa "oroo" el på nått sätt erkänna att regimen inte har varit förberedda alls, inte haft koll, gör en mängd allvarliga fel.

Vår beredskap är god påstod fhm i början av feb. Förutsatt att smittan inte kom till Sverige då. 🤔

Det måste ligga en politisering bakom detta. Vi ska ha öppna stjärtar och gränser, så hårda åtgärder passar inte in i det tänket.
Sen tror jag att den politiska ledningen och många tjänstemän helt enkelt är inkompetenta. Autisten tegnell kanske passar i nått arkiv el liknande men inte i en dynamisk kaotisk verklig situation.
"jag tycker mitt jobb är jätteskojigt" sa han i en intervju för nån vecka sedan apropå folks vrede mot honom. Jätteskojigt? Patetiskt
Citera
2020-03-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
I Malmö är detta ogenmförbart. I Malmös ghetton bor det 3 ggr fler än vad det är byggt för. Här finns ingen sammanhållning. Här styr klaner. Folk är dysfunktionella och i många fall rena byfånar.- - Torghandel och allt är öppet och folk verkar totalt aningslösa. Snuviga kassörer tar på alla livsmedelvaror i butikera. Ingen info har gått ut i arabaffärerna och i moskeerrna. - Nästa vecka kollapsar Malmö totalt. Unga friska män kommer att ge sig på de svaga. Tyvärr är det så. Jag gissade på en brostängning 4 dagar innan de stängde. Jag hoppas jag har fel nu i alla fall. Sjukhuset kommer att tömmas på personal. Ingen vill vara där. När det kastas sten och eldas bildäck.

Citat:

Enligt Dunning-Kruger-effekten så är det svårt att argumentera emot domedagsprofeter.
Det har dött många och kommer att dö fler tyvärr, men än har inte domedagen kommit i andra utsatta länder. Vi lever inte på Digerdödens tid nu. Fortfarande är vanlig influensa dödligare men detta Corona finns inget vaccin mot än så därför denna panik.

Däremot är det mycket bekymmersamt vad som sker långsiktigt med världsekonomin.
Vill tillägga att jag är orolig för alla som tillhör riskgrupper. Människor med bra immunförsvar klarar sig med livet i behåll.
Citera
2020-03-15, 22:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Kan man räkna med att det börjar förbättras cirka två månader efter att regeringen fattar lika hårda beslut som Kina? Hur lång tid tror ni det tar innan Regeringen tar beslutet? Jag tror två veckor när alla vårdplatser är fulla och de äldsta förlorar sina respiratorer. Så i början på Juni kan vi ha nått dit Kina är idag. Det blir långa månader, och dyra, och många som kommer dö.
Citera
2020-03-15, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Fan, du har rätt! Vi borde ju alla lyssna på blåbärskakan på Flashback istället. Den riktiga experten!
kan stämma bra många här läser rapporter som inte gått genom statlig censur, oj förlåt något sådan finns ju inte i paradiset Sverige landet som styrs av medelmåttor som slickat sig uppåt, fel av mig igen medelmåttor ligger en nivå över de som styr detta land.

Alla ser hur A:T ljuger han uppvisar flertalet av det kropp språket indikerar för lögner, skiftar tyngdpunkten från ena benet till det andra dvs förbered att springa. blinkningarna har han fått kontroll på och tv är ju snälla och visar inte vad händerna pysslar med, en lögnare som inte är tränad vill gärna gömma eller fippla med dem.
nåra tipps vad ni skall kolla efter.
Fan alla måste se på honom att han ljuger
Citera
2020-03-15, 22:36
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Den där Tegnell verkar vara helt handlingsförlamad när han inte vet. Han måste ha data och fakta att gå efter som precis passar hans verklighetsuppfattning. Han verkar inte förstå vad sunt förnuft är, han verkar inte klara av att få motstånd/mothugg om sina slutsatser. Han skulle kunna vara med i grupp som stöd och rådgivning, men att han skall vara talesperson / representant för en myndighet tycker jag är helt fel. Det skulle vara någon mer human och framsynt person som hade vilja att agera i tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in