• 1
  • 2
2020-03-04, 00:17
Medlem
Allt oftare när jag stöter på reklam från klädbutiken Brothers, innehåller den; taniga fula bögkillar som är närgångna med varandra, eller prideflaggor. Det här får mig att inte vilja handla på den butiken, då hens och bögeri gör mig obekväm, samt att modellernas uppsyn gör att kläderna ser ut som skit.
Inte nog med det, så märker jag att deras sortiment i allt större utsträckning utgörs av hipster/hen-kläder.
Jag har tidigare handlat en del på Brothers, då de har erbjudit tidlöst, välklätt, klassiskt och konservativt mode med kläder som är billiga och sitter bra.
Jag tror jag inte är ensam om att ha uppskattat ovanstående egenskaper, så frågan jag ställer, är om och varför butiken gör en så pass annorlunda analys av vad deras kunder efterfrågar?
I min mening, är det sånt här woke-skit, med pride, multikulti, greta Thunberg osv som lyser igenom deras reklam. Och det finns en anledning till att det heter "go woke go broke", vita svenska hetero män med pengar, vill inte se ut som en homosexuell anorektisk håkan hellström. Hur kan butikens ledning misslyckas att se woke-isberget framför dem? Hur kan den här kakan-hermanssonstrategin inte vara uppenbart misslyckad? Är deras chefer så inkompetenta? Gillar de att förlora pengar?

Man kan kolla in deras Facebooksida för lite exempel.
Citera
2020-03-04, 00:23
Medlem
RNB äger Brothers.

Kolla RNB:s kursutveckling på Börsen senaste åren. Spikrakt nedåt.
Konkurs inom kort.
Citera
2020-03-04, 01:11
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet
Allt oftare när jag stöter på reklam från klädbutiken Brothers, innehåller den; taniga fula bögkillar som är närgångna med varandra, eller prideflaggor. Det här får mig att inte vilja handla på den butiken, då hens och bögeri gör mig obekväm, samt att modellernas uppsyn gör att kläderna ser ut som skit.
Inte nog med det, så märker jag att deras sortiment i allt större utsträckning utgörs av hipster/hen-kläder.
Jag har tidigare handlat en del på Brothers, då de har erbjudit tidlöst, välklätt, klassiskt och konservativt mode med kläder som är billiga och sitter bra.
Jag tror jag inte är ensam om att ha uppskattat ovanstående egenskaper, så frågan jag ställer, är om och varför butiken gör en så pass annorlunda analys av vad deras kunder efterfrågar?
I min mening, är det sånt här woke-skit, med pride, multikulti, greta Thunberg osv som lyser igenom deras reklam. Och det finns en anledning till att det heter "go woke go broke", vita svenska hetero män med pengar, vill inte se ut som en homosexuell anorektisk håkan hellström. Hur kan butikens ledning misslyckas att se woke-isberget framför dem? Hur kan den här kakan-hermanssonstrategin inte vara uppenbart misslyckad? Är deras chefer så inkompetenta? Gillar de att förlora pengar?

Get woke, go broke!*

Men ja, det var inte så smart av dem.

Företag som riktar sig främst till män gör bäst i att inte försöka ta godhetspoäng då män i större grad väljer bort äckliga företag som hatar på vita, hetero män.

Om däremot ett företag sa att de väljer att ta avstånd från homosexuella(psykiskt störda) ja då hade jag gärna handlat där!
Citera
2020-03-04, 07:06
Medlem
Lagt märke till samma sak själv. Utbudet har även märkbart försämrats. Så går det när man sätter kvinnor och liberaler bakom rodret för marknadsföring och kollektioner för män. Jag tror fysiska butiker och klädförsäljning kan gå lysande då det kan vara en plåga att beställa på nätet och hantera returer istället för att testa ett plagg 5 min och sedan lägga tillbaka. Men då måste man spela alla kort rätt, ingen butik som gör det i nuläget.
Citera
2020-03-04, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Get woke, go broke!*

Men ja, det var inte så smart av dem.

Företag som riktar sig främst till män gör bäst i att inte försöka ta godhetspoäng då män i större grad väljer bort äckliga företag som hatar på vita, hetero män.

Om däremot ett företag sa att de väljer att ta avstånd från homosexuella(psykiskt störda) ja då hade jag gärna handlat där!
Gillar din inställning starkt.Har aldrig hittat kläder i dom butikerna
Citera
2020-03-04, 14:31
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aoaz
Gillar din inställning starkt.Har aldrig hittat kläder i dom butikerna
Det är ju lite av en bögbutik.

Men jag köper främst kläder jag själv uppskattar och gillar, tillskriver inte vissa kläder till vissa psykiska störningar såsom homosexualitet.

Däremot är det viktigt att hela samhället sätter ner foten och visar att det varken är okej att vara psykiskt störd(homo) eller att sprida propaganda, oftast till barn, angående denna folksjukdom!
Citera
2020-03-04, 20:17
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittarslet

Konstigt nog så jobbar det väl bara Centerpartister på reklambyråer verkar det som. För sjuk invandring och älskar bögeri. Dock gör inte folket det, frågan är bara hur lång tid det tar innan företagen som anlitar dessa begriper det. Några riktiga idiotpåfund är t ex SAS reklam om att det inte finns något Skandinaviskt, samt Audi för några år sen med kakan Hermansson
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
RNB äger Brothers.

Kolla RNB:s kursutveckling på Börsen senaste åren. Spikrakt nedåt.
Konkurs inom kort.
Kan ju alltid hoppas.
Citera
2020-03-23, 09:36
Medlem
321js avatar
https://www.rnb.se/Press/Pressmeddel...feedId=3606144

RNB Retail and Brands AB (publ) meddelar att styrelsen i Bolaget idag har ansökt om företagsrekonstruktion för dotterbolagen Departments & Stores Europe AB (”Departments & Stores”), Polarn O. Pyret AB (”Polarn O. Pyret”) och Brothers AB (”Brothers”) (tillsammans ”Bolagen”) vid Stockholms tingsrätt.

Under rekonstruktionen kommer Bolagen att hålla butiker och e-handel öppna.

Beslutet att ansöka om rekonstruktion baseras på den likviditetskris som Bolagen för närvarande befinner sig i som en direkt konsekvens av den globala pandemin COVID-19.

Rekonstruktionerna är nödvändiga för att dels kortsiktigt ge Bolagen förutsättningar att ta sig igenom den extrema situation som Covid -19 innebär samt dels långsiktigt ge Bolagen den tid som behövs för att få att lösa deras finansiella situation. Samtidigt avser Bolagen genomföra operativa och organisatoriska förändringar.
Citera
2020-03-23, 14:40
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Beslutet att ansöka om rekonstruktion baseras på den likviditetskris som Bolagen för närvarande befinner sig i som en direkt konsekvens av den globala pandemin COVID-19.

De skyller på viruset, enklare än att ta ansvar för deras helt felaktiga strategi.

Brothers var tidigare en lite småtrist, kanske tom. gubbig? butik men de hade vanliga kläder som en vanlig snubbe kunde tänka sig gilla, nu verkar det vara full fjoll och hipster vilket skrämmer bort ganska många.
Citera
2020-03-24, 13:50
Medlem
Mosbulles avatar
De har inte levererat under en hel del tid eller hur?
Citera
2020-03-24, 17:15
Medlem
Pope666s avatar
brothers är inte det samma skit som dressman? De säljer mest för att det ska vara relativt billigt? Dressman kan ha ok jeans för 3-400kr. Brothers kommer jag inte ihåg när jag var inne i senast. Finns de mest på bögiga södermalm?
Citera
2020-03-24, 21:00
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
brothers är inte det samma skit som dressman? De säljer mest för att det ska vara relativt billigt? Dressman kan ha ok jeans för 3-400kr. Brothers kommer jag inte ihåg när jag var inne i senast. Finns de mest på bögiga södermalm?

Alla är inte börsmäklare och behöver kostymer som kostar flera tusen, ibland vill en vanlig grabb klä sig snyggt. Vanliga kläder borde vara tidlösa och utan fjoll. tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in