2020-03-11, 16:46
Medlem
Någon som vet om handspriten och munskydd kommer finnas att köpa framöver eller har vården har första tjing på den hädanefter, vi konsumenter kommer ej kunna köpa det? Frågade apotea när de får in nytt igår men har ej fått svar.
Citera
2020-03-11, 17:14
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Någon som vet om handspriten och munskydd kommer finnas att köpa framöver eller har vården har första tjing på den hädanefter, vi konsumenter kommer ej kunna köpa det? Frågade apotea när de får in nytt igår men har ej fått svar.

Sjukvård har företräde när det gäller leveranser från tillverkare och eftersom Apotea inte säljer till sjukvården så så får de vänta på prioriterade leveranser.

Som ersättning för handsprit kan du använda T-röd som blandats med 1/3-del vatten. Även annan sprit som t.ex. koncentrerad spolarvätska fungerar.
Citera
Avslutad
(FB) Första dödsfallet av corona i Sverige (2020-03-11)
Citera
Medlem
[quote=Gulax|70649006]Någon som vet om handspriten och munskydd kommer finnas att köpa framöver eller har vården har första tjing på den hädanefter, vi konsumenter kommer ej kunna köpa det? Frågade apotea när de får in nytt igår men har ej fått svar.[/QUOTE

Tvål går lika bra som handsprit.
Citera
2020-03-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Jag och min flickvän är iaf konstaterade covid19-fall, vi var i Italien och åkte skidor för ett par veckor sen. Vi är i god form och det känns som en rejäl förkylning, har högsta febern jag nånsin noterat runt 39.9 nu med paracetamol men vi är friska i övrigt och kommer naturligtvis friskna till, håller oss borta från allmänheten. Friska människor har inget att frukta förutom karensdagar. Är som en rejäl förkylning, inte mässling TBC eller ebola som folk verkar tro.

Hur vet du att du inte dör?
Citera
2020-03-11, 17:56
Medlem
Började med lite hosta. Tolv timmars senare small det till med rejäl torrhosta och feber. Det gick otroligt snabbt. Bara hosta och feber. Inte ont i halsen. Inte snuva. Känns inte alls som en vanlig influensa som brukar börja med snuva och halsont och sluta med hosta Över 39 i feber i 3 dagar nu. Får inte bli testad trots att jag misstänker att jag blivit smittad av en person på SAS som var väldigt förkyld.
Citera
2020-03-11, 18:16
Medlem
BfgaT8as avatar
Hade en torrhosta innan. Kan iofs bero på att jag kedjerökt de senaste dagarna. Men jag KAN ha det. Tror dock inte det.

Skulle dock inte ha något emot att få det, bara för att ha haft det, om jag dör på kuppen så är det ju ett plus. Jag sket ju i att vaccinera mig mot svininfluensan för att jag ville få den, fick den dock inte.
Citera
2020-03-11, 18:22
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Börjar känna mig lite kittlig i halsen och har småhostat lite. Kan det vara Corona?

Absolut! Men det kan också vara pollenallergi, vanlig influensa eller hypokondri.
Citera
2020-03-11, 18:27
Medlem
Finns det handsprit nånstans i huvudstaden eller är det slut överallt?
Citera
2020-03-11, 18:29
Medlem
Kluffs avatar
Jag postade här igår om att jag började få sjukdomskänslor i hela kroppen, men idag är det borta! En väldigt lätt förkylning, om något. Det är sjukt vad man nojar upp sig över det här.
Citera
2020-03-11, 18:32
Medlem
uh-huhs avatar
Jag har corona eller är det bara avtänding från heroinet o fentanylen.
Måste ha fått de när jag inte hann till sprutbytet o fick dela nål med karin i helgen..
Citera
2020-03-11, 18:42
Medlem
Idittfejss avatar
Fan får sjuka värmeslag ibland och lite snorig, men ingen feber eller sånt. AIDS eller Corona? känns som jag har på mig flera lager och stickad hoodies, men näee.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in