Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Inte bara hon, utan landslagets Nilla Fischer hakade så klart på direkt och ansåg att det var "typiskt att vårt mästerskap flyttas bara för att herrarnas gör det". Japp, coronaviruset är så klart inget annat än ett uttryck för patriarkala strukturer och manliga härskartekniker, och då ska de stackars kvinnorna offras. Men visst, din satans gnällf*tt*, varför inte lägga herrarnas och damernas EM samtidigt, och så låter vi åskådarna och tittarna välja själva vad de vill se. Låter det bättre?
Fan vad jag hatar dessa meningslösa individer nu förstår jag varför några slog sönder Fischers staty i Linköping ingen gillar henne.
Herrarnas EM flyttas vilket är extremt dyrt och ställer till det vad gäller alla fans som bokat boende och köpt flygbiljetter.
Hur många bryr sig och bokar upp för dam-EM?
Ingen jag känner åker för att se det på plats, några tittar på tv. Även damfotbollen drivs av att män tittar, många kvinnor jag pratat med tycker att damfotboll är skittråkigt.
Slutsats vi skiter väl i dam-EM och båda mästerskapen flyttas ju Fränden ditt jävla spån.
Går de samtidigt skulle mycket få titta på dam-EM.