• 1
  • 2
2020-03-03, 18:53
Medlem
Hejsan!

Har nyligen flyttat hemifrån till en lägenhet!

Kan börja med att säga att jag aldrig i hela mitt liv har trott på något sånt här tidigare men på den senaste tiden har jag märkt av underliga saker som därav gjort att jag börjat tro mer och mer på sånt!

Jag blir dagligen störd av andar/spöken som följer efter mig, jag tror att jag är väldigt "öppen" för andevärlden på det sättet, har haft ändlösa konversationer ibland med folk som inte ens existerar, jag hör ibland hur de kommenterar saker jag gör, försöker styra mig och mina beslut! Jag har ingen jag kan prata ut med detta om så därför gör jag ett Flashback inlägg, jag försöker säga åt dem att försvinna men de försvinner inte! Jag har även bränt vit salvia i mitt hem men det har inte hjälpt!

Har till och med varit orolig på senaste tiden att gå och lägga mig, för när jag går och lägger mig brukar jag se saker framför mig, samt känna av saker på täcket osv! Ibland även att någon hoppar i sängen fast det absolut inte är någon där och jag ligger blixtstilla!

Jag tror att de innerst inne försöker hjälpa mig men de förstår inte att allting bara blir sämre när de närvarar! Jag har provat vara snäll mot dem, varit arg mot dem, sagt åt dem på skarpen men ibland vägrar de/han lyssna på mig!

Min aptit blir sämre, jag blir stressad, jag blir orolig, jag tappar ibland livslusten om jag ska vara ärlig!

Min fråga är då simpel, hur får jag bort dem här från mig och mitt hem!
Citera
2020-03-03, 18:57
Innerst inne så vet du vad du måste göra.
Gå till en bra psykolog. Dom kannhjälpa till.
Hjärnan kan bli lite seppo ibland tyvärr
Citera
2020-03-03, 19:13
Bannlyst
Asså är det nån flashback användare som propagerar om psykoser?

Börjar nästan bli lite uttjatat. Är folk med dessa inlägg seriösa så börjar jag seriöst undra vad fan det är som händer just nu i samhället?

Varför blir så många psykotiska helt plötsligt här på flashback?

Är det fejk eller håller en hel generation på att gå åt helvette?
Citera
2020-03-03, 19:13
Medlem
FejkEmrans avatar
Hur pratar du? Med dig själv eller tänker du att det är spöken omkring dig som diskuterar med dig? Hur då följer efter dig? Jag menar, hör du röster eller ser du saker? 🤔 Du behöver söka hjälp isåfall. Det är absolut inte något att skämmas över. Men du måste kunna skilja på din egen inre dialog mot ifall du har upplevelse av att det inte kommer ifrån dig själv.

Jag skulle vilja ställa några frågor som jag vill att du tar på allvar. Varför skulle andar eller spöken förfölja människor och trakassera dem eller diskutera med dem? Varför skulle några få och inte alla uppleva de här sakerna? Varför skulle inte alla platser vara hemsökta när människor som idag är döda, rört sig över exakt alla våra egna gator, platser bostäder osv?

Men jag ska också ta dig på allvar då jag haft små bekymmer av stress och intresset som uppstår med magiskt tänkande. Absolut att det är intressant att lägga innebörd där den saknas ibland. Jag tycker dock att man ska hålla sig till en timme någon gång ibland och överväga medicinsk behandling om det "tar över". Inte söka upp bedragare som försöker lura människor. Många av hokuspokus-folket som religiösa, kan ha egna agendor av att vilja ha pengar eller uppmärksamhet och lever på att utsätta andra för deras rädslor för att få kontroll och manipulera människor. Har särskilt svårt för människor som påstår att de har särskilda förmågor därmed. Meeen...

Städa ditt hem (tills det känns rent och fräscht och i ordning) och sedan så skurar du golven med salt. Välj där det känns värst att knäskura. Alltså sovrummets, eller hallens eller kökets golv osv. Gärna med skurborste. Moppa upp allt. Vädra ditt hem. Sedan så tvättar du dig, hår och kropp i dusch eller ett bad. Välj ut särskilt betydelsefulla saker, exempelvis en bibel men även annat som du sätter särskilt emotionellt värde till. Något gammalt smycke du ärvt eller haft länge, favoritbok, prydnad och rena i salt. Du kan ta en bricka och försiktigt hälla saltet över.

Tänd ett doftljus, drick en kopp te och se en film sen. Du kommer känna dig mycket lugnare och mer harmonisk efteråt.
Senast redigerad av FejkEmran 2020-03-03 kl. 19:16.
Citera
2020-03-03, 19:23
Medlem
DURN80s avatar
Alltid underhållande med tramsinlägg från nya konton.
Citera
2020-03-03, 19:57
Medlem
HobbyHitlers avatar
Med tanke på inläggshistorik så förstår jag att TS har tomtar på loftet. Sök hjälp.
Citera
2020-03-03, 20:06
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Hejsan!

Har nyligen flyttat hemifrån till en lägenhet!

Kan börja med att säga att jag aldrig i hela mitt liv har trott på något sånt här tidigare men på den senaste tiden har jag märkt av underliga saker som därav gjort att jag börjat tro mer och mer på sånt!

Jag blir dagligen störd av andar/spöken som följer efter mig, jag tror att jag är väldigt "öppen" för andevärlden på det sättet, har haft ändlösa konversationer ibland med folk som inte ens existerar, jag hör ibland hur de kommenterar saker jag gör, försöker styra mig och mina beslut! Jag har ingen jag kan prata ut med detta om så därför gör jag ett Flashback inlägg, jag försöker säga åt dem att försvinna men de försvinner inte! Jag har även bränt vit salvia i mitt hem men det har inte hjälpt!

Har till och med varit orolig på senaste tiden att gå och lägga mig, för när jag går och lägger mig brukar jag se saker framför mig, samt känna av saker på täcket osv! Ibland även att någon hoppar i sängen fast det absolut inte är någon där och jag ligger blixtstilla!

Jag tror att de innerst inne försöker hjälpa mig men de förstår inte att allting bara blir sämre när de närvarar! Jag har provat vara snäll mot dem, varit arg mot dem, sagt åt dem på skarpen men ibland vägrar de/han lyssna på mig!

Min aptit blir sämre, jag blir stressad, jag blir orolig, jag tappar ibland livslusten om jag ska vara ärlig!

Min fråga är då simpel, hur får jag bort dem här från mig och mitt hem!

Hur är det med självkritiken?

Närhelst person x påstår sig ha sett y, där y är något som inte finns, bör slutsatsen vara "har x psykos" eller liknande, snarare än "jaha, då finns tydligen y trots allt!". Denna sanning förändras inte utifrån huruvida y är man själv eller någon annan. Om man inte är en postmodernistisk identitetspolitiker förstås...

Det finns antipsykotiska läkemedel. Att ta såna är inte konstigare än att gipsa armen om man bryter den, eller att ta huvudvärkstablett ifall man har huvudvärk.
Citera
2020-03-03, 20:12
Medlem
DaChiefs avatar
Sluta knarka.
Citera
2020-03-03, 23:32
Moderator
Nospheratus avatar
Relationsakuten --> Paranormala fenomen, ockultism och ufologi
/Moderator
Citera
2020-03-04, 06:07
Medlem
Jag hade liknande problem
Testa med att lyssna på Koranen.

Och och låt det reciteras i det rum som du sover...
Och helst att det ska låta i lägenheten där du bor.
Citera
2020-03-04, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Sluta knarka.
Haha jag håller med Vilken dåre!
Citera
2020-03-04, 19:43
Medlem
Allt sker i ditt huvud. Men vart är ditt huvud? När du rör ditt huvud med händerna för att signalera att allt händer där inne så är det fortfarande bara information som hjärnan decodar för ditt medvetande och vad är medvetande? Den som vet att den är vetandes. Alltså inte ditt ego. Du är den som observerar det. Så vart sker allting? Det sker i nuet och det e där du måste lära dig att närvara. Det du gör nu är att gå in i en fantasi värld dåtid/framtid eller den så kallade tänk om? Som du uppmärksammar genom att omedvetet/medvetet skapa saker som triggar igång en viss panik i dig själv. Om du väljer att uppmärksamma nånting annat t.ex. nåt positivt som en solnedgång vid stranden med vågor milt bubblande i bakgrunden med fåglar som kvittrar så kan du lugna ner dig själv istället för att tänka på spöken och andar då det uppenbart får dig att må dåligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in