Citat:
Ursprungligen postat av
pyro860
Sköt han Palme så har jag väldigt svårt att se att han skulle gjort sig av med vapnet. Då vill han nog behålla det som en trofé
Det har jag svårt att se. Det normala bör väl vara att göra sig av med vapnet. Jag har i alla fall själv svårt att se att man skulle förvara det i hemmet som CA verkar ha gjort. Det är ju som att be om att åka fast.
Citat:
Uppgiften om kulinköpet måste kommit någonstans ifrån och borde gå att kolla upp. Fantombilden från grand är ju ändå lite lik. Från mordplatsen kan du inte säga något för ingen har sett ansiktet på GM. Möjligtvis LP men kan även blandat ihop med AB. Högst troligen har hon svårt att se ansiktet pga motljuset
Ja, den uppgiften finns lätt tillgänglig i materialet.
https://wpu.nu/index.php?title=Fil:IVA_20894-1-7_Inl%C3%A4mnning_och_provskjutning_av_ammo_2011.p df&page=2
De kulorna som testades från skytteklubben visade sig inte komma från samma batch som palmekulorna.
Citat:
Fast han verkar ju inte alls ha gillat Palme. Han känns ju som mer Palmehatare än SE iallafall. Signalementet med Grandmannen kan inte helt uteslutas? Okej, så du påstår att hans vapen var inlåst i ett bankfack. Vad styrker detta?
Fast han verkar ju inte ha ett palmehat.
Hans bror har inte uppfattat något sådant eller ens ett politiskt intresse. Personen från skytteklubben säger samma sak. Modern har heller inte uppfattat något hat eller intresse för politik.
Det verkar mest vara ytterligare en sak som har kusinen som enda källa. Samma kusin som uppgiften om skottet mot OP i rutan kommer. Som också är högst tveksam uppgift.
Jag skulle säga att SE och CA verkar ha ungefär lika mycket palmehat. De är båda borgare som inte gillar socialdemokraterna. Men inget särskilt hat finns bekräftat. Snarare tvärtom.
Jag påstår inte att hans vapen var inlåsta i ett bankfack. Det är han själv som påstår. Jag kan omöjligt veta om det stämmer eller inte.