2020-06-22, 19:43
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noto
Från normala 36.5 till 38 hela dagen igår, runt 37.5 idag, ont i hals + hosta + svag i hela övre delen av kroppen (ont i 'skinnet').

Någon som har koll om Corona påverkar puls och blodtryck?
Brukar ligga runt 120/75 och 65-75 i puls, men haft 140/80-90 och mellan 85 och 95 i puls sen igår.

Ja den sätter sig väl på ACE-2? som har påverkan på blodtrycket. Någon får rätta mig om jag har fel men för mig att jag läst det på flera olika artiklar.

Själv är jag sinnesjukt trött och blir andfådd av minsta lilla grej, för 2 veckor sedan så kunde jag träna och har sprungit väldigt mycket senaste året känns nu som jag aldrig tränat i mitt liv 😰 . Tog test förra veckan men ej fått svar.
Citera
2020-06-22, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag träffade en vän i lördags. Hon ringde mig idag och berättade att hon testats positivt för corona. Testet gjordes för 6 dagar sedan och hon fick positivt svar idag. Hon var sjuk i 2 dagar för 3 veckor sedan och har sedan dess varit symptomfri. Men testades som sagt positivt för 6 dagar sedan. Jag träffade henne 4 dagar efter att testet gjordes. Vi umgicks på en balkong och gick igenom samma lägenhet. Hur stor är chansen att jag blivit smittad? Hon säger att hon idag varit symptomfri i 19 dagar.
Ja säg det. Slutar man vara smittsam när man blivit symptomfri och känner sig frisk? Det vet vi ju inte. Jag hade perioder där jag kände mig frisk 2-3 dagar, innan skiten slog på igen. Jag har vänner med exakt samma erfarenhet. På/av/på/av/på. Vi vet ju inte ens om man blir immun, eller om man blir det, hur länge. Det kanske aldrig kommer något vaccin. Fan vad jag hatar Sveriges regering! Nackskott.
Citera
2020-06-22, 19:57
Medlem
Någon som har haft Covid-19 som tycker sig ha återfått 100% av sitt luktsinne?

Jag blev frisk i mitten på maj och känner fotfarande inte att lukten är vad den har varit... Dofterna av morgon, dofterna efter sommarregn m. fl. saknar jag väldigt mycket.
Citera
2020-06-22, 19:58
Medlem
Samuel332s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vishking
Någon som har haft Covid-19 som tycker sig ha återfått 100% av sitt luktsinne?

Jag blev frisk i mitten på maj och känner fotfarande inte att lukten är vad den har varit... Dofterna av morgon, dofterna efter sommarregn m. fl. saknar jag väldigt mycket.

Skulle säga runt 70% också varit sjuk sedan slutet av Maj
Citera
2020-06-22, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ja säg det. Slutar man vara smittsam när man blivit symptomfri och känner sig frisk? Det vet vi ju inte. Jag hade perioder där jag kände mig frisk 2-3 dagar, innan skiten slog på igen. Jag har vänner med exakt samma erfarenhet. På/av/på/av/på. Vi vet ju inte ens om man blir immun, eller om man blir det, hur länge. Det kanske aldrig kommer något vaccin. Fan vad jag hatar Sveriges regering! Nackskott.

Jo alla blir immuna, men hur länge vet man inte. Men minst 3 månader.
Citera
2020-06-22, 21:06
Medlem
obscenitets avatar
Ni som haft Corona, har ni gjort antikroppstest och vad visade det testet?
Citera
2020-06-22, 21:11
Avslutad
Själv har jag haft konstig andning hela våren och även i sommar, från början fick jag som panikkänslor men har lärt mig att leva med att andas lite sämre, känns som jag har typ halva kapaciteten mot normalt. Har inte testat mig ännu mot Corona. En i samma trappuppgång fick Corona samma period som jag började känna dessa symtom. Jag har dock inte haft feber eller något annat, kommer när jag varvar ner på kvällen, känns som jag inte kan ta fulla andetag och så liksom kittlar det i halsen. I övrigt inga försämringar vad jag märkt, tycker det borde släppa och ibland känns det som det är borta för att sedan återkomma igen. Kanske är det så om man drabbas av lunginflammation, jag hade feber för två veckor sedan i 2 dagar.
Citera
2020-06-22, 21:31
Medlem
_ZoutHs avatar
Är mycket sällan sjuk men i mitten av mars månad hade jag 39 grader och host i två - tre dagar. Bor i en mellanstor svensk stad ca. tre timmar från Stockholm så smittan var inte särskilt utbredd här då även om den fanns. Hur stor är sannolikheten att det var corona tro?
Citera
2020-06-22, 21:41
Medlem
Gontars avatar
Finns här någon som testats positivt, varit sjuk och nu är 100% återställd? Känslan jag får är att en massa är sjuka men ingen blir någonsin helt frisk igen.
Citera
2020-06-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oxtorgsgatan
Är det någon som känt konstig lukt i början strax innan ni blev sjuka? Jag tyckte det luktade som en motor som körts varm och smält plast. Ingen annan kände den lukten trots att jag frågade flera ggr

Tja! Jag hade precis den lukten. Satt även i i cirka 2 veckor (tull&från) efter insjuknande. Har fortfarande inte fått tillbaka mitt lukt/smaksinne (7veckor utan)
Citera
2020-06-22, 22:46
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jo alla blir immuna, men hur länge vet man inte. Men minst 3 månader.

källa på att ALLA blir IMMUNA i MINST 3 MÅNADER?

det har jag aldrig läst.
Citera
2020-06-22, 22:49
Medlem
AndersTengells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gontar
Finns här någon som testats positivt, varit sjuk och nu är 100% återställd? Känslan jag får är att en massa är sjuka men ingen blir någonsin helt frisk igen.

det är så viruset fungerar

vissa har tur och lyckas bli av med det, andra får leva med det för livet och även kroniska skador som viruset orsakar

det beror helt på vem viruset smittar och hur ens försvarssystem väljer att agera, vissa har tur andra otur, vissa dör, vissa märker det inte ens.. så funkar det.

nu verkar blodplasma vara på gång, det skänker i alla fall lite hopp om en lösning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in