2020-06-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Sen att du fabricerar en historia om din egen saturation och att halva din avdelning är drabbad, det visar ju på hur långt du verkligen är villig att gå.

Jag menar bara att du måste analysera, tänka efter hur trovärdigt allt detta är, som att du just kommit tillbaka från en vildmarksresa/bergsklättringsresa på ett par månader och inte har hört talas om Corona.

Vart är det mest Corona ? det du kan se med dina egna ögon, eller det du kan läsa ?

Absolut vi säger så - Varför trollar du för?
Senast redigerad av rawjudge 2020-06-01 kl. 08:58.
Citera
2020-06-01, 09:04
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Absolut vi säger så - Varför trollar du för?

Ni har ekonomiska incitament till att låta denna kris fortgå så länge som möjligt.

Hur många tusenlappar extra/vecka har du ?
Citera
2020-06-01, 09:08
Medlem
Citat:
Ni har ekonomiska incitament till att låta denna kris fortgå så länge som möjligt.

Hur många tusenlappar extra/vecka har du ?

Okej gissning 1 (när jag läst igenom dina tidigare inlägg via profilen. obs stalker alert)

1. Så de här är personligt för dig för att du jobbar egentligen som vårdgivare och vill inte ha fler patienter oroade över sin situation som du inte kan göra något åt? Och du vill definitivt inte ha nån som hittar avvikande fynd, som dessutom uppger sig för att vara vårdpersonal och sprider ostuderad info på Flashback? Där du måste bemöta den här problematiken i ditt jobb med folk med oro (även om de inte behöver vara farligt)

Så nu spelar du som pajasclown/psykotisk själv för att skapa följligande kommentarer över mina kommentarer för du är less eller rädd för att de kanske är sannolikt.

Fascinerande om de är sant.
Senast redigerad av rawjudge 2020-06-01 kl. 09:45.
Citera
2020-06-01, 09:11
Medlem
Ammehs avatar
Hej,

Åkte in akut i Lördags kväll pga hög feber och typiska influensasymptom, fick besked i går EM att jag har Covid19, blir troligtvis kvar på sjukhus pga tillhör riskgrupp och hade kraftiga symptom första 12 h på sjukhus.

Har ni frågor, ställ dom!
Citera
2020-06-01, 10:55
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Okej gissning 1 (när jag läst igenom dina tidigare inlägg via profilen. obs stalker alert)

1. Så de här är personligt för dig för att du jobbar egentligen som vårdgivare och vill inte ha fler patienter oroade över sin situation som du inte kan göra något åt? Och du vill definitivt inte ha nån som hittar avvikande fynd, som dessutom uppger sig för att vara vårdpersonal och sprider ostuderad info på Flashback? Där du måste bemöta den här problematiken i ditt jobb med folk med oro (även om de inte behöver vara farligt)

Så nu spelar du som pajasclown/psykotisk själv för att skapa följligande kommentarer över mina kommentarer för du är less eller rädd för att de kanske är sannolikt.

Fascinerande om de är sant.

Du har inte svarat på min fråga.

Och nej jag är inte vårdpersonal, jag har endast amatörkunskaper som vem som helst kan skaffa sig.
Ungefär halva den här tråden är nedspammad med dina inlägg, när "krisen" var som värst i Sverige, var det mest dina beskrivningar här i tråden av sjukdomen/Fall.

Nu när vi blivit helt översköljda av information om Corona, så kommer det in folk titt som tätt som tror sig ha Corona, eller bara vill skriva av sig eftersom de har blivit drabbade av sekundäreffekterna av Corona.

Det är helt ologiskt även att vi hade 8000 döda/dag runt 7:e April med 1 miljon fall och nu har vi endast 3000 döda/dag med 6.3 miljoner fall. Antal döda per dag borde logiskt sätt gå upp, inte ner om det cirkulerade ett dödligt virus och fler blev infekterade.

Du agerar nyttig idiot åt politiska intressen, det här är mass-psykologi på hög nivå.
Citera
2020-06-01, 11:24
Medlem
Citat:
Du har inte svarat på min fråga.

Och nej jag är inte vårdpersonal, jag har endast amatörkunskaper som vem som helst kan skaffa sig.
Ungefär halva den här tråden är nedspammad med dina inlägg, när "krisen" var som värst i Sverige, var det mest dina beskrivningar här i tråden av sjukdomen/Fall.

Nu när vi blivit helt översköljda av information om Corona, så kommer det in folk titt som tätt som tror sig ha Corona, eller bara vill skriva av sig eftersom de har blivit drabbade av sekundäreffekterna av Corona.

Det är helt ologiskt även att vi hade 8000 döda/dag runt 7:e April med 1 miljon fall och nu har vi endast 3000 döda/dag med 6.3 miljoner fall. Antal döda per dag borde logiskt sätt gå upp, inte ner om det cirkulerade ett dödligt virus och fler blev infekterade.

Du agerar nyttig idiot åt politiska intressen, det här är mass-psykologi på hög nivå.

Vilken fråga, fanns de nån vettig fråga du angav?

Nej du är vårdpersonal men jag förstår man vill inte göra bort sig nu i efterhand. Det är ok. Hoppas du känner yrkesstolhet.

Whaaat vem pratar du om? Jag tror du tänker på nån helt annat person? Jag har knappt varit in på den här tråden "vi som har corona" sen nu i slutet av Maj? Däremot fanns jag i tråden "situationen på sjukhuset." Kan du citera mig i halva tråden här i april?

Men varför läser du den här tråden om de är så jobbigt för dig? Med all sekundär effekt och frågor som leder till mer arbete för dig.

Ok har jag diskuterat dödlighet eller spridning här? Antar du menar världen nu? Vi pratar om symtom och tecken och vi som har/tror, sanningen här kan vara placebo eller inte. Du har hoppat in i fel tråd

Nej återigen fel, intresset ligger hos mig själv precis som alla andra här. Och du är livrädd. Att folk då ich då kommer in på varför läkare inte kan göra nåt åt deras symtom ligger i de jag sagt tidigare - och jag svarar gärna på det.

Lägg ner diskussionen nu nästa inlägg eller så får du skicka privat istället du förstör tråden för alla andra.
Senast redigerad av rawjudge 2020-06-01 kl. 11:52.
Citera
2020-06-01, 12:28
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ammeh
Hej,

Åkte in akut i Lördags kväll pga hög feber och typiska influensasymptom, fick besked i går EM att jag har Covid19, blir troligtvis kvar på sjukhus pga tillhör riskgrupp och hade kraftiga symptom första 12 h på sjukhus.

Vet du vad du har för blodgrupp?
Citera
2020-06-01, 12:32
Medlem
Citat:
Hej,

Tog dom nåt blodprov?
Isåfall vilken CRP och ev. andra värden hade du?
Citera
2020-06-01, 13:14
Medlem
Ammehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Vet du vad du har för blodgrupp?

Nix, men kan fråga när sköterskan dyker upp igen!
Citera
2020-06-01, 13:24
Medlem
Ammehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anomymoususer
Tog dom nåt blodprov?
Isåfall vilken CRP och ev. andra värden hade du?

Absolut, CRP var på 54 när jag kom in.
Citera
2020-06-01, 15:52
Medlem
Maravillas avatar
Citat:
Nix, men kan fråga när sköterskan dyker upp igen!

Hur lång tid var det mellan att du fick dina första symptom och att du behövde åka in?
Citera
2020-06-01, 16:06
Medlem
Ammehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maravilla
Hur lång tid var det mellan att du fick dina första symptom och att du behövde åka in?

Började få känningar i onsdags, så ca 4 dygn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in