2020-06-22, 08:57
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Passar inte in i mallen.

människa med febber i en pandemi... inte passar in i mallen. medans folk i hennes ålder också ligger på IV. Fan jag börjar få nog av denna skit.
Citera
2020-06-22, 12:24
Medlem
Är det någon som känt konstig lukt i början strax innan ni blev sjuka? Jag tyckte det luktade som en motor som körts varm och smält plast. Ingen annan kände den lukten trots att jag frågade flera ggr
Citera
2020-06-22, 13:20
Medlem
Provsvar positivt idag. Totalt 7 dagar sedan jag insjuknade och är fullt frisk igen.

Viruset var väldigt tam mot mig. Feber någon dag, hosta, huvudvärk, snorande och framförallt en enorm trötthet. Men efter 5 dagar blev jag avsevärt bättre och har nu varit symtomfri i de sista 2 dagarna.

Brukar normalt sätt vara sjuk med förkylning i en vecka ( 3-4 dagar halsont, sista 2-3 dagarna snorande), så kändes ju som en förkylning bara - utan halsont (Vilket jag tackar för!).
Citera
2020-06-22, 13:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxtorgsgatan
Är det någon som känt konstig lukt i början strax innan ni blev sjuka? Jag tyckte det luktade som en motor som körts varm och smält plast. Ingen annan kände den lukten trots att jag frågade flera ggr

Har haft antingen helt frånvarande smak o luktsinne eller en skum kött smak/lukt i flera veckor nu.
Jag undrar om jag har eller om jag har haft sjukdomen.

Nån annan i tråden kände en konstant chorizo smak/lukt så det verkar variera exakt vad det är hjärnan ställer in sig på...
Citera
2020-06-22, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prgm
Behövde aldrig åka till akuten när jag hade coronafebern. Men allt var jobbigt. Var tvungen att vila efter att ha gått uppför trappan till övervåningen.
Nu idag har jag bara 93% syresättning, lungorna verkar ha tagit en del stryk. Ingen antibiotika, utan kör antiinflammatoriska tabletter nu för lungsäcken.

Japp, lungorna verkar ta stryk fort och ta evigheter på sig att återhämta sig. Fått anti-inflamm utskrivna eller vilka kör du?
Hur länge har du gått med det?
Citera
2020-06-22, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM
Undrar om man haft corona när jag torrhostade ett par veckor i april.
Är annars blodgivare och kanske kan bli testad där på besök?

Vad betyder det ifall man visar sig ha blivit immun?

Att du inte borde bli smittad igen på okänd tid... och att du inte smittar andra antar jag. Mer än så vet vi inte.
Citera
2020-06-22, 17:00
Medlem
Från normala 36.5 till 38 hela dagen igår, runt 37.5 idag, ont i hals + hosta + svag i hela övre delen av kroppen (ont i 'skinnet').

Någon som har koll om Corona påverkar puls och blodtryck?
Brukar ligga runt 120/75 och 65-75 i puls, men haft 140/80-90 och mellan 85 och 95 i puls sen igår.
Citera
2020-06-22, 17:50
Bannlyst
Jag träffade en vän i lördags. Hon ringde mig idag och berättade att hon testats positivt för corona. Testet gjordes för 6 dagar sedan och hon fick positivt svar idag. Hon var sjuk i 2 dagar för 3 veckor sedan och har sedan dess varit symptomfri. Men testades som sagt positivt för 6 dagar sedan. Jag träffade henne 4 dagar efter att testet gjordes. Vi umgicks på en balkong och gick igenom samma lägenhet. Hur stor är chansen att jag blivit smittad? Hon säger att hon idag varit symptomfri i 19 dagar.
Citera
2020-06-22, 18:39
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Jag träffade en vän i lördags. Hon ringde mig idag och berättade att hon testats positivt för corona. Testet gjordes för 6 dagar sedan och hon fick positivt svar idag. Hon var sjuk i 2 dagar för 3 veckor sedan och har sedan dess varit symptomfri. Men testades som sagt positivt för 6 dagar sedan. Jag träffade henne 4 dagar efter att testet gjordes. Vi umgicks på en balkong och gick igenom samma lägenhet. Hur stor är chansen att jag blivit smittad? Hon säger att hon idag varit symptomfri i 19 dagar.
Jag gissar på liten

Enligt FHM lär det vara nära 0. Sjukvårdspersonal får återvända till tjänst efter att ha varit symptomfria på en fjärdedel av den där tiden.
Citera
2020-06-22, 18:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Jag gissar på liten

Enligt FHM lär det vara nära 0. Sjukvårdspersonal får återvända till tjänst efter att ha varit symptomfria på en fjärdedel av den där tiden.

All sjukvårdspersonal? Eller bara dom som jobbar med corona?
Citera
2020-06-22, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Inne på 10 veckor av sjukdom. Tempen varierar mellan 37.5 och 38 varje dag sedan april. Har andningssvårigheter och hög puls. Smak och lukt är fortfarande nedsatt. Är totalt utmattad av minsta fysiska aktivitet. På vårdcentralen är man inte intresserade av att utreda, "vila och ta det lugnt" är rådet jag får. Vill ta livet av mig

Hur hög är pulsen? Och vad brukar du ha i puls?
Citera
2020-06-22, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Fullständigt knäppt virus. Jag är symptomfri sedan en månad, så jag antar att det verkligen är över nu för min del. Har pratat med ett par vänner som hade det mycket värre än jag, även om vi hade de flesta symptomen gemensamma. Regeringen borde ställas inför riksrätt. Blotta tanken på att släppa en okänd smitta lös, utan att försöka begränsa spridningen bör räknas som landsförräderi. Jag yrkar på dödsstraff för (o)ansvariga ministrar, samt en del folk från FHM med associerade.

Du har min röst där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in