Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Kan det ha varit så att Torsten faktiskt gick till rätt stuga (han gav ju rätt beskrivning av den) men att den riktige CA gömde sig inomhus och skickade fram någon annan som utgav sig för att vara CA? Som en säkerhetsåtgärd om han nu verkligen försökte gå under jorden.
Det skulle förklara varför denne falske CA omedelbart förstod Torstens ärende och spelade med i detta.
Torsten förlägger visit i stugområdet 1992-93 någon gång och vid den tiden torde nog en lågt liggande CA ha tittat fram. Vet heller inte vem han skulle ha att skicka fram när Torsten står där. Det har föreslagits att det skulle kunna vara brodern Torsten träffat, men det tror jag inte.
Jag vet inte vad man ska tro. Torsten, som hade ansvaret för provskjutningen i Stockholms polisdistrikt, har kanske hafsat och missat och drar till med något. Eller blandar ihop saker. Det är dock endast en innehavare han har anledning att besöka samband med vapenaktionen och det är CA. Och då borde han väl minnas omständigheterna ganska klart ett par år senare. Och han har ju varit ute vid stugan, han ritar en karta som stämmer och beskriver platsen korrekt, vad jag minns.
Mysteriöst är det och olyckligt att det drog ut på tiden ända till 1995 innan man tog sig an CA.