Citat:
Slutligen i svamlet här på slutet .har jag genom åren haft problem med skjutandet på Platsen
Om det är rätt så lägger skytten handen på Palme och skjuter det går inte att missa om Pipan sitter mot ryggen.
Vore det ett proffs / konspiration hade han skjutit 2 skott ( Mot Palme ) har jag fått för mig. " Double tap " som det heter på TV
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_tap
Jag har med min okunskap tänkt att det var aldrig meningen att skjuta mot Lisbeth öh taget.
Ett proffs / konspiration ) hade skjutit 2 skott ( Mot Palme ) och inte missat.
men som skrivet var jag har inte läst på eller sett hur dom stod.
Tycker även skytten hinner se att han missar Lisbeth och kan följa upp om det var meningen. Skjuta även henne. och inte missat en gång till på nära håll.
Om det är rätt så lägger skytten handen på Palme och skjuter det går inte att missa om Pipan sitter mot ryggen.
Vore det ett proffs / konspiration hade han skjutit 2 skott ( Mot Palme ) har jag fått för mig. " Double tap " som det heter på TV
https://en.wikipedia.org/wiki/Double_tap
Jag har med min okunskap tänkt att det var aldrig meningen att skjuta mot Lisbeth öh taget.
Ett proffs / konspiration ) hade skjutit 2 skott ( Mot Palme ) och inte missat.
men som skrivet var jag har inte läst på eller sett hur dom stod.
Tycker även skytten hinner se att han missar Lisbeth och kan följa upp om det var meningen. Skjuta även henne. och inte missat en gång till på nära håll.
Nu är jag verkligen ingen expert, men jag har tidigare tävlat i pistolskytte och har även provskjutit en .357 revolver, så jag har själv funderat en del på detta:
Själva mordet var amatörmässigt utfört och präglas mer av ilska och hämnd, än av kylig professionalitet i mina ögon.
Jag vill påstå att alla som tränat grovkalibrigt skytte i några år kan på så nära håll, sätta ett skott i vardera huvud innan LP hunnit vända sig om.
Men nu var det inte pappfigurer på skjutbanan, utan två livs levande människor i centrala Stockholm, och adrenalinpåslaget var säkerligen högre än gärningsmannen någonsin upplevt tidigare.
Det var detta adrenalinpåslag som gör att man darrar som ett asplöv, som sannolikt var skälet till att GM sätter pipan i ryggen på OP för att försäkra sig om att inte missa. Att "missa" LP på det avståndet vid den andra avfyrningen tycker jag är väldigt talande.
Hur ett proffs skulle agera i den situationen kan jag bara killgissa om ( killgissning = gissning baserad på logik och rationellt tänkande).