• 1
  • 2
2020-03-04, 18:29
Medlem
Citat:
En medelålderspolisman i Skåne med trasslig ekonomi står åtalad för att ha stulit 175 000 kronor som togs i beslag av tre misstänkta knarkhandlare.

Polismannen har under lång tid haft mycket känsliga arbetsuppgifter.

I förhör hävdar polismannen att han var utsatt för utpressning av ett kriminellt gäng som hotade hans familj

Källa: https://www.expressen.se/kvallsposte...s-av-polisman/

Någon som har fup eller dom på detta?
Citera
2020-03-04, 18:34
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Ja inte blir jag förvånad.
Mycket vanlig att det går till så, både pengar, knark, brännvin med mera "lurar" dom till sig.
Och det är bara ett fåtal som åker dit.

Men vist var dennes förklaring jävligt dålig.

Rullkragen
Citera
2020-03-04, 18:41
Medlem
!Polismannen har under lång tid haft mycket känsliga arbetsuppgifter.!

1 Hur kan en sån här person anförtros känsliga uppgifter

2 Hur kan en sån här person ö h t få vara polis o ha vapen

3 Hur kan en person med trasslig ekonomi ö h t få vara polis
Citera
2020-03-04, 18:48
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rullkragen
Tjenis!

Mycket vanlig att det går till så, både pengar, knark, brännvin med mera "lurar" dom till sig.

Rullkragen
''Mycket vanligt'' är det knappast sluta snacka skit absolut förekommer det men måla inte upp en bild som att varannan snut plockar med sig ett hägge grönt hem.
Citera
2020-03-04, 18:53
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Vad otrevlig man kan vara.

Hur ända in i helvete vet du att jag snackar skit, bär dig ordentligt åt.

Jag tänker inte svara fler gånger sådana som dig, ja så är det.

Jag kan ta upp flera sådana här fall där jag kan namnge poliserna om jag vill men det gör jag inte.
Okej så enbart för att du kan ta upp flera fall så är det som du säger ''mycket vanligt''?

Saker och ting försvinner inte bara från beslagsrummen i Sverige möjligtvis i valfritt U-land. Skiten förverkas nästan omgående.
Citera
2020-03-04, 18:59
Medlem
Citat:
Tjenis!

Rullkragen
Tråkigt men sant, polisens klåfingriga beteende har det skrivits om i kvällspressen, pinsamt värre.
Citera
2020-03-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Okej så enbart för att du kan ta upp flera fall så är det som du säger ''mycket vanligt''?

Saker och ting försvinner inte bara från beslagsrummen i Sverige möjligtvis i valfritt U-land. Skiten förverkas nästan omgående.

Hur kommer prylarna till beslagsrummet då? Hoppet försvann för länge sen, de åtgärder som polisen utför berör inte ens kärnan till problematiken. Droganvändarna fortsätter ta droger, nya langare står redo att börja sälja redan innan den förre bäddat i ordning sin säng på anstalten eller blodet sköljts bort från asfalten. De påstår att folk ska utbilda sig för arbete medans i realiteten så behövs knappt några arbetare, eller chefer, ingenjörer och liknande heller för den delen. Återstår för de andra gör då bidrag, brott eller en blandning av de båda. Är övertygad om att de stjäl som korpar, det spelar ändå ingen roll. De kriminella påpekar förmodligen inte att det saknas ett kilo, eller massa drogpengar som styrker affärsmässig verksamhet. Och för polisen handlar det bara om ett arbete, snarare än någon övertygelse om att göra rätt och försöka få det bättre. Precis som i vilket U-land som helst.

Citat:
Efter det här beslaget ska polismannen enligt honom själv ha blivit utsatt för utpressning av kriminella som påstod att han skulle ersätta dem för förlusten de gjorde när pengarna beslagtogs. Att just han blev utsatt förklarar polismannen med att han under flera tidigare haft nära kontakt med tungt kriminella. Polismannen säger i förhör att han aldrig avslöjade hoten för sina chefer. Han motiverar det med att han anser att polisen inte hade kunnat ge honom skydd.

Polisen kan inte skydda poliser...
Senast redigerad av 65547063 2020-03-04 kl. 19:30.
Citera
2020-03-04, 21:21
Medlem
Burken89s avatar
Och där försvann det lilla förtroende jag hade kvar för polisen. Jävla clowner som inte ens kan ta hand om sitt eget land.
Citera
2020-03-05, 00:20
Medlem
Vem är polisen?
Citera
2020-03-05, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
!Polismannen har under lång tid haft mycket känsliga arbetsuppgifter.!

1 Hur kan en sån här person anförtros känsliga uppgifter

2 Hur kan en sån här person ö h t få vara polis o ha vapen

3 Hur kan en person med trasslig ekonomi ö h t få vara polis

1) Han tilldelades sådana uppgifter innan han misstänktes för detta brott.

2) Han har gissningsvis gått polishögskolan därefter fått anställning som polis.

3) Polislöner = trasslig ekonomi per definition.
Citera
2020-03-05, 03:38
Medlem
HermannWirtzs avatar
Sker mycket oftare än vad ni tror. Vet folk som fått både pengar och knark beslagtaget av poliser, bara för att bli släppta. Blir ju win-win då man inte åker fast, sedan kan man ju inte anmäla det heller direkt.
Citera
2020-03-05, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Vem är polisen?

Polisen är dom i blåa kläder som brukar stå och titta på när det är kaos i förorterna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in