Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Ja allt detta kan säkert vara bra när det kommer något av substans till mordet...
Alla förstår att "kärnan" är vapnet och tyvärr så vet vi inte...
Kärnan i CP är ju Lisbeth..
Kärnan i SE är ju utstämplingstiden och signalement..
Sen tror jag CA blir aktuell nu när Otto har drivit hårt och Boken...
Men det lägger sig snart igen och 2-3st kommer ff "nörda" ner sig i spår i ammunitionen...
För egen del (och de flesta andra i tråden) har ju följt den i flera år. Tycker inte boken har väckt särskilt stor uppståndelse i tråden trots allt. Inte som när Filter presenterade lösningen och TP släppte sin bok om SE, då exploderade ju bokstavligen hans tråd. Dessutom har det ju släppts två tre böcker tidigare om CA, minns inte att tråden stegrade nämnvärt pga dessa. Kanske beroende på dess innehåll och på att de var på obegripliga språk? Sedan gjorde ju inte Paul Smith någon vidare promotion varken för sig själv eller sin bok i den intervju Ekevi gjorde med honom, snarare tvärtom, det var ju ett sällan skådat haveri. Ekevi drog ju ner brallorna på dansken tämligen rejält. Ett av Ekevis bättre stunder för övrigt.
CA är ju till skillnad mot SE en rätt mystisk och mörk figur - det kan man ju inte beskylla SE för, även om han bitvis är intressant. Detta tror jag bidragit till intresset för CA, plus de märkliga omständigheterna. Sedan tror jag det blev en rejäl adrenalinkick för många av oss, när det bandade förhöret med CA publicerades av Avsnitt (eller vilket hopplöst dåligt namn de nu använder sig av). Kanske kommer CA-tråden att explodera när dokumentären kommer, förutsatt att den innehåller det sprängstoff som utlovats? Men även du lär väl medge, att Mårtens fantombild fick det att kittla under fötterna?