Citat:
Ursprungligen postat av
ingakrig
Blev smittad av influensaliknande symtom i veckan. Har idag vad jag närmast vill beskriva som luftrörskatarr. Aldrig haft såhär hemsk hosta med påverkan i båda lungorna, smärta i främre delarna av båda lungsäckarna. Tillhörande feber, ledvärk och trötthet. Tror själv inte jag är smittad men både känner & märker av min omgivning att jag upplevs som någon sorts pestråtta.
——————-
Gå till läkare ASAP. Låter som du bör käka antibiotika mot förmodade lunginflammation eller lungsäcksinflmation eller dylikt
Väntar lite. Är inte alarmistiskt dum i huvudet. Det som kommer hända på sjukhuset är: Läkare undersöker luftvägarna, finner att jag kan mobilisera slem, kan andningsmobilisera effektivt och är i övrigt ung och frisk, skickar hem mig med mollipect/hostmedicin. Därefter avtar det av sig själv.
När jag börjar hosta av att göra lättare inandningar så går jag till läkare, eller när jag inte längre kan göra funktionella djupandningar (nu hostar jag dock skjortan av mig i samband med djupandning så det är inte långt kvar) så luften stannar kvar, då går jag till läkare.

Antibiotika är farligare än både corona och vanlig influensa, lunginflammation kan man fighta bort själv med rena, varma och luftfuktigt korrekta miljöer.
Edit: fortfarande feber med som ett gummiband runt huvudet.
Citat:
Ursprungligen postat av
YuriGagarin
Jag är inte smittad. Men jag har haft liknande symptom under flera veckors tid. Feber till och från, hosta och andningssvårigheter.
Det jag tycker är intressant är hur vårdapparaten har fungerat när jag varit i kontakt med personal där. Ingen har haft munskydd, läkaren tar i hand etc. Nu har jag inte varit utomlands och det verkar inte vara några större bekymmer med mig men jag tycker att det är anmärkningsvärt. Ifall jag hade fått Covid-19 via allmän spridning så hade läkare och sköterskor jag varit i kontakt med fått det också.
I din bok får alltså all personal som rör vi en förkyld/noro-infekterad/MRSA-patient med dålig hygien densamma smitta, för att de rör vid patient utan handskar?