Citat:
Ursprungligen postat av
positivelyfourth
Hej allesammans!
Jag har varit sjuk sedan 13e mars, hade först ont i halsen, sen försvann det efter ca 1 vecka, men sen kom det tillbaka efter kanske 3-4 dagar, därefter fick jag hosta, huvudvärk, kraftig trötthet, tappad lukt och smak, efter ca 1 vecka försvann alla dom symptomen, men har fortfarande ont i halsen än idag, har inte vågat gå till jobbet och har ångest och känner mig jävligt ensam och trött på allting.
Min fråga är kan man ha Corona såhär länge, borde vara något slags rekord isåfall?
Vaknar upp varje dag med halsont men inga andra symptom, har även lite ont i ryggen nuförtiden, men tror det beror på att jag har suttit stilla så mycket.
Detta tär på mig otroligt mycket, känns som att jag aldrig kommer bli kvitt att ha ont i halsen.
Jag blev sjuk i vecka 11, precis som du. Du är långt ifrån ensam, men jag förstår din känsla och i media fokuseras det mest på dödsfall och iva-vård, vilket förstås inte är så konstigt. Om du bara har halsont och inte är påverkad i lungorna kanske det kan vara värt att kolla upp så det inte är något annat?