2020-03-28, 13:39
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Vad tror du? Vem vill dö en plågsam död?

Alltså pga Corona.
Citera
2020-03-28, 13:46
Medlem
Jag blir aldrig sjuk nästan. Men för en vecka sedan började jag få snuva. Alltså löst rinnande. Sen övergick det lite till. Feber dag 2 och 3. Dag 2 och 3 märkte jag även att jag fick något svårt att andas. Sen på natten mellan dag 3 och 4 kunde jag inte somna för jag kände mig besvärad av andningen. Har även känt viss ledvärk i speciellt ben och sen har jag även känt lite smärta i ryggen.
Nu en vecka senare har jag inga symtom eller lämningar överhuvudtaget.
Det jag funderar över är att jag har knappt haft någon feber alls. Som max 38 och det var bara nån dag. Jag har inte haft någon hosta och jag har knappt nyst.
Det gör mig frågande om det är Corona. Känns som alla som haft Corona fått eller har hosta?
Citera
2020-03-28, 14:08
Medlem
Milldues avatar
Tänkte prova en kur med Klorokinfosfat då jag ändå har det hemma av annan anledning än corona.. Någon annan som tänkt göra eller gör detsamma ? Tydligen inte så enkelt att få tag på i Sverige för tillfället. Jag hade mer att ta ut på mitt recept men det gick tydligen inte att få hem enligt mitt apotek.

Har dock några hundra piller liggandes och dosen är 2,5 piller i veckan enligt min vikt.

Det kryllar ju inte precis med malariamyggor i de Svenska skogarna justnu men då jag tidvis bor utomlands på den filippinska landsbygden så har jag lite kvar från den senaste resan.

6 Veckor skulle innebära runt 15 tabletter.. och det har visat sig att preparatet påverkar vissa virussorter och nu ev. kan minska coronas möjligheter att föröka sig i kroppen. OBS kliniska försök pågår och det finns ännu inga bevis för att det fungerar..

Nu till min fråga.. Skulle DU ta preparatet om du hade det i byrålådan ?

Jag har ätit detta innan utan problem eller biverkningar.. i flera år faktiskt..Så jag ser det mer som att jag inte har något att förlora på att ta det..En del kan få problem med synen efter lång behandling eller överdosering..GIFTIGT och överdos kan leda till döden..och en del annat i biverkningar..
Citera
2020-03-28, 14:34
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Nu till min fråga.. Skulle DU ta preparatet om du hade det i byrålådan ?

Ja, varför inte? Vad har du för dos på ditt recept?
Citera
2020-03-28, 14:35
Medlem
eriklinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Jag blir aldrig sjuk nästan. Men för en vecka sedan började jag få snuva. Alltså löst rinnande. Sen övergick det lite till. Feber dag 2 och 3. Dag 2 och 3 märkte jag även att jag fick något svårt att andas. Sen på natten mellan dag 3 och 4 kunde jag inte somna för jag kände mig besvärad av andningen. Har även känt viss ledvärk i speciellt ben och sen har jag även känt lite smärta i ryggen.
Nu en vecka senare har jag inga symtom eller lämningar överhuvudtaget.
Det jag funderar över är att jag har knappt haft någon feber alls. Som max 38 och det var bara nån dag. Jag har inte haft någon hosta och jag har knappt nyst.
Det gör mig frågande om det är Corona. Känns som alla som haft Corona fått eller har hosta?

Kan ha varit Coronan.. eller något annat virus.. Skönt att det gick över snabbt oavsett!
Citera
2020-03-28, 15:08
Medlem
PingPongZongs avatar
Vad ni håller på... Men är väl inte så konstigt. Meningen är ju att ni ska vara rädda. Jag har haft corona. Tror jag... Är väl så det här för dom flesta. Dom tror dom fått corona när dom är bakfulla. Skyller på coronan? Inte ölen. Hahaha. Ynkligt.

Man blir kanske lite andfådd och får höjd kroppstemperatur. Men det får bara igång mig. Jag blir galen av det. Och det är fint.
Citera
2020-03-28, 15:16
Medlem
Redlig hosta, ont i muskler minimal feber i 10 dagar. Om det är corona eller ej lär man ju aldrig få veta.

Har haft bakfyllorn som varit värre.
Citera
2020-03-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eriklind
Kan ha varit Coronan.. eller något annat virus.. Skönt att det gick över snabbt oavsett!

Precis svårt att veta om det var Coronan. Ja skönt. Tack!
Citera
2020-03-28, 15:38
Medlem
elastikmandens avatar
Men vi som pendlar till jobbet då, i "korttåg" Ha, vi kommer väl att hamna i finkan då. Skall bli intressant! Har aldrig varit där förut. Vi får väl se om det är 2 tågvagnar på måndag då. Kan inte jobba hemifrån. Måste vara på plats.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QokknV/akutlakare-coronasmittad--vardas-i-respirator
Citera
2020-03-28, 15:51
Medlem
nobbenss avatar
Jag hade kraftig diarré under 6 dygn och efter en kur med Hidrasec fick jag bort den helt efter 10 dygn sammanlagt. Innan diarrén bröt ut hade jag gått och torrhostat lite av och till, alltså ingen kontinuerlig konstant hosta utan bara då och då men den höll på i runt en vecka eller två. Ingen feber men däremot något sänkt kroppstemperatur 35,5 som lägst. Kanske något mer snuvig än jag brukar vara, svårt att avgöra då jag lider av kroniskt täppt näsa.

Någon som haft dessa eller något av dessa symtom och blivit testad som coronasmittad?

Skulle så gärna vilja veta om jag haft sjukdomen och speciellt få veta om jag isf är immun.

Länkar som visar vilka symtomen kan vara:

https://www.allas.se/halsa/coronaviruset-forskare-har-hittat-nya-symtom-vid-covid-19/237826

https://capio.se/tips-och-rad/coronaviruset/
Citera
2020-03-28, 16:14
Medlem
Whitfieldss avatar
Insjuknade idag. Märkte när jag vaknade i morse att det var klippt.

Huvudvärk, torrhosta och hög feber, samt att jag har en mkt obehaglig känsla i lungorna. Inga problem att andas ännu. Tyvärr tappade jag termometern så att den gick sönder det första jag gjorde i morse men att det går att steka ägg på min panna är säkert. Helt omöjligt att gissa feber.

Har fyra kompisar som haft corona varav en hamnade på sjukhus 14 dagar. Han var uttorkad och fick dropp. De andra har varit skiftande nivå på sjukdomsförlopp men gemensamt är torrhostan och den höga febern. Svårt att veta exakt vem av dessa som smittat mig för även om jag varit försiktig har inte de varit försiktiga. En av dem kom hem till mig och la sig på min soffa när han insjuknat för att inte smitta någon annan i sin familj... där har han legat i 10 dagar och hostat rakt ut, så det är väl inget mysterium direkt att jag blivit dålig. Troligt att han smittat mig, men alla har varit och hälsat på mig trots att jag har isolerat mig...

Har inte varit sjuk på minst 10 år. Vi får se vart det här barkar. Just nu är det ok. Inte särdeles virrig.
Citera
2020-03-28, 16:17
Medlem
nobbenss avatar
Ok, jag sökte på ordet diarré och fick 56 inläggsträffar - så jag har nog haft C19 med tanke på den hostan jag hade innan diarrén slog till. Får väl tacka försynen då för den relativt lätta versionen av coronan och hoppas på att jag är immun....vad säger du Anders.... är jag det och kan räknas in i flocken? Hur länge ska jag (72) sitta i husarrest innan jag får svar på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in