2020-03-05, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
''Mycket vanligt'' är det knappast sluta snacka skit absolut förekommer det men måla inte upp en bild som att varannan snut plockar med sig ett hägge grönt hem.

Ja, absolut inte alla men händer oftare än vad du tror. Själv fick jag 10 000 stulet vid husis.

Edit: åtalad för något? Nej, hade någonting hemma? Nej, brottet? Måla en vägg i skogen...
Citera
2020-03-05, 05:42
Medlem
Badassmfokas avatar
Är så klart omöjligt att veta exakt hur vanligt detta är men självklart är det inget man bör vara det minsta förvånad över. Lär vara mer korrupt i många andra länder, men vem vet.
Citera
2020-03-05, 07:04
Medlem
sappys avatar
Är väl standard att pengar/knark/värdesaker försvinner spårlöst efter tillslag. Varit med om det / hört om det flera gånger.

Har även varit med om lite halvt det motsatta, vid tillslag så lämpar polis lite knark på bordet som "plåster på såren".

Edit: Ibland så kan polis erbjuda att ge tillbaka till exempel knark i utbyte mot information. Såg att nån nämnde detta i tråden och jag har samma erfarenheter. Detta är såklart totalt förbjudet, men förekommer i Sverige.
Senast redigerad av sappy 2020-03-05 kl. 07:08.
Citera
2020-03-05, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
!Polismannen har under lång tid haft mycket känsliga arbetsuppgifter.!

1 Hur kan en sån här person anförtros känsliga uppgifter

2 Hur kan en sån här person ö h t få vara polis o ha vapen

3 Hur kan en person med trasslig ekonomi ö h t få vara polis
Förmodligen det dummaste jag läst på flera år.
Citera
2020-03-05, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Ja, absolut inte alla men händer oftare än vad du tror. Själv fick jag 10 000 stulet vid husis.

Edit: åtalad för något? Nej, hade någonting hemma? Nej, brottet? Måla en vägg i skogen...

Ja fast du hänger ju i kriminella kretsar också så knappast konstigt att det snackas på det viset då.

Oavsett, är ni kriminella och blir av med kriminella pengar, sluta grina, ni betalar ju ingen skatt oavsett så i slutändan jämnar det ut sig med polisernas kassa lön
Citera
2020-03-05, 08:22
Medlem
Om ni tror att beslagtagna pengar, sprit och knark alltid hamnar hos polisen och rapporteras har ni fel.
Poliser knarkar alltid gratis, det är perfekt.
Citera
2020-03-05, 22:02
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja

Så är det säkert säger inte att det inte sker. Frågade du vad som hände med pengarna? och vad fick du för svar isf?
Citera
2022-02-13, 16:23
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
Källa: https://www.expressen.se/kvallsposte...s-av-polisman/

Någon som har fup eller dom på detta?

Försöker hitta fup eller någon artikel om domen. Verkar vara inte finnas någon artikel med uppföljning.

Någon som sitter på mer info om hur det hela utvecklade sig?

Verkar som Skåneregionen verkar vara notoriska med polisens mått mätt att fula & tjuva sig, vara korrupta, ha förtroligt samröre med livstidskriminella...

Angående sexualbrotten & tystnadskulturen är det väl tunna blåa linjen riket runt, där endera region inte tycks utmärka sig över den andra. Men just Skåne verkar ha mest ffffed up snutar, kanske inte så konstigt då både babbarna och skåningarna är av samma skrot och korn där nere.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kligans-pengar
Citera
2022-02-13, 18:17
Medlem
Inte standard än men inte heller ovanligt.
Citera
2022-02-13, 18:27
Medlem
Snoppdoggydogs avatar
Man kan inte lita på någon längre. Han kunde erkänt och sagt som det var istället kommer han med en bullshit historia.
Citera
2022-02-13, 19:08
Medlem
Annars brukar anabola ha en tendens att försvinna under husis. Tex fanns 6 flaskor testo men i beslagsprotkollet står det 2 flaskor. Hänt flera gånger i min omgivning
Citera
2022-02-13, 20:17
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinkmytwink
Annars brukar anabola ha en tendens att försvinna under husis. Tex fanns 6 flaskor testo men i beslagsprotkollet står det 2 flaskor. Hänt flera gånger i min omgivning

Ja exakt. Anabola och diverse knark kommer lätt bort under husisar.

Sedan så drog eller anabolatestar ju polisen aldrig sina anställda. Så det är i princip Sveriges säkraste plats just att droga på eller använda anabola - något ledningen nästan uppmuntrar. Och något som så klart en viss % av poliserna utnyttjar med berott mod.

Alla poliser snor inte knark och anabola men relativt många. Dom gör det just för att det ej finns urinprov på deras arbetsplats. Skulle det hända att dom togs in på slumpmässiga urinprov skulle det se annorlunda ut.

Vad gäller detta fallet så är det ju inte direkt första gången sådant händer i Skånes regions LPO. Man undrar ju onekligen hur pass slappt deras rutiner och koll är för att en förundersökningsledare (!!???) ska få för sig att sno pengar på detta viset.

Varför följer inte media upp sådana fall bättre undrar man ju onekligen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in