2020-06-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
PS för i sin bok ett resonemang att pressen i Sverige bara driver "Cirkus Palme" för att sälja lösnummer. Han menar att en person det knappt går att gräva fram någon information om inte är intressant för att sälja klick och lösnummer och ratas av media.

Han är lite klädsamt bitter i sin bok som publicerades 2012 att en DN-reporter var jätteintresserad innan PS förklarade att CA inte kände någon i SÄPO eller Polisen och sen blev det dödstyst i svensk press.

Svenska journalister kan väl inte läsa danska får vi gissa.

Att IBA i GRK och "Hemliga tvåan" i DR egentligen hänger ut honom som enda kandidat stöds i PS bok där UÅ säger i en intervju att "Vi har GH(CA) och ingenting, ingenting, ingenting och möjligtvis någon på femte plats."

För er som inte läst GRK kan man ju kontemplera inför onsdag varför "GH" eller CA är den enda som föräras med eget kapitel i en statlig rapport.

Palmemordet var helt löst 1996 efter att DR som analyserar GMP skrevs.

Varför krångla till det när guldmedaljen delas ut på onsdag?

Vi är ett CA-vapen ifrån att osäkra vår Champange" i denna tråd.

Edit: "Hör jag ordet "Christer Andersson" så osäkrar jag min Champagne!"

Plopp! ("Det lät som barns lek med Champis! Men jag kan inte bedöma promillehalten bara på ljudet!")

Edit 2: Att media, eller annan aktör, till och med lyckats lägga munkavel på den "Glappkäftade, vita valrossen i porslinsbutiken" med haltande gång och professorskäpp, måste tyda på att något flyger vår väg här i tråden om CAs roll som GM inför onsdag....

Ja tystnaden kring honom är väldigt märklig nu. En vettig reporter hade ju som sagt grävt som fasen på CA när GW som är respekterad av media säger att "en av dom är det"... (CA och SE). Även om det bara är cirkus så borde ju allt som pekar mot CA sälja lösnummer om nått. Speciellt med tanke på vapnet och GM-profilen
Citera
2020-06-08, 16:43
Medlem
Tosingens avatar
Nu har Expressen rotat fram en gammal enkät som de publicerade för ett par månader sen och lagt upp den igen, där de frågar ett gäng experter vem de tror är mördaren. GW är på vår sida!😊

”Vilken gärningsperson tror du på?

– Jag har jävligt svårt att ta till mig Engström. Jag har träffat några av hans typ. Det ska till en massa is magen för att du ska kunna trycka av rakt i ryggen på dem. Det vete fan om jag tror att Engström gjort det. Jag tror mer på den som kallades för ”den förste Christer Pettersson”, han som sköt sönder en tv. Honom tror jag mer på i så fall. Han är också död sedan länge.”

Som alla andra här är inne på, varför börjar ingen journalist nysta vidare i det uttalandet?
Citera
2020-06-08, 16:47
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tosingen
Som alla andra här är inne på, varför börjar ingen journalist nysta vidare i det uttalandet?

Tror det helt enkelt har att göra med att dagens journalister inte är insatta i mordgåtan, de flesta arbetade inte som journalister när mordet skedde 1986 och är nog upptagna med annat journalistarbete, de kan inte grotta ned sig i palmemordet som oss andra här på Flashback.
Citera
2020-06-08, 17:07
Medlem
Citat:
Nu har Expressen rotat fram en gammal enkät som de publicerade för ett par månader sen och lagt upp den igen, där de frågar ett gäng experter vem de tror är mördaren. GW är på vår sida!😊

– Jag har jävligt svårt att ta till mig Engström. Jag har träffat några av hans typ. Det ska till en massa is magen för att du ska kunna trycka av rakt i ryggen på dem. Det vete fan om jag tror att Engström gjort det. Jag tror mer på den som kallades för ”den förste Christer Pettersson”, han som sköt sönder en tv. Honom tror jag mer på i så fall. Han är också död sedan länge.”

Känns som en nedtystning helt klart. Inflör onsdagen möjligen. Kan du länka artikeln från Expressen?
Citera
2020-06-08, 17:18
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Tror det helt enkelt har att göra med att dagens journalister inte är insatta i mordgåtan, de flesta arbetade inte som journalister när mordet skedde 1986 och är nog upptagna med annat journalistarbete, de kan inte grotta ned sig i palmemordet som oss andra här på Flashback.

Kan vara som du säger. Men borde de inte fråga vidare vem denne dubbelgångare är och varför GW fastnat för just honom? Tror nog mer som andra här att de blivit uppmanade att hålla tyst om CA för att inte blåsa KP på konfekten. Därför alla yrar om Sydafrika och SE. Ser det som en positiv indikation att ingen (utom GW) nämner honom som ett alternativ.
Citera
2020-06-08, 17:19
Medlem
Tosingens avatar
Här är artikeln:
https://www.expressen.se/premium/nyheter/jag-tror-att-mordaren-fortfarande-ar-i-livet/

Edit: glömde lägga till att det är en premium-artikel😬
Senast redigerad av Tosingen 2020-06-08 kl. 17:21. Anledning: Tillägg
Citera
2020-06-08, 17:22
Medlem
Soterns avatar
Borde man inte tagit DNA i CA:s släkt och omgivning precis som man uppenbarligen gjort när det gäller SE? Och har man gjort det, varför har inte det läckt ut till media som det gjort när det gäller SE?
Jag lutar åt CA men något mer borde framkommit om man hade honom som misstänkt.
Citera
2020-06-08, 17:29
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Borde man inte tagit DNA i CA:s släkt och omgivning precis som man uppenbarligen gjort när det gäller SE? Och har man gjort det, varför har inte det läckt ut till media som det gjort när det gäller SE?
Jag lutar åt CA men något mer borde framkommit om man hade honom som misstänkt.

De har säkert tagit CA’s DNA men det har det varit tyst om till skillnad mot SE som blev kändis iom Filters reportage. Plus att SE inte har nåt med saken att göra mer än som rökridå i media just nu.
Citera
2020-06-08, 17:36
Medlem
Soterns avatar
Citat:
De har säkert tagit CA’s DNA men det har det varit tyst om till skillnad mot SE som blev kändis iom Filters reportage. Plus att SE inte har nåt med saken att göra mer än som rökridå i media just nu.

Det skulle ju kunna vara som du säger att de tagit CA:s DNA. Det vill säga har haft tillgång till hans eget DNA och inte behövt gå "genvägen" via släktingar och det kan vara detta som gjort att det inte läckt.
För hade de topsat släktingar hade det nog läckt ut.
Senast redigerad av Sotern 2020-06-08 kl. 17:38.
Citera
2020-06-08, 18:00
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det skulle ju kunna vara som du säger att de tagit CA:s DNA. Det vill säga har haft tillgång till hans eget DNA och inte behövt gå "genvägen" via släktingar och det kan vara detta som gjort att det inte läckt.
För hade de topsat släktingar hade det nog läckt ut.

Menar mer att ev utredningsåtgärder kring CA varit sekretessbelagda. Därför det varit tyst om honom. Tror verkligen inte han på något sett varit avförd från utredningen. Tvärtom!
Citera
2020-06-08, 18:10
Medlem
Citat:

Ursäkta, men har inte GW:s teori i hur många år som helst handlat om en mindre konspiration med Säpo-medarbetare inblandade? "En pilgrims död". Det är väl GW:s teori om mordet, mer eller mindre.
Citera
2020-06-08, 18:31
Medlem
Tosingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ursäkta, men har inte GW:s teori i hur många år som helst handlat om en mindre konspiration med Säpo-medarbetare inblandade? "En pilgrims död". Det är väl GW:s teori om mordet, mer eller mindre.

Jo! Men nåt har hänt som fått honom att ändra sig🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in