• 1
  • 2
2020-03-03, 16:45
Medlem
CoZeCos avatar
http://www.marsta.nu/startsidan/skre...for-ofredande/

En man ska ha stört sina grannar under honom till svar efter att ha blivit störd av dem en längre tid och ifrågasatt ”varför bor ni här jävla svartskallar?”

Känner igen detta så jävla väl då jag har menaitungar som leker i trapphuset samt menaiter över mig som absolut inte kan förstå att jag blir förbannad när de för oväsen in på natten varenda jävla dag, självklart bor jag i en hyresrätt där värden inte tar tag i ett jävla skit.

Såklart man blir förbannad, denna man skulle varit helt fri från lagen i detta ärende eller vad säger ni?
Citera
2020-03-03, 16:47
Moderator
blomvattnares avatar
Var någonstans framgår det att grannarna skulle ha stört honom under en längre tid? I artikeln står det ju att det är den nu dömde som har stört:

Citat:
den nu dömde mannen som då var 45 år gammal bankade och förde oväsen i sin lägenhet riktat mot de som bodde under honom.
Citera
2020-03-03, 16:58
Medlem
Om han stör den svarta bara för att han är svart så kan svensken lämna.
Citera
2020-03-03, 17:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Var någonstans framgår det att grannarna skulle ha stört honom under en längre tid? I artikeln står det ju att det är den nu dömde som har stört:

Jag instämmer. Av texten framgår det ju att det mannen som stört sina grannar under en lång tid. Inte tvärtom.

Förmodligen nåt jävla fyllo som borde få bo för sig själv på en ö mitt i en fjällsjö utan farbar väg dit, så han slipper störa några andra än renar, fiskar och mygg
Citera
2020-03-03, 17:06
Medlem
ulliperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoZeCo

En man ska ha stört sina grannar under honom till svar efter att ha blivit störd av dem en längre tid och ifrågasatt ”varför bor ni här jävla svartskallar?”

Känner igen detta så jävla väl då jag har menaitungar som leker i trapphuset samt menaiter över mig som absolut inte kan förstå att jag blir förbannad när de för oväsen in på natten varenda jävla dag, självklart bor jag i en hyresrätt där värden inte tar tag i ett jävla skit.

Såklart man blir förbannad, denna man skulle varit helt fri från lagen i detta ärende eller vad säger ni?

Då ska du klaga hos hyresnämnden.
Citera
2020-03-03, 17:23
Medlem
uh-huhs avatar
Fick väl säkert hårdare straff än en svartskalle som rånar, misshandlar folk
Citera
2020-03-03, 17:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Han blev inte dömd för rasism, alltså. "Svartskalle" är inte specifikt riktad mot någon folkgrupp. Men hatbrott kunde de ha åtalat honom för, skulle jag tro.
Citera
2020-03-03, 17:46
Medlem
CoZeCos avatar
Citat:

Ok där kom jag med antagande då jag är uppväxt på landet och sedan bott med 3 menaiter över mig och 2 svenskar över mig...min statistik drar upp ett antagande om dessa smutsfolk

Utöver detta har jag hört många historier om dessa kulturberikare
Senast redigerad av CoZeCo 2020-03-03 kl. 17:51. Anledning: Tillägg
Citera
2020-03-03, 18:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han blev inte dömd för rasism, alltså. "Svartskalle" är inte specifikt riktad mot någon folkgrupp. Men hatbrott kunde de ha åtalat honom för, skulle jag tro.

Nej, han blev bara dömd till skadestånd för ofredande.

Citat:
Eftersom det gått så lång tid mellan brott och dom så döms mannen till totalt 2500 kronor i skadestånd för ofredande.

Citera
2020-03-03, 18:19
Medlem
Så varför bor dem där?
Stor skillnad om det är pga migrationsverket som betalar hyran eller om det är hårt arbetande folk. Seriöst.

Mannen borde ha formulerat sig annorlunda
Citera
2020-03-03, 19:43
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Och varför tror du att han lackade på grannarna till att börja med?

Jag är övertygad om att vi bara fick läsa halva storyn här
Citera
2020-03-03, 21:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Och varför tror du att han lackade på grannarna till att börja med?

Jag är övertygad om att vi bara fick läsa halva storyn här
Mycket möjligt. Men jag tycker att TS ska kunna styrka sitt påstående. Det är väl rimligt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in