2020-03-01, 13:29
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Många extroverta lider av ADHD, det är inte deras "fel" att dom inte kan hålla tyst och sitta stilla, men bara för att man har ADHD så betyder ju inte det att man inte kan tänka sig en introvert typ.

Så länge inte introvert betyder tråkig och feg.
Citera
2020-03-01, 16:00
Medlem
Kvinnor ser ner på introverta/blyga killar. Punkt.

Det har att göra med det biologiskt evolutionära i människor, och främst i kvinnor - då det är de som står för selektionen. På grottmänniskans tid, där 99,9% av människans histora har tagit plats, så valde kvinnan den Man som säkrade både hennes och sin avkommas trygghet! Idag är det inte annorlunda förutom de yttre faktorerna är betydligt fler än stor, stark och våldsam - dvs vad blyga killar inte är.

Så, nej. Introverta killar kommer få det svårare. Det är inget snack om det.
Kommer det gå ändå? Ja, i vissa fall går det ändå - precis som allt annat i livet.
Senast redigerad av skommet 2020-03-01 kl. 16:04.
Citera
2020-03-01, 17:52
Medlem
Såklart det är svårare för oss introverta. Kvinnor gillar män som tar för sig, med undantag såklart. Hur sådana som oss ska hitta någon tror jag är omöjligt tyvärr. Bara försöka acceptera situationen.
Citera
2020-03-01, 17:59
Bannlyst
Självklart blir det svårare när du inte är en sån som tycker om att ta kontakt. Men omöjligt är det absolut inte utan vad du behöver göra isåfall är att lära dig alla tecken på att en tjej gillar dig.

Är hon runt dig mycket? Verkar hon vilja prata med dig och gilla dig? Kommer hon o sätter sig bredvid dig istället för att hänga med alla andra? Ja men dåså. Allt det där är tecken på att hon gillar dig.

Då är nästa steg att du bara behöver flörta. Men oroa dig inte. Om hon trivs med dig kommer hon själv att flörta ganska friskt med dig och då är det bara för dig att plocka upp det. Det är lätt som en plätt.

Då kan ni gå hem tillsammans eller så frågar du bara om hon vill se en film.
Citera
2020-03-01, 18:25
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
Är hon runt dig mycket? Verkar hon vilja prata med dig och gilla dig? Kommer hon o sätter sig bredvid dig istället för att hänga med alla andra? Ja men dåså. Allt det där är tecken på att hon gillar dig.
Problemet är att tjejer i regel är så osäkra och dåliga på att sända ut rätt signaler att de ofta missar de allra bästa killarna.

Två personer som båda uppträder som introverter får det inte lätt att träffas.
Citera
2020-03-01, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Problemet är att tjejer i regel är så osäkra och dåliga på att sända ut rätt signaler att de ofta missar de allra bästa killarna.

Två personer som båda uppträder som introverter får det inte lätt att träffas.

Nej om hon är introvert så måste killen göra några drag.

Men när det kommer till att kvinnor skulle vara osäkra och dåliga på att sända ut signaler så håller jag inte med dig. Det där sker mer eller mindre omedvetet.

Och jag som osäker introvert fattade inte det där först. Kvinnor skickade ut massivs med signaler hela tiden men jag vågade aldrig agera på det. Sen när jag insåg att "aha. Det där gjorde hon för att hon är intresserad" så blev det genast mycket lättare.

Men allt det där går att träna.
Citera
2020-03-01, 18:33
Medlem
LaLocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arneweisskorrv
Blyga killar får blyga tjejer, extroverta killar får extroverta tjejer, det är inte svårare än så.

Extroverta tjejer kanske attraherar dig, inte konstigt, de signalerar tillgänglighet.
Men ignorera dom, och börja intressera dig för musslan i hörnet av lokalen.

Det stämmer inte enligt min erfarenhet. Blyga med utåtagerande är vanligt i förhållanden.
Citera
2020-03-01, 22:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Det svåra är att ens få kontakt med någon när man är introvert, man ges inte chansen, iom att det alltid finns minst en extrovert vid samma tillfälle som då ges chansen istället. Oavsett vilka kvalitéer man har i verkligheten, vinner tugget.

Om väl relation uppstår är det nog ingen nackdel.
Hört talas om internet-dejting? Där kan de introverta datanördarna få revansch.

Men jag håller med om din beskrivning. Extroverta brukar stjäla allt utrymme och trycka bort de introverta som knappt kan säga något.
Citera
2020-03-02, 08:21
Medlem
Vad folk kastar ut sig begreppen, introvert och extrovert. Utan att ens veta vad den ens betyder.
F.ö. gillar jag inte dessa begrepp då jag tycker att begränsningen till dessa två begrepp är för vaga.

Men enkelheten förstår man bäst
Citera
2020-03-02, 11:16
Medlem
Autumnals avatar
Gillar såna killar. Kanske blir lite svårare att hitta en tjej när man är sån men samtidigt så tror jag att såna killar får bättre förhållanden. Hoppas själv hitta en sån kille framöver någon gång
Citera
2020-03-02, 11:21
Medlem
Xpander-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Kvinnor ser ner på introverta/blyga killar. Punkt.

Det har att göra med det biologiskt evolutionära i människor, och främst i kvinnor - då det är de som står för selektionen. På grottmänniskans tid, där 99,9% av människans histora har tagit plats, så valde kvinnan den Man som säkrade både hennes och sin avkommas trygghet! Idag är det inte annorlunda förutom de yttre faktorerna är betydligt fler än stor, stark och våldsam - dvs vad blyga killar inte är.

Så, nej. Introverta killar kommer få det svårare. Det är inget snack om det.
Kommer det gå ändå? Ja, i vissa fall går det ändå - precis som allt annat i livet.

Introvert betyder inte svag, men kan vara 2.5m lång och väga 200kg, vara bäst i världen på ultimate fighting och vara introvert. Sedan kan man va en skogsturk på 1.7m som klarar av att misshandla en pudel som är extrovert. De har ingen koppling. Förövrigt betyder inte introvert blyg, är en helt annan sak.
Citera
2020-03-02, 17:57
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Introverta är mentalt sjuka som tror kvinnor kommer komma fram till dom för dom introverta är ju perfekta och ska inte behöva göra något. Så dom isolerar sig och kommer det ingen så är dom menade att vara ensamma. Slutsats = dom som försöker kanske nappar så småningom men resten som sagt är mentalt sjuka och desillusionerade.

Dom är även stora offerkoftor och det är inte attraktivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in