2020-03-04, 22:54
Medlem
tokschtekts avatar
Rubriken säger allt. Dum fråga kanske, jag vet inte, men har googlat runt en stund nu och kan inte hitta något. Jag röker ganska sällan, röker bara när jag är onykter (aka feströkning), tycker effekten blir helt annorlunda när den blandas med något annat. Därför får jag en jävla nikokick av nästan allt, spyr efter två snus. Skulle vara kul att kika runt lite på olika nikotinhalter, själv kan jag verkligen ingenting om cigg. Är det i regel mindre nikotin i menthol ciggaretter exempelvis? Å andra frågor. Tackar!
Citera
2020-03-04, 23:05
Bannlyst
Dä står på paketet och på leverantörens hemsida.
Citera
2020-03-05, 09:03
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Dä står på paketet och på leverantörens hemsida.

Står inte på paketet.
Citera
2020-03-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokschtekt
Rubriken säger allt. Dum fråga kanske, jag vet inte, men har googlat runt en stund nu och kan inte hitta något. Jag röker ganska sällan, röker bara när jag är onykter (aka feströkning), tycker effekten blir helt annorlunda när den blandas med något annat. Därför får jag en jävla nikokick av nästan allt, spyr efter två snus. Skulle vara kul att kika runt lite på olika nikotinhalter, själv kan jag verkligen ingenting om cigg. Är det i regel mindre nikotin i menthol ciggaretter exempelvis? Å andra frågor. Tackar!

I samband med senaste tobaksdirektivet 2014/40/EU så förbjöds tillverkare av tobaksprodukter att redogöra för bland annat nikotinhalt på förpackningarna. Gäller också snus.
Citera
2020-03-05, 21:35
Medlem
Herregud. Man använder lämplig sökmotor och söker efter: list of cigarettes by mg nicotine

Klarar du att torka dig själv efter toabesöket?
Citera
2020-03-07, 08:35
Medlem
TormentumAnimaliss avatar
Osäker på mentol men standard röda brukar ligga på 0,8 mg nikotin, dom light jag sett är 0,6 - 0,7 mg.
Citera
2020-03-08, 10:44
Medlem
Irrelevant för tråden men jag hittade ett gammalt prince paket häromdagen, 1.6 mg nikotin! Nu är det hälften.
Citera
2020-05-11, 11:13
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikson
Herregud. Man använder lämplig sökmotor och söker efter: list of cigarettes by mg nicotine

Klarar du att torka dig själv efter toabesöket?

Kan du länka en sådan lista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in