• 1
  • 2
2020-03-06, 00:08
Medlem
CarlosRexs avatar
Detta skedde i månadsskiftet jan-feb 2020. Ser ingen tråd på denna direktör som köpt sex. I så fall får den flyttas eller tas bort.

Någon som vet mer?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...rmalmslagenhet

Citat:
I månadsskiftet januari och februari gjorde polisen över 40 tillslag mot misstänkta lägenhetsbordeller i Stockholms innerstad.

Aftonbladet kan nu avslöja att en av männen som togs av polis är en högt uppsatt chef på ett stort svenskt företag. Mannen är personaldirektör i det börsnoterade bolaget, och har därmed ansvar för flera tusen anställda. Han sitter även i miljardbolagets ledningsgrupp.

– Jag mår mycket dåligt över det här. Jag har gjort något som man inte ska men får väl på något sätt stå mitt kast. Jag har aldrig gjort något sånt här tidigare, säger han till Aftonbladet.
Citera
2020-03-06, 00:34
Medlem
321js avatar
Sådana händelser innebär uppsägning, kan inte sitta kriminella personer i ett börsbolags styrelse.
Senast redigerad av 321j 2020-03-06 kl. 00:59.
Citera
2020-03-06, 02:56
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Sådana händelser innebär uppsägning, kan inte sitta kriminella personer i ett börsbolags styrelse.
Precis. Det är inte helt ovanligt med nolltolerans när det gäller lagöverträdelser på nyckelposter i näringslivet.
Den här mannen har visat prov på extremt dåligt omdöme och man kan med dig ifrågasätta om han är lämplig på sin position. Hela historien är ju så solkig.
Citera
2020-03-06, 03:45
Medlem
Mr Coffees avatar
Vågar man hoppas på att det är Securitas igen?

https://www.realtid.se/securitas-vd-domd-sexkop
Citera
2020-03-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heltrandom1977
Vem fan bryr sig? Bara i Sverige vi har så sjuka lagar där staten ska "hjälpa" kvinnor som frivilligt knullar för pengar, konstigt att vi som princip enda EU land klassar dessa människor som offer och utsatta medans man i andra länder tar skatt på skiten.

Jag är emot all påtvingad skit men dom här Har ju tydligt gjort detta frivilligt och inte blivit utsatta för övergrepp som femipolisen i Sverige anser.

Citat från artikeln som länkats i första inlägget:

Det måste vara svårt att ta sig genom livet när man är så obotligt dum som du är.

Om du ska sitta och hitta på massa strunt kan du väl iaf ta dig tiden att läsa om fallet först så du slipper blotta din ignorans?

Jag rekommenderar att du är lite mer aktsam nästa gång du tvingas betala för att få sex.
Senast redigerad av TjackRaise 2020-03-06 kl. 09:11.
Citera
2020-03-06, 09:01
Bannlyst
"Aaaaallldrig gjort detta förut" Ja really.
Citera
2020-03-06, 09:15
Medlem
nitro99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j

vad innebär en rattfylla?
Citera
2020-03-06, 09:21
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitro99
vad innebär en rattfylla?
Det beror på vilket företag du sitter i styrelsen för, och hur kompetent du är.

Jag kan tycka att vissa brott kan vara okej även för en börsstyrelse. Att man är en idiot privat behöver inte innebär att man är inkompetent i sitt yrke. Sedan är det väl ganska smaklöst att någon i ett börsbolag anlitar en prostituerad.
Citera
2020-03-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det beror på vilket företag du sitter i styrelsen för, och hur kompetent du är.

Jag kan tycka att vissa brott kan vara okej även för en börsstyrelse. Att man är en idiot privat behöver inte innebär att man är inkompetent i sitt yrke. Sedan är det väl ganska smaklöst att någon i ett börsbolag anlitar en prostituerad.
Utveckla gärna detta utlåtandet. Rattfylleri är ju otroligt omdömeslöst och i många fall så tyder det på rådande alkoholproblem för personen i fråga, som i sin tur gör en än mer opålitlig.
Citera
2020-03-06, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Utveckla gärna detta utlåtandet. Rattfylleri är ju otroligt omdömeslöst och i många fall så tyder det på rådande alkoholproblem för personen i fråga, som i sin tur gör en än mer opålitlig.
Att gå till en prostituerad är att utnyttja en annan människas underläge och tyder på en hemsk människosyn, men att köra berusad är om möjligt ännu värre - då utsätter du andra för fara och är likgiltig inför vad ditt handlande kan resultera i.
Båda brotten visar på väldigt dåligt omdöme.
Citera
2020-03-06, 09:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
Helt klart omdömeslöst, liksom sexköp. Men nog kan någon som är omdömeslös med sånt var att en väldigt duktig styrelseledamot.

Att sparka någon som privat varit korkad med som professionell sköter sig exemplariskt och mer därtill kan vara en svår nöt att knäcka.
Citera
2020-03-06, 09:49
Medlem
Varför skriver så många om att han sitter i styrelsen? Det står ju klart och tydligt att han är personaldirektör och sitter i ledningen. Han sitter inte i styrelsen, han är anställd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in