2020-03-02, 14:39
Medlem
selusts avatar
Något tips på ett bra sparkonto som inte har med fonder och aktier att göra? Sparar i en del fonder gärna men skulle vilja lägga resten på ett sparkonto som inte är swedbanks egna. Det blir för lätt för mig att nalla av pga dålig självdisciplin.
Citera
2020-03-02, 14:52
Medlem
revodnebs avatar
Finns massor:

Bluestep
Marginalen
Hoist
mfl
Citera
2020-03-02, 14:53
Medlem
Knarkantarells avatar
Avanza är riktigt bra
Citera
2020-03-02, 14:54
Avstängd
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Något tips på ett bra sparkonto som inte har med fonder och aktier att göra? Sparar i en del fonder gärna men skulle vilja lägga resten på ett sparkonto som inte är swedbanks egna. Det blir för lätt för mig att nalla av pga dålig självdisciplin.
Vad är det för fel på räntefonder?

Finns några bra där..

Som den här exempelvis: https://www.avanza.se/fonder/om-fond...vkastningsfond
Citera
2020-03-02, 15:54
Funderar på Nordax som ger 0.85% ränta om man sätter in minst 10000. Inte någon avkastning att jubla över direkt, men bättre än storbankernas nollräntor i alla fall...
Citera
2020-03-02, 16:52
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:

Sevenday tycker jag är bra. Sparräntan där är 0,95%, högre om du binder stålarna en viss tid.
Citera
2020-03-02, 19:13
Medlem
Citat:

(FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in