Kvinna, 33 år, något överviktig enligt BMI men tränar och tävlar i styrkesport så har en god fysik i övrigt. Har inte varit sjuk ens i förkylning senaste fyra åren.
Blev konstaterad Covid-positiv i eftermiddags efter drive-in test i torsdags morse.
Kände mig lite krasslig i halsen söndagen den 8e och bokade test då men kände mig sen fullt frisk igen på måndagen. Höll mig för säkerhets skull från folk därefter ändå. På torsdagen började jag känna mig taskig igen, särskilt ett rätt hårt tryck över bröst och lungor, främst på höger sida. Har inte haft feber någon gång under den här tiden.
Är ute och går med min hund minst fyra gånger om dagen och bor på fjärde våningen utan hiss, så det blir ju en del motion vare sig jag vill eller inte och det har än så länge gått bra. Till historien hör att jag bröt foten på fyra ställen för sju veckor sen så är inte särskilt snabb i vändningarna just nu oavsett så promenaderna går i maklig takt.
Det som är absolut drygast är att smak och lukt försvann i torsdags också, kan verkligen inte förnimma en enda smak länge och det suger ju riktigt mycket.