2020-05-05, 15:50
Medlem
Mangelinas avatar
Idag gick Tegnell ut med att Corona fanns i Sverige redan i november. Stod dock att det är inte aktuellt att kartlägga fallen bakåt för att inte belasta sjukvården.

Då kan jag ärligt säga att jag är helt 99,9% säker på att vi fick det efter ett julbord där vi skådade kineser. Detta var i början av december.
Blev skitdåliga efter 5 dygn; feber och hosta som pågick i 5 veckor. Sonen hade hosta från helvetet, ont i huvudet, svårt att andas och konstaterades tillslut ha lunginflammation.

Nu är det bara att vänta på immunitetstesterna..
Citera
2020-05-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menaren
Åfan... själv har jag B+ och det var ingen höjdare verkar det som.

Vart har du sett det någonstans, att det inte är bra med B+?
Citera
2020-05-05, 17:33
Medlem
Menarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inzomniak
Vart har du sett det någonstans, att det inte är bra med B+?

Menade på personliga planet då jag varit sjukt dålig i snart 5 veckor.
Citera
2020-05-05, 18:08
Medlem
Hej allesammans!

Jag har varit sjuk sedan 13e mars, hade först ont i halsen, sen försvann det efter ca 1 vecka, men sen kom det tillbaka efter kanske 3-4 dagar, därefter fick jag hosta, huvudvärk, kraftig trötthet, tappad lukt och smak, efter ca 1 vecka försvann alla dom symptomen, men har fortfarande ont i halsen än idag, har inte vågat gå till jobbet och har ångest och känner mig jävligt ensam och trött på allting.
Min fråga är kan man ha Corona såhär länge, borde vara något slags rekord isåfall?
Vaknar upp varje dag med halsont men inga andra symptom, har även lite ont i ryggen nuförtiden, men tror det beror på att jag har suttit stilla så mycket.
Detta tär på mig otroligt mycket, känns som att jag aldrig kommer bli kvitt att ha ont i halsen.
Citera
2020-05-05, 18:49
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Nu dör du Skämt å sido så är detta med covid en hoax. Det hade du kunnat söka fram om du haft internet. Att oroa sig för ett vanligt förkylningsvirus som du gör det gör att immunförsvaret sjunker. Då kan du få förkylningsviruset.
Du är antagligen en person som går till jobbet med något av symptomen. Eller ja, om du nu har ett jobb.
Citera
2020-05-05, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivelyfourth
Hej allesammans!

Jag har varit sjuk sedan 13e mars, hade först ont i halsen, sen försvann det efter ca 1 vecka, men sen kom det tillbaka efter kanske 3-4 dagar, därefter fick jag hosta, huvudvärk, kraftig trötthet, tappad lukt och smak, efter ca 1 vecka försvann alla dom symptomen, men har fortfarande ont i halsen än idag, har inte vågat gå till jobbet och har ångest och känner mig jävligt ensam och trött på allting.
Min fråga är kan man ha Corona såhär länge, borde vara något slags rekord isåfall?
Vaknar upp varje dag med halsont men inga andra symptom, har även lite ont i ryggen nuförtiden, men tror det beror på att jag har suttit stilla så mycket.
Detta tär på mig otroligt mycket, känns som att jag aldrig kommer bli kvitt att ha ont i halsen.

Jag blev sjuk i vecka 11, precis som du. Du är långt ifrån ensam, men jag förstår din känsla och i media fokuseras det mest på dödsfall och iva-vård, vilket förstås inte är så konstigt. Om du bara har halsont och inte är påverkad i lungorna kanske det kan vara värt att kolla upp så det inte är något annat?
Citera
2020-05-05, 19:06
Medlem
Misstänker jag kan ha det också, men vet inte riktigt och verkar stört omöjligt att få det testat och eftersom nuvarande symptom inte överensstämmer med myndigheternas annonserade är de uppenbarligen inte underlag för själ isolering om man vill behålla jobb.

Men i början av mars fick jag feber, ont i halsen och lätt torrhosta. Febern släppte efter ca 2 dagar och halsontet ganska snart efter, hostan- som snarast var som om man dragit i sig ett andetag kanel men kunde gå en timme mellan hostningarna gick också över efter några dagar.
Efter detta kände jag mig bra, tills helgen efter som medan jag inte fick feber kände mig ofrisk, ont i leder, någon lustig känsla kanske torrhet i ögonen och framförallt så vaknade jag ofta och hade sjukt ont i vad jag skulle närmast hävda är överdelen av lungorna, höll i också i några dagar sen har det varit så ungefär med en veckas mellanrum tills för ca 2 veckor sedan då jag inte blev så, utan i stället började det klia något förbannat runt halsen, tänkte inte mer på det och googlade men fann inget intressant- kliade som satan och fick små knottror som påminner om eksem som kliade och förmodligen kliade jag mig när jag sov för hade uppenbarligen kliat sönder några för det sved något förbannat i stället, köpte kortison salva och strök på och efter några dagar så gick det ner tänkte inte mer på det, för drygt en vecka sedan började det igen- men främst på andra sidan halsen och senaste dagarna har det blivit lika runt höften, främst sidorna och baksidan så googlade igen och såg att ganska nyligen har det kommit en massa rapporter från både Italien och Spanien att liknande symptom har uppmärksammats på en viss del av patienterna.

Men som sagt vet inte vad man ska göra, känner mig inte speciellt dålig i övrig annat än att jag återigen då och då då kan ha ont i bröstet/lungorna när jag vaknat.

Men som sagt det går ju uppenbarligen inte få det undersökt om man har värre besvär.
Citera
2020-05-05, 19:14
Medlem
Hej!

Jag fick feber i onsdags (6 dagar sedan) och hade ungefär 39 graders feber i tre dagar, samt ”brännande” eller ”pirrande” hud över hela kroppen. Känns som när en fot somnar eller liknande överallt, framförallt hela ryggen. Nu har jag varit feberfri i 3 dagar men under kvällen märkte jag att mitt luktsinne är helt borta, har luktat på allt i kylskåpet men känner ingen doft alls.. Någon som haft liknande symptom som mig? Känns som att detta måste vara Corona och att jag är påväg att bli frisk, även fast jag tappat luktsinnes..
Citera
2020-05-05, 19:38
Medlem
The.Govenors avatar
Hade Corona för en månad sedan (testad, positivt för antikroppar osv). Började med värsta huvudvärken jag varit med om i två dagar, inga tabletter hjälpte. Sedan bra i två dagar. Sedan fick jag sjukt ont i nedre delen av ryggen, typ lever & njurar. Kunde knappt ligga ner. Fick torr-hosta så fort jag försökte andas in normalt så det var små, små andetag som gällde. Ont i bröstet, sjukt illamående samt nästan 40 graders feber. Febern varade bara i 4 dagar sedan sov jag i typ 4 dagar i sträck. Totalt var jag nog sjuk i två veckor. Värsta är att jag fortfarande känner av lungorna. Har typ svårt att gå uppför en trappa innan sprang jag milen på hysade tider.
Citera
2020-05-05, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goodinbed
Nu dör du Skämt å sido så är detta med covid en hoax. Det hade du kunnat söka fram om du haft internet. Att oroa sig för ett vanligt förkylningsvirus som du gör det gör att immunförsvaret sjunker. Då kan du få förkylningsviruset.

Vet att du bara trollar, men det sjuka är att det faktiskt fanns människor som på riktigt trodde det där för några månader sedan, att det bara var ett förkylningsvirus eller inte alls så allvarligt eller ens allvarligare än en influensa..
Citera
2020-05-05, 20:27
Medlem
Kan en arbetsgivare stoppa mig från att komma in till arbetet?
Jag meddelade min mellanchef att jag avser att komma in imorgon vilket han var helt okej med, nu ringer han och säger att chefen vill att jag stannar hemma resten av veckan.

Är jag arbetsför men arbetsvägras bör jag väl också kunna kräva full betalning?
Citera
2020-05-05, 20:44
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av positivelyfourth
Hej allesammans!

Jag åkte på det ungefär samtidigt och det sitter i fortfarande. Har kommit och gått och nu sitter det i lungorna som gör att man blir väldigt andfådd vid minsta ansträngning. Mycket irriterande.

Välkommen till flashback!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in