2020-03-06, 18:35
Medlem
svartnatt666s avatar
Stress, rädsla. Ångerst och skam. I kombination. Om inget hjälper? Om du pratar om det. Funkar inte. Blir värre rent av. Blev ju ångerst ala svimma av ångerst bara då. Sitt upp. Jag däckar här din idiot.

Vill inte äta tabletter. Alls. Har hemma. Skulle kunna ta en nu direkt och lulla in i någon kemisk trygghet. Sova. Så jävlar trött. Vilken dag. Helg nu. Hela veckan. Som alla andra veckor. Fylld av stress. Ångerst och rädsla. För allt möjligt. Vad gör man med det? Vad gör andra med det undrar jag? Är väll inte bara jag som sitter och räddar mig på livet titt som tätt?

Säg inte jag knaprar nå piller eller nån sånn bullshit lösning. Är trött på det. Är färdig med det. Ställer ju bara till allt ännu mer. Blir man kemiskt "modig" och hittar på dumheter att rädda sig om efteråt anyways. Så det går ju verkligen bort. Men vad gör man då?

Hittar någon trygg jävel att öppna upp för? Som kan förmedla det istället? För jag kan ju inte. Sen är inte världen trygg. Alls. Vet inte alla det redan? Eller vad fan. Tänker dem. Men mig händej inget? Eller vad?

Distrahera sig. Känns ju kass med. Måste väll möta all skit förr eller senare anyways? Så jävlar trött. Jobbig vecka.
Citera
2020-03-06, 18:38
Medlem
Rök lite weed. Må bra. Träna på gymmet regelbundet, sluta att använda allt som har med WIFI/mobilstrålning att göra. Sov bra, om du inte gör det, rök ännu mer. Sluta att äta allt som har med socker/kolhydrater att göra.

Lycka till!
Citera
2020-03-06, 18:38
Medlem
svartnatt666s avatar
Traumagrupp har någon sagt. Du borde lalla dig till sånn. Varför då? Sitta och lyssna på andra människor och deras. Jag vet inte. Finns det något värde i det?
Citera
2020-03-06, 18:51
Medlem
Vidga dina vyer och uppnå så många aha upplevelser som du möjligt kan. Räcker med en om dagen och allt ditt gamla blir nytt och du slipper loopa gammal information som kan vara fullt av negativt laddade minnen eller korrupt information som bara leder till missförstånd och andra dumheter. Ju mer nytt och helst positivt om du har en obalans lutat i favör av negativa känslor så kommer du med tiden att finna balans igen.
Citera
2020-03-06, 19:03
Medlem
Opaques avatar
Du har "medicin" hemma. Vad har du fått för diagnos.
Citera
2020-03-06, 19:11
Medlem
Du behöver hjälp.hade du haft cancer hade du fått all möjlig hjälp....varför får du inte hjälp nu...varför är det så svårt att prata om att man mår dåligt psykiskt .
Citera
2020-03-08, 14:40
Medlem
Själv har man bla generell ångest, vilket yttrar sig i rädsla och ångest inför vardag och livet som stort. Tror att det har att göra med min uppväxt/förälder.
Som tur är hjälper anti-depp mot det, om jag fått slut på tabletterna och gått utan en vecka så möts jag av ibland handlingsförlamande ångest som kan göra fysiskt ont... Har också social fobi och depression, där har tabletter däremot i princip aldrig hjälpt. Sånt drar verkligen ner på ens livskvalitet.

Terapi och sånt trams har aldrig hjälpt mig heller.

Har du testat CBD olja för ditt psykiska mående? Det finns internationella facebookgrupper där folk delar med sig av sina erfarenheter, vissa får effekt, andra inte. Min egna ångest lindrades kanske litegrann när jag testade en sort av CBD olja.

Testat träning?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-03-08 kl. 14:47.
Citera
2020-03-08, 14:44
Bannlyst
rejält arbete med frisk luft , mat och sedan god sömn på det , brukar underlätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in