Citat:
"DEN SOM LYSSNAR PÅ Svenska Dagbladets poddserie Mannen med revolvern kan inte undgå att märka att poddmakarna vill ge stor tyngd åt den tidigare spaningsledaren i Palmeutredningen Hans Ölvebro.
Sammanlagt uttalar sig Ölvebro på 32 olika ställen i serien. Bland annat säger han: ”För mig finns det ingen annan som tänkbar gärningsman” och ”Han var ju det enda alternativet som jag såg det”.
De två uttalandena ger ju bilden av att Ölvebro både under sin tid som chef för polisens Palmegrupp och nu, många år efteråt, anser att fallet i princip är uppklarat: det var Christer A som sköt."
https://gunnarwall.wordpress.com/2025/04/12/hur-tungt-vager-hans-olvebro-som-sanningsvittne-om-christer-a/
Sammanlagt uttalar sig Ölvebro på 32 olika ställen i serien. Bland annat säger han: ”För mig finns det ingen annan som tänkbar gärningsman” och ”Han var ju det enda alternativet som jag såg det”.
De två uttalandena ger ju bilden av att Ölvebro både under sin tid som chef för polisens Palmegrupp och nu, många år efteråt, anser att fallet i princip är uppklarat: det var Christer A som sköt."
https://gunnarwall.wordpress.com/2025/04/12/hur-tungt-vager-hans-olvebro-som-sanningsvittne-om-christer-a/
För gärningsmannahypotes Christer Andersson saknar det all betydelse vad en numera åttioårig Hans Ölvebro anser,eller för den delen icke anser.
Det rubbar inte gärningsmannahypotesens fundament en endaste millimeter,så i samband hypotes CA ställer jag mig frågande till hela Gunnar Walls artikel i sin helhet i just detta avseende.
Vad som återstår blir då endast Walls misstanke om att poddens producenter på något sätt manipulerat Ölvebros kommentarer.Misstanken förefaller underlig redan i utgångspunkt,med den materialmässiga förankring som finns angående PUs intresse för Christer under den tidsperiod som Hans Ölvebro var spaningsledare.Det gick till och med så långt att de allvarligt övervägde SiS som komponent i utredningen emot CA..en aktion som i sådant fall skulle sakna motsvarighet i den övriga Palmeutredningen.
Wall kan således själv läsa sig till det stora intresse som fanns inom PU under den period som Hans Ölvebro fortfarande var "boss",och med detta som materialbakgrund ligger indikationen onekligen mycket klar..att även Hans Ölvebro under sin aktiva tid som spaningsledare tyckte att hypotes Christer A var av stort intresse.
Walls artikel andas således unken misstanke utan grund.Den riktar udden både emot Ölvebro samt de journalister som pratat med honom i samband med poddseriens tillkomst.
Walls artikel andas dessutom något annat.Den andas desperation hos en kringskuren gammal konspirationsteoretiker som i all praktik finner att han har slut på alla goda argument.
Motsatsen till hur Wall arbetade med exempelvis hypoteserna om Christer P eller Stig E kunde inte vara större.Nu befinner sig Wall på fel sida indicium och fakta,och då resonerar han som sina tidigare åsiktsmotståndare gjorde och gör vid hypoteserna Stig E samt Christer P.
Det är sannerligen en 180graders svängom som Wall tagit sig..och den manifisterar sig enbart i samband med diskussion gärningsmannahypotes Christer A.
Det är naturligtvis ingen tillfällighet att det förhåller sig så här.
Wall kommer att få permanent massiva problem med gärningsmannahypotes Christer Andersson.
Hans artikel här måste ses i detta ljus..för om sanningen skall fram så artikeln något av ett lågvattenmärke.
Även för Gunnar Wall.
Senast redigerad av Lookalike 2025-04-12 kl. 14:07.
Senast redigerad av Lookalike 2025-04-12 kl. 14:07.