Mårten såg mannen ganska länge stå och stirra.
Samma dag var det på löpen att sossarna höjt aktieskatten - vilket drabbade CA svårt. Han hade belånat aktier.
CA sa det ja. Så klart han sa det.
Vad har du fått att GM var smal och spänstig?
GrM = Grandmannen
Jag har alltid trott på en liten grupp sydafrika och poliser/säpo.
Men efter sett Otto Ekevi's YouTube kanal har jag blivit övertygad om att det var CA.
Det är flera saker som vore för osannolika
1 - Grandmannen var lika CA
2 - Sannolikt att GrM följde efter Makarna Palme enligt Ljubisa Najic (korvkioskmannen)
3 - GrM gick klumpigt
4 - GM rörde sig klumpigt (sammantaget pekar vittnesmålen på det och inte på att han rörde sig på annat sätt)
5 - OM det vore en annan GM än CA - vore det otroligt osannoligt att denne OCKSÅ rörde sig klumpigt hade liknande signalement OCH samma vapen OCH samma udda ammunition som CA bevisligen hade.
Här är förhören med korvkioskmannen
1986-03-24 08:10
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E23-00-C
Ljubisa Najic beskriver mannen som gick efter makarna Palme:
Cirka 30-40 år, cirka 180 lång och kraftigt byggd. Ej tjock. Mannen var ljushårig. Typisk svensk.
Mannen var iklädd en grön eller grå jacka som gick nästan till knäna. Han tror att jackan var försedd med luva.
Mannen hade jackan uppknäppt.
Mannen gick klumpigt.
1989-02-18 17:08
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:E23-00-F
A: Det är nånting som jag frågade om i går att det här första förhöret som hölls med dig, 04:55 på natten alltså, så står det ingenting om att du skulle ha sagt att mannen gick underligt och såvitt jag kan se inte heller i det förhör som hölls samma dag, 1986-03-01 13:30 .
N:
Jag säger att jag har, vad heter det, sagt samma att mannen har gått väldigt, väldigt konstigt. Han hade konstig gång. Och jag står fortfarande för det att jag har sagt.
A: Däremot har du sagt vid senare förhör, 1986-03-24 , att mannen gick klumpigt, står det antecknat här. Det är alltså tre och en halv vecka efter den här händelsen.
N: Jag har det minnet att jag har sagt till polisen också det, dom har skrivit, det kan jag inte säga när (ohörbart)