2020-07-18, 10:53
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det kommer att firas ordentligt i Malmö om vi vinner cupajäkeln. Tre dagar långt festande tors. - lör. det är ju trots allt 31 år sedan senaste cupguldet.

Det kommer inte ske då MFF är immuna mot att vinna cupen så vi kan skippa framtidstron på den biten.
Citera
2020-07-19, 00:37
Medlem
HALLÅ!!!
Aftonbladets Laul , Hallå ,vakna!!
Och även vissa andra här som vill ha högre straff för ÖSK.

"Tim Rönning i Elfsborg hade huvudvärk och lättare illamående på gårdagens uppvärmning men startade ändå matchen. Han spelade i 18 minuter innan han byttes ut då han mådde lite för dåligt för att spela vidare...."

Hmm...När det gällde ÖSK så var karln helt jvla upprörd men nu a b s o l u t t y s t n a d...

Exakt VAD är skillnaden denna gången?

"Vid minsta tendens till sjukdom skall man säga till" eller hur var det nu "Laul" sa?

Men det kanske bara gäller Örebro?

Jag sa ju att det komner att ske igen o igen o suck. .

Men det är klart ,nu var det en annan klubb det handlade om som ligger Laul varmare om hjärtat..dessutom så smittar kanske inte en person så mycket som 5 st matförgiftade så ja ja..

Men va fan ,det var ju antagligen bara lite influensa eller nåt?..många här är ju tydligen färdigutbildade läkare så vad säger ni? Inte så farligt va?

Men jag tycker till skillnad mot vissa andra att Elfsborg har gjort samma fel som ÖSK eller?

Hur som helst ,ÖSK fick 50 000 i böter för 5 spelare så då borde det bli 10 000 nu då för Elfsborg eller hur?
Senast redigerad av Muppen67 2020-07-19 kl. 01:12.
Citera
2020-07-19, 08:43
Medlem
I Finland har man nu ett corona fall i näst högsta divisionen , det har lätt till flera uppskjutna matcher , man försöker då smittspåra vem som träffat spelaren på träningar och olika lag kan ha samma sjukgymnaster osv , alla har stängst av.
Citera
2020-07-21, 20:49
Medlem
Kalla handen även från norska FHM när det gäller begränsad publik på matcherna. Man ville testa max 2500 åskådare på fyra matcher i augusti och verkar ha liknande synpunkter som SEF/SvFF där man pekar ut Danmark som gott exempel, men fick nej med beskedet att det tidigast kan bli tal om beslut om publik 1 september.

– Jeg synes det er svært skuffende. Det var en søknad om fire testkamper, der man nøye og detaljert planla og presenterte protokoll for gjennomføring. Det foreløpige svaret er vanskelig å forstå, Jeg har forståelse for at det er en gradvis gjenåpning av samfunnet i et totalbilde, men det er jo ikke snakk om å åpne alt. Det var bare testkamper, for å få erfaringer som man kan bruke videre i åpningen av ting rundt om i Norges land, sier hun til VG.

I svarbrevet Aftenposten fikk tilgang til Helse- og omsorgsdepartementet at det «er besluttet at vedtak om åpning for arrangementer med over 500 personer ikke vil fattes før tidligst 1. september 2020.»

https://www.vg.no/sport/fotball/i/LA84qP/reagerer-kraftig-paa-myndighetenes-tilskuer-nei-vanskelig-aa-forstaa
Citera
2020-07-21, 22:21
Medlem
gunnarks avatar
Jag ser att Nobelfesten blev inställd i December,och det är inget bra besked för dom som vill se fotboll på plats igen!

Nu undrar nog många vad faan har det med vår älskade fotboll att göra?

Jo då just utdelningen av nobelpriset är ett av dom få tillfällen då regeringen får visa upp sig och Sverige på sändningstid världen över,så kan ni vara jävligt säkra på att dom som har hand om festen har jävligt bra kontakter med både regering och Folkhälsomyndigheten,och dom har fått något slags besked av dom

Tidigare trodde jag dom skulle släppa på folk 1:a September,för att sen skriva att vi kan ha 50% täckning på matcherna i oktober,men nu börjar jag bli orolig för att detta kan bli en säsong det det inte blir någon publik alls på matcherna,eller högs 25% på läktaren
Citera
2020-07-21, 22:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunnark
Jag ser att Nobelfesten blev inställd i December,och det är inget bra besked för dom som vill se fotboll på plats igen!

Nu undrar nog många vad faan har det med vår älskade fotboll att göra?

Jo då just utdelningen av nobelpriset är ett av dom få tillfällen då regeringen får visa upp sig och Sverige på sändningstid världen över,så kan ni vara jävligt säkra på att dom som har hand om festen har jävligt bra kontakter med både regering och Folkhälsomyndigheten,och dom har fått något slags besked av dom

Tidigare trodde jag dom skulle släppa på folk 1:a September,för att sen skriva att vi kan ha 50% täckning på matcherna i oktober,men nu börjar jag bli orolig för att detta kan bli en säsong det det inte blir någon publik alls på matcherna,eller högs 25% på läktaren

Enligt FHM kan det blossa upp igen under hösten. Så jag skulle förvånad om det blir publik denna säsongen. Skulle deras värsta scenario inträffa kanske säsongen avbryts eller ställs in.
Citera
2020-07-21, 23:03
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt FHM kan det blossa upp igen under hösten. Så jag skulle förvånad om det blir publik denna säsongen. Skulle deras värsta scenario inträffa kanske säsongen avbryts eller ställs in.

Fast vi kan inte tala om nån andra våg när första vågen fortfarande pågår. Eftersom FHM:s strategi hela tiden har varit att ha en utdragen men kontrollerad smittspridning under lång tid så är det inte det minsta överraskande att det inte blir nån publik i år. De få restriktioner vi har i övrigt i samhället kommer dessutom allt fler att strunta i eftersom folk inte orkar längre, vilket drar ut förloppet ytterligare, men den konsekvensen verkar FHM och regeringen vara flockimmuna mot.
Citera
2020-07-22, 08:35
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast vi kan inte tala om nån andra våg när första vågen fortfarande pågår. Eftersom FHM:s strategi hela tiden har varit att ha en utdragen men kontrollerad smittspridning under lång tid så är det inte det minsta överraskande att det inte blir nån publik i år. De få restriktioner vi har i övrigt i samhället kommer dessutom allt fler att strunta i eftersom folk inte orkar längre, vilket drar ut förloppet ytterligare, men den konsekvensen verkar FHM och regeringen vara flockimmuna mot.

Det vore givetvis bättre om folk skulle sköta sig bättre såklart men man ska också komma ihåg att tilltag som ÖSks med sjuka spelare, att det stått folk utanför arenorna mer än en gång (Senast hade ju HIF folk utanför i Falkenberg samt folk utanför Olympia mot AIK), det gör inte direkt att vi kan räkna med någon "gräddfil" för fotbollen.

Jag har hela tiden trott på en publikfri säsong och i nuläget hoppas jag på att ett sådant besked kommer för klubbarnas del, givetvis vore det ett hårt slag men då vet man iaf vad man har att jobba med och slipper dels jobba med flera olika spår och kan fokusera på hur man ska klara av det helt utan publik.
Citera
2020-07-22, 10:03
Medlem
Tycker t ex SvFF fortsatt agerar fel, som hela tiden försöker ta diskussionen utifrån de högsta seriernas perspektiv. Man börjar helt enkelt i fel ände av seriesystemet när man först försöker få in publik på Allsvenskan/Superettan. Man borde driva frågan utifrån ett gräsrotsperspektiv och börja med att få in publik på serierna upp till Div 2 och möjligen Div 1. Galenskapen att småklubbarna inte får ta in 40 betalande, trots att det är ok enligt rådande riktlinjer, borde vara första steget att förändra. Därifrån kan man driva frågan att testa t ex 100 pers i Div 2 osv osv. Och efter x antal positiva tester eventuellt släppa på t ex 500 i Superettan och till slut även publik i Allsvenskan.
Att lägga allt fokus på bara Allsvenskan blir både bakvänt och fel. Och framförallt blir det tokfel om all fotboll skall tvingas vara publikfri hela säsongen pga att man ev måste köra Allsvenskan så.

Och jag fattar fortfarande inte hur media inkl lokalmedia inte tar upp diskussionen.

Är ju närmast parodi när det liras Div 5 inför de vanliga 25 i publiken men dessa står och trängs bakom ett stängsel och ser matcherna gratis, istället för utspridda runt planen med en korv i ena handen och en kopp kaffe i den andra, och en betald matchbiljett i bakfickan. Mindre risk för smittspridning och större chans för klubbarna att överleva.
Citera
2020-07-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goback
I Finland har man nu ett corona fall i näst högsta divisionen , det har lätt till flera uppskjutna matcher , man försöker då smittspåra vem som träffat spelaren på träningar och olika lag kan ha samma sjukgymnaster osv , alla har stängst av.

Det blev inte mer än en uppskjuten match: https://svenska.yle.fi/artikel/2020/07/20/kpv-coronafria-spelar-match-som-planerat-pa-lordag
Citera
2020-07-23, 09:46
Medlem
L-illuminatos avatar
Frankrike som åker på första motgången med att öppna upp arenan.
Fansen sket helt i social distansering och körde klack.
PSG fansen var också en av de första som vägrade acceptera en stängd stadion när UEFA och Ligue 1 stängde ner i Mars utan stod utanför arenan och sjöng i tusental.

http://www.insideworldfootball.com/2020/07/21/french-threaten-close-stadia-psg-ultras-break-social-distancing-rules/
Citera
2020-07-23, 10:05
Medlem
Kanske kan tyckas off topic, men det är det ju egentligen inte. SF Bio börjar nu öppna upp för upp till 50 besökare och försöker driva frågan om att ändra maxgränsen uppåt. Kan man tillåta 50 pers att kolla på film tillsammans inomhus borde man ju få vara 50 pers som kollar på fotboll tillsammans utomhus, och dessutom utspritt över betydligt större yta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in