2020-03-06, 13:29
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boppiloppi
Vet faktiskt inte - får dom ha telefonen kvar? Annars är han inte häktad då? Han postar i alla fall.

Nej, han får inte ha telefonen som gripen eller häktad. Häktad blir han först efter 4 dygn.

Är han frisläppt har polisen helt enkelt för lite på honom. Vi får hoppas att det inte är på grund av att hennes vänner inte vill tala om saken som polisen inte fått in nödvändiga tips.

Sedan kan det förstås vara för att han är oskyldig också.
Citera
2020-03-06, 17:00
Medlem
Han är släppt, läste jag i tidningen idag. Känns så maktlöst. Ska han få gå vidare som om inget har hänt? Hoppas det finns någon rättvisa i världen kvar. Om hon hade varit beredd på det hela så hade hon kvävt helvetet med ena handen. Hon var en tuff tjej. Det måste skett när hon låg och sov eller på annat sätt där hon varit i underläge.
Citera
2020-03-06, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Nej, han får inte ha telefonen som gripen eller häktad. Häktad blir han först efter 4 dygn.

Är han frisläppt har polisen helt enkelt för lite på honom. Vi får hoppas att det inte är på grund av att hennes vänner inte vill tala om saken som polisen inte fått in nödvändiga tips.

Sedan kan det förstås vara för att han är oskyldig också.

Alla anhöriga är angelägna om att allt kommer ut till polisen. Det finns ingen som skulle hålla inne med något. Det är tyvärr bara GM, BO och en granne som har uppgifter att lämna, som kan vara utav intresse, vad jag har hört.
Citera
2020-03-06, 21:36
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Alla anhöriga är angelägna om att allt kommer ut till polisen. Det finns ingen som skulle hålla inne med något. Det är tyvärr bara GM, BO och en granne som har uppgifter att lämna, som kan vara utav intresse, vad jag har hört.

Spännande att du har den typen av siarförmåga att du kan veta vilka som har relevant information.

Vi andra utan den typen av magisk förmåga får lita på klassiska metoder. Du får ursäkta om vi tycker att även BO förtjänar en utredning enligt klassiska metoder.
Citera
2020-03-06, 21:43
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Han är släppt, läste jag i tidningen idag.

Vill du länka?

Citat:
Känns så maktlöst. Ska han få gå vidare som om inget har hänt? Hoppas det finns någon rättvisa i världen kvar. Om hon hade varit beredd på det hela så hade hon kvävt helvetet med ena handen. Hon var en tuff tjej. Det måste skett när hon låg och sov eller på annat sätt där hon varit i underläge.

Det kan ju vara så att det inte ligger något brott bakom dödsfallet.
Citera
2020-03-06, 23:44
Medlem
Citat:
Vill du länka?

https://mitti.se/nyheter/kvinnomord-grimsta-slappts
Citera
2020-03-07, 00:59
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
https://mitti.se/nyheter/kvinnomord-grimsta-slappts

Mordmisstänkt släppt eftersom polisen inte hunnit få ut tekniker till mordplatsen som ligger på gångavstånd från tunnelbana i Sthlm.

Det är tyvärr så här en samhällskollaps ser ut.

Så vad kan du berätta om MGM, har han pengar, släkt i något skitthålsland eller någon annan egenskap som gör att han kan lämna Sverige för gott medan utredningen står stilla?
Citera
2020-03-07, 01:04
Medlem
Citat:
Mordmisstänkt släppt eftersom polisen inte hunnit få ut tekniker till mordplatsen som ligger på gångavstånd från tunnelbana i Sthlm.

Så vad kan du berätta om MGM, har han pengar, släkt i något skitthålsland eller någon annan egenskap som gör att han kan lämna Sverige för gott medan utredningen står stilla?

Han har levt längre perioder i Kenya så det är faktiskt en rädsla jag har. Men han är urfattig. En riktig jävla loser som lever på bananer och ris, typ.
Citera
2020-03-07, 01:20
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Han har levt längre perioder i Kenya så det är faktiskt en rädsla jag har. Men han är urfattig. En riktig jävla loser som lever på bananer och ris, typ.

EU har om jag förstått saken rätt utlämningsavtal med Kenya så det ska väl i teorin gå att få tillbaka honom om han inte har Kenyanskt medborgarskap.

Vad mer kan du berätta om honom?
Citera
2020-03-08, 03:37
Medlem
Stilichios avatar
Citat:

En illa skött eller lågprioriterad utredning. Man får väl hoppas att de bytt lås i alla fall, annars kan ju GM med ev stulen nyckel ta sig in och ”städa”.
Citera
2020-03-08, 03:56
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Jag tror inte att det är en bra grej om detaljer kommer ut, för utredningens skull. Det kommer ut när dom är klara. Jag hoppas innerligt att killen har tabbat sig tillräckligt illa för att åka dit. Han är uppenbarligen manipulativ och har försökt att dölja spår, men han verkar ha varit tillräckligt dum i huvudet för att inte tänka på viktiga detaljer.

Eller tvärtom. Häng ut honom. Om du nu är så tvärsäker på att det är rätt person, så kommer flera oskyldig slippa att bli uthängda här på flashback, dessutom kanske du räddar livet på någon som istället råkar ut för denna mördare.
Citera
2020-03-14, 10:55
Medlem
inget nytt här?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här