Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Si där. Ja, men då är vi ju överens.

Det värsta med CA är väl att inget är konkret...

LP pekade ut CP
VG befann sig kring Sveavägen
SE stämplar ut 60m ifrån

Men just CA finns bara ett vapen av samma sort...

Jag kanske missar något ?
Citera
2024-09-20, 18:39
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det värsta med CA är väl att inget är konkret...

LP pekade ut CP
VG befann sig kring Sveavägen
SE stämplar ut 60m ifrån

Men just CA finns bara ett vapen av samma sort...

Jag kanske missar något ?

Du har givetvis rätt i , att man inte kan hugga i sten att CA verkligen befann sig på Sveavägen (eller strax omkring), som man kan med de övriga du nämnde. Dock har vi fantombilden, omständigheterna med vapnet, hans lite kufiska och speciella person, beredd att ta till nävar och sparkar mot sin omgivning. Somliga skulle säkert hävda att han delvis platsar i "longtime failure"-facket också, eventuell frustration över att (bitvis) leva i ofrivillig ensamhet och kanske rent av i ett utanförskap, osv.
Citera
2024-09-20, 19:40
Medlem
Citat:
Du har givetvis rätt i , att man inte kan hugga i sten att CA verkligen befann sig på Sveavägen (eller strax omkring), som man kan med de övriga du nämnde. Dock har vi fantombilden, omständigheterna med vapnet, hans lite kufiska och speciella person, beredd att ta till nävar och sparkar mot sin omgivning. Somliga skulle säkert hävda att han delvis platsar i "longtime failure"-facket också, eventuell frustration över att (bitvis) leva i ofrivillig ensamhet och kanske rent av i ett utanförskap, osv.

Fan..helt plötsligt så har du börjat att resonera resonabelt och med sunt förnuft lately.
Det har noterats.
Enda frågan är varför inte innan?
Citera
2024-09-20, 19:59
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Fan..helt plötsligt så har du börjat att resonera resonabelt och med sunt förnuft lately.
Det har noterats.
Enda frågan är varför inte innan?

Ha ha. Jag kände väl ett så in i vasse stort behov av att komma in CA-värmen, ta del av dess köttgrytor och dansa kring dess stång? Skämt å sido så handlar det väl bara om att man i längre perioder fokuserar på olika uppslag, och måste stånga sig blodig kring dessa innan man blir färdig med dem, och kan gå vidare till nästa? Vill minnas att du själv genomgått sådana resor och förvandlingar genom åren?

Vem vet, om två år kanske jag (eller du) går all-in för PKK, och försvarar Holmér med rustning och lans?
Citera
2024-09-20, 22:17
Medlem
Citat:
Jo men när man försöker så funkar det ju inte...

Keps...nja
Rock ...nja
Stålbågade glasögon...nja
Handledsväska...nja

Snygg kropp...säger tydligen Anna Hage...
Några säger klumpig...andra spänstig..
Lodis säger någon...
NF säger för gammal för att vara väktare...

Det kan ju för fan vara halva Sverige

Där är du hederlig.

Ingen nailar Palmes mördare på signalementet. Har du en kandidat som inte är helt utanför ramen hittar du sätt att kila in honom. Tror man får strunta i den där biten.
Senast redigerad av Bemp 2024-09-20 kl. 22:25.
Citera
2024-09-20, 22:24
Medlem
Citat:

Ja allt detta kan säkert vara bra när det kommer något av substans till mordet...

Alla förstår att "kärnan" är vapnet och tyvärr så vet vi inte...

Kärnan i CP är ju Lisbeth..

Kärnan i SE är ju utstämplingstiden och signalement..

Sen tror jag CA blir aktuell nu när Otto har drivit hårt och Boken...

Men det lägger sig snart igen och 2-3st kommer ff "nörda" ner sig i spår i ammunitionen...
Citera
2024-09-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Där är du hederlig.

Ingen nailar Palmes mördare på signalementet. Har du en kandidat som inte är helt utanför ramen hittar du sätt att kila in honom. Tror man får strunta i den där biten.

Är väl bara en i hela Sverige som kände att signalementen menade honom.
Citera
2024-09-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ja allt detta kan säkert vara bra när det kommer något av substans till mordet...

Men det lägger sig snart igen och 2-3st kommer ff "nörda" ner sig i spår i ammunitionen...

Vapen och ammunition driver CA-spåret. Personer med tillgång till både och som är i linje med rimlig GM-profil är inte dyngmånga. Tro på fan att karln är intressant. Signalementsbiten tycker jag man kan strunta i. AI-prylen utifrån Mårtens grandman är sval imho. CA var ingen idiot. Grandmannen ter sig som en.
Citera
2024-09-20, 22:33
Medlem
Citat:
Är väl bara en i hela Sverige som kände att signalementen menade honom.

Jaha. Vem då? Var jag GM hade jag inte skitit i brallan när info rullade in om hur jag såg ut.
Citera
2024-09-20, 22:34
Medlem
Citat:
Vapen och ammunition driver CA-spåret. Personer med tillgång till både och som är i linje med rimlig GM-profil är inte dyngmånga. Tro på fan att karln är intressant. Signalementsbiten tycker jag man kan strunta i. AI-prylen utifrån Mårtens grandman är sval imho. CA var ingen idiot. Grandmannen ter sig som en.

Ja påstår inte att CA inte kan passa bra i bilden av ensam gärningsman...

Utan kärnan är vapnet och kan man inte bevisa något där så slutar allt där och sen blåser man upp allt med troliga eller möjliga gissningar..

Det är ju eg samma problematik som för andra misstänkta GM.
Citera
2024-09-20, 22:37
Medlem
Citat:
Jaha. Vem då? Var jag GM hade jag inte skitit i brallan när info rullade in om hur jag såg ut.

Nej , det borde vara omöjligt och när fantombilden dök upp så var alla lugna .
Citera
2024-09-20, 22:45
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:

För egen del (och de flesta andra i tråden) har ju följt den i flera år. Tycker inte boken har väckt särskilt stor uppståndelse i tråden trots allt. Inte som när Filter presenterade lösningen och TP släppte sin bok om SE, då exploderade ju bokstavligen hans tråd. Dessutom har det ju släppts två tre böcker tidigare om CA, minns inte att tråden stegrade nämnvärt pga dessa. Kanske beroende på dess innehåll och på att de var på obegripliga språk? Sedan gjorde ju inte Paul Smith någon vidare promotion varken för sig själv eller sin bok i den intervju Ekevi gjorde med honom, snarare tvärtom, det var ju ett sällan skådat haveri. Ekevi drog ju ner brallorna på dansken tämligen rejält. Ett av Ekevis bättre stunder för övrigt.

CA är ju till skillnad mot SE en rätt mystisk och mörk figur - det kan man ju inte beskylla SE för, även om han bitvis är intressant. Detta tror jag bidragit till intresset för CA, plus de märkliga omständigheterna. Sedan tror jag det blev en rejäl adrenalinkick för många av oss, när det bandade förhöret med CA publicerades av Avsnitt (eller vilket hopplöst dåligt namn de nu använder sig av). Kanske kommer CA-tråden att explodera när dokumentären kommer, förutsatt att den innehåller det sprängstoff som utlovats? Men även du lär väl medge, att Mårtens fantombild fick det att kittla under fötterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in