2020-03-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte bara hon, utan landslagets Nilla Fischer hakade så klart på direkt och ansåg att det var "typiskt att vårt mästerskap flyttas bara för att herrarnas gör det". Japp, coronaviruset är så klart inget annat än ett uttryck för patriarkala strukturer och manliga härskartekniker, och då ska de stackars kvinnorna offras. Men visst, din satans gnällf*tt*, varför inte lägga herrarnas och damernas EM samtidigt, och så låter vi åskådarna och tittarna välja själva vad de vill se. Låter det bättre?

Fan vad jag hatar dessa meningslösa individer nu förstår jag varför några slog sönder Fischers staty i Linköping ingen gillar henne.
Herrarnas EM flyttas vilket är extremt dyrt och ställer till det vad gäller alla fans som bokat boende och köpt flygbiljetter.
Hur många bryr sig och bokar upp för dam-EM?
Ingen jag känner åker för att se det på plats, några tittar på tv. Även damfotbollen drivs av att män tittar, många kvinnor jag pratat med tycker att damfotboll är skittråkigt.
Slutsats vi skiter väl i dam-EM och båda mästerskapen flyttas ju Fränden ditt jävla spån.
Går de samtidigt skulle mycket få titta på dam-EM.
Citera
2020-03-17, 16:30
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Skit hade sett grymt mycket fram mot detta em utspritt över Europa. Jag bryr mig inte mycket om de nationella ligorna, varför ska det gå före? Det pågår varje år men em är bara vart 4:e år. Ett djävla daltande om ett influensa virus har fått hela världen få fnatt av oro.
Blir det inget sommar-os heller blir jag tokig, nu måste ju folk ha nånting att se fram emot och samlas till, verkar som alla ger upp snart. Djävla mesar
Och Typiskt att feministerna gnäller i dessa tider när hela världen är upp och ner och inget är som det brukar. Flytta på damernas mästerskap för att spela ett riktig mästerskap och hensen hittar förståss det vanliga vita manliga patriarkatets härskare i Uefa.
Men Greta är väl glad nu? Inga flygplan i luften på lång tid framöver. Om världen överlever till 2021 så väntar vi väl till dess
Det är de nationella ligorna som håller förbunden vid liv; förbunden levererar landslag till turneringarna.
Likaså är det klubbarna i de nationella ligorna som betalar spelarnas löner; de spelare som släpps till landslagsturneringar som EM.
Ligorna måste också spelas klart så man vet vilka lag som ska delta i nästa års Europacuper.

Man kan absolut bry sig mer om landslag än klubblag, men det är likväl klubblagsverksamheten som betalar landslagsverksamheten.
Citera
2020-03-17, 16:31
Medlem
Citat:
Skit hade sett grymt mycket fram mot detta em utspritt över Europa. Jag bryr mig inte mycket om de nationella ligorna, varför ska det gå före? Det pågår varje år men em är bara vart 4:e år. Ett djävla daltande om ett influensa virus har fått hela världen få fnatt av oro.
Blir det inget sommar-os heller blir jag tokig, nu måste ju folk ha nånting att se fram emot och samlas till, verkar som alla ger upp snart. Djävla mesar
Och Typiskt att feministerna gnäller i dessa tider när hela världen är upp och ner och inget är som det brukar. Flytta på damernas mästerskap för att spela ett riktig mästerskap och hensen hittar förståss det vanliga vita manliga patriarkatets härskare i Uefa.
Men Greta är väl glad nu? Inga flygplan i luften på lång tid framöver. Om världen överlever till 2021 så väntar vi väl till dess

Det komme inte bli något OS i Tokyo dom kommer bli tvungna att flytta det också, vi är mitt uppe i en pandemi även om idioterna Fränden och Fischer inte förstår det.
Citera
2020-03-17, 16:32
Medlem
estetiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Missvisande rubrik, det ställs inte alls in, utan skjuts upp ett år.

Innebär det här att man kommer inleda nästa VM-kval innan EM har spelats? Det vore ju det mest rimliga ur logistisk synpunkt.
vadå missvisande rubrik?! blir det fotbolls-em år 2020 menar du?
Citera
2020-03-17, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estetik
vadå missvisande rubrik?! blir det fotbolls-em år 2020 menar du?
Av den anledningen jag skrev. Ändra rubriken till fotbolls-EM 2020 skjuts upp till 2021.
Citera
2020-03-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetspot300
EM 2021 och VM 2022, det blir två bra somrar på raken med andra ord. :-)

Nej, inte två somrar i rad. VM 2022 skall ju spelas under november-december
Citera
2020-03-17, 17:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Det är de nationella ligorna som håller förbunden vid liv; förbunden levererar landslag till turneringarna.
Likaså är det klubbarna i de nationella ligorna som betalar spelarnas löner; de spelare som släpps till landslagsturneringar som EM.
Ligorna måste också spelas klart så man vet vilka lag som ska delta i nästa års Europacuper.

Man kan absolut bry sig mer om landslag än klubblag, men det är likväl klubblagsverksamheten som betalar landslagsverksamheten.
Och mästerskapen är den perfekta reklampelaren för klubbarna. För de mindre insatta så är det ofta där fotbollsintresset föds. Usa vm för svenskar, frankrike vm för fransoserna, sydkorea vm för koreanerna.
Citera
2020-03-17, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Missvisande rubrik, det ställs inte alls in, utan skjuts upp ett år.

Innebär det här att man kommer inleda nästa VM-kval innan EM har spelats? Det vore ju det mest rimliga ur logistisk synpunkt.

Ja, så kommer det bli! Europas kval till VM 2022 börjar ju 25 mars 2021.

Sedan måste ju UEFA "förhandla" med FIFA, för det skall spelas VM-kval under juni 2021 och det måste ju flyttas eftersom EM skall spelas då
Citera
2020-03-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Inte bara hon, utan landslagets Nilla Fischer hakade så klart på direkt och ansåg att det var "typiskt att vårt mästerskap flyttas bara för att herrarnas gör det". Japp, coronaviruset är så klart inget annat än ett uttryck för patriarkala strukturer och manliga härskartekniker, och då ska de stackars kvinnorna offras. Men visst, din satans gnällf*tt*, varför inte lägga herrarnas och damernas EM samtidigt, och så låter vi åskådarna och tittarna välja själva vad de vill se. Låter det bättre?

En del av damerna tänkte till för att det inte skulle se så dåligt ut. Nilla sa vad hon tyckte. Att hon nu inte har en chans att vara med kan spela in. Hon hade kanske kunnat tänka sig att spela ett år till efter OS, men inte två.

Flyttas OS så lägger nog Nilla av innan säsongen startar
Citera
2020-03-17, 19:49
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Och mästerskapen är den perfekta reklampelaren för klubbarna. För de mindre insatta så är det ofta där fotbollsintresset föds. Usa vm för svenskar, frankrike vm för fransoserna, sydkorea vm för koreanerna.
Spot on. Mycket sant.
Citera
2020-03-17, 20:05
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Det komme inte bli något OS i Tokyo dom kommer bli tvungna att flytta det också, vi är mitt uppe i en pandemi även om idioterna Fränden och Fischer inte förstår det.

IOK är av annan åsikt och jag litar mer på dem än på dig
https://www.olympic.org/news/communique-from-the-international-olympic-committee-ioc-regarding-the-olympic-games-tokyo-2020
Citera
2020-03-17, 20:10
Medlem
Citat:
IOK är av annan åsikt och jag litar mer på dem än på dig
https://www.olympic.org/news/communique-from-the-international-olympic-committee-ioc-regarding-the-olympic-games-tokyo-2020

Jaså jag sa att EM kommer flyttas fram ett år och det sa jag för en månad sen.

Var bara lugn IOK kommer inte kunna köra OS i år det kommer ett beslut längre fram.
Många vill hålla på besluten lite men det mesta stängs ner och evenemang ställa in.
Face Palm på dig själv grabben.

Det IOK säger i din länk är 99% PK-babbel om allting de ska göra föra att hjälp alla som förbereder OS och hjälpa atleter. Det ska låta bra helt enkelt.
Sen så skriver man att man har för avsikt att försöka genomföra OS det betyder inte att det kommer vara möjligt om några månader utan enbart vad de vill för att slippa strul och kostnader för en flytt.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2020-03-17 kl. 20:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in